osa Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 03.10.08 Har nok blitt en del forsinkelse her, ja Hvordan går det med prosjektet. Vi er mange som venter på sluttrapport / m.bilder... (Håper det ikke har oppstått noe trøbbel.. ) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Båten kom til Norge i juli. Den ligger nå i Frognerkilen for ettermontering av diverse teknisk utstyr og utbedring av noen detaljer som jeg gjør selv etter avtale med båtbyggeren. Transport og fortolling gikk veldig greit og det ser det bra ut så langt. Planlegger å ha henne i boblehavn i Oslo for vinteren. Til sommeren vil jeg ha henne lenger ut i fjorden, for eksemple Nøtterøy. Jeg har desverre hatt veldig liten tid til å oppdatere bloggen, men håper på bedre tide utover vinteren. Har tatt en mengde nye bilder under veis. Men nå er det to båter, jobben og familien som krever sitt. Her er et bilde fra sjøsetting på kaia i Oslo. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Viksund Bravo Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Nydelig båt Vi gleder oss! Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
vivvi Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Virkelig en nydelig båt du har fått deg der virkelig imponerende å se på arbeid som har blitt lagt ned og hvilke detaljer som er tatt med Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
osa Svart 16.August.2009 Link til dette innlegget Svart 16.August.2009 Puh!! Jeg var redd det hadde skjedd noe du ikke var så glad for å fortelle... og så er det bare det gamle problemet at alt tar tid og døgnet bare har 24 timer..... Vi gleder oss til å se / høre siste kapittel (av båtBYGGINGEN ja) Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Hva med å slenge ut et par bilder her på forumet? Vi har jo tross alt sittet og ventet på denne båten i bortimot et par år?! Mvh Redigert 17.August.2009 av MagneO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 (redigert) Jeg har ventet i fire år, men det har været meget interessant og lærerikt. Og det edr ikke slutt enda. Nå gjenstår blant annet installasjon av diverse teknisk utstyr. Det tar også litt tid å sette seg inn sakene og lære manøvreringen. Tar det veldig forsiktig til å begynne med. Her er noen bilder foreløpig. Komplett bildereportasje kommer senere i bloggen. Dette er fra prøvekjøring i Thailand. Propellen pisker mye. Det er fordi den hadde for stor stigning (19 tommer) og greide bare 2800 o/min "mot normalt" 4000. Den har nå ny propell med 14 tommer. Komplett testkjøring gjenstår. Bildet viser redersønnen og båtbygger Luigi. Oppdifts- og stabilitetstest i Thailand. Båten er i designkategori B. Da kreves det bevitnet test. Den holdt kravene med glans. Styreposisjon. Kartplotter og annen elektronikk mangler. Det kommer på i Norge etter hvert. Interiør Ferdig opplastet på "flak" for shipping til Norge Redigert 17.August.2009 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
MagneO Svart 17.August.2009 Link til dette innlegget Svart 17.August.2009 Tøffe saker! Ingen tvil om det, gratulerer med ny båt! Mvh Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.August.2009 Link til dette innlegget Svart 18.August.2009 Må bare innrømme at jeg er missunnelig på deg når det gjelder dette prosjektet! Det må være en drøm å få være med på en sånn prosess og være med på å ta avgjørelser i forhold til design og bruksegenskaper! Jeg liker veldig godt moderne båtkonstruksjon blandet med klassiske linjer og sikkelig maritimt tilsnitt som din båt har! dette var virkelig artig å følge med på! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Ben Sin Svart 7.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Har det skjedd noe mer spennende her? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2010 Hun ligger for tiden i boblehavn i Frognerkilen og venter på våren. Har vært travelt opptatt, så det har ikkke vært tid til mye rapportering. I høst drev jeg med diverse installasjoner og noe står igjen (varmesløyfe og elektronikk). Ellers har jeg liggende nye isolerglass som skal inn når det blir varmere. De gamle lekker og dugger mellom glassene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.