Jump to content

Hva maler/tegner jeg ? (maritimt)


Worry II

Recommended Posts

Merkelig. Nå har jeg sittet et par kvelder med Raminen. Fant nettopp ut at lyset man maler i er serdeles viktig. En liten lampe bak der jeg sitter er ikke nok. Satt det ved siden av en lampe med vanelige glødepærer, og stemningen i bildet ble en helt annen. Her synes de fleste fargefeil. Jeg må ha mere hvitmaling.

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

... en herlig dybdevirkning, ...

 

Hei !

 

Vedr dybdevirkning så har jeg en kommentar.

Før jeg kommer med kritikk vil jeg si at jeg på ingen måte ville klart å male noe i nærheten av dette selv.

 

Antar at bildet du maler etter er tatt med et (kort) teleobjektiv og effekten av det blir at dybdeperspektivet "trekkes sammen".

Resultatet av dette overført til maleriet blir som å se på båten gjennom en kikkert. Bredden blir omtrent lik med lengden på båten.

I og med at båten dekker hele maleriet så oppfatter jeg det slik at jeg står ganske nærme båten og dermed føles ikke proporsjonene riktig i mine øyne.

 

Mine malerkunnskaper er "på null" så dette er kun min egen oppfattning i beste mening.

Lykke til videre!

Link to post
Share on other sites

Hvordan i alle dager har du fått til det der, Zitt ? Tviler på at du bare borra ansiktet ned i teppet ? :-)

Arildo85, bare morro, ble ikke helt fornøyd med Rinkeren, men som nevnt, kommer tilbake når du har fått 3-fots omgangssyke :-) Koland sitt blir sendt over nyttår, siden julen kom og tok meg. Bavariaen skal jeg ta fram over nyttår igjen, men den er også vrien å få dybde i , siden den er så "rund". Trodde det skulle bli litt maling i julen, men jeg ser at det blir lite tid. Godt nyttår, alle som følger med ! Keep painting and creating.

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bare bruker samme teknikken som du gjør, utnytter effekten av lys og skygge. Begynner med å legge trådene i teppet samme vei, og så skyver jeg trådene tilbake slik at de danner et mønster ved å danne skygge. Bruker bare fingrene og en pinne/penn.

Det er jo ikke akkurat noe kunstverk jeg har laget, men med rette stoffet er det sikkert ikke grenser for hva en kan få til.

Fortsatt god jul og godt nyttår til deg også!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...