Jump to content

Båtprosjektet mitt

NilsPils

Recommended Posts

Båten kom til Norge i juli.

Den ligger nå i Frognerkilen for ettermontering av diverse teknisk utstyr og utbedring av noen detaljer som jeg gjør selv etter avtale med båtbyggeren. Transport og fortolling gikk veldig greit og det ser det bra ut så langt. Planlegger å ha henne i boblehavn i Oslo for vinteren. Til sommeren vil jeg ha henne lenger ut i fjorden, for eksemple Nøtterøy.

Jeg har desverre hatt veldig liten tid til å oppdatere bloggen, men håper på bedre tide utover vinteren. Har tatt en mengde nye bilder under veis. Men nå er det to båter, jobben og familien som krever sitt.

Her er et bilde fra sjøsetting på kaia i Oslo.

img_7097.jpg

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har ventet i fire år, men det har været meget interessant og lærerikt. Og det edr ikke slutt enda. Nå gjenstår blant annet installasjon av diverse teknisk utstyr. Det tar også litt tid å sette seg inn sakene og lære manøvreringen. Tar det veldig forsiktig til å begynne med.

Her er noen bilder foreløpig. Komplett bildereportasje kommer senere i bloggen.

Dette er fra prøvekjøring i Thailand. Propellen pisker mye. Det er fordi den hadde for stor stigning (19 tommer) og greide bare 2800 o/min "mot normalt" 4000. Den har nå ny propell med 14 tommer. Komplett testkjøring gjenstår. Bildet viser redersønnen og båtbygger Luigi.

img_6583.jpg

Oppdifts- og stabilitetstest i Thailand. Båten er i designkategori B. Da kreves det bevitnet test. Den holdt kravene med glans.

img_6570.jpg

Styreposisjon. Kartplotter og annen elektronikk mangler. Det kommer på i Norge etter hvert.

img_6732.jpg

Interiør

img_6752.jpg

Ferdig opplastet på "flak" for shipping til Norge

img_6838.jpg

Redigert av NilsPils (see edit history)

Må bare innrømme at jeg er missunnelig på deg når det gjelder dette prosjektet! Det må være en drøm å få være med på en sånn prosess og være med på å ta avgjørelser i forhold til design og bruksegenskaper! Jeg liker veldig godt moderne båtkonstruksjon blandet med klassiske linjer og sikkelig maritimt tilsnitt som din båt har!

dette var virkelig artig å følge med på!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 5 måneder senere...

Hun ligger for tiden i boblehavn i Frognerkilen og venter på våren. Har vært travelt opptatt, så det har ikkke vært tid til mye rapportering. I høst drev jeg med diverse installasjoner og noe står igjen (varmesløyfe og elektronikk). Ellers har jeg liggende nye isolerglass som skal inn når det blir varmere. De gamle lekker og dugger mellom glassene.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...