Jump to content

Prosjekt: Monaco 27 fly


Alexjoha

Recommended Posts

Ja det skal gås igjennom før det settes i drift :thumbsup:

gassbeholderen er inni båten også.. står inni et plast hus med lufting ut igjennom siden på skroget..

trodde nå intervallen på bytting av slanger var litt oftere :smiley: offshore så er det i alle fall annet hvet år :smiley:

Jeg vurderer nå og bytte ut det meste av slikt utstyr, men får se det litt ann.. trenger i grunn ikke og kunne lage mat i båten.

 

Det jeg er mest skeptisk til og sette i drift er wallas diesel varmeren som står i båten.. tidligere eier hadde ikke brukt den og kjente ikke til tilstanden på den..

har du noen råd til hva jeg bør gjøre før en test start?

diesel og diesel slanger kommer jeg nok til og bytte ut i alle fall :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

 

har du noen råd til hva jeg bør gjøre før en test start?

 

Kan du ikke prøve å starte den? Hør etter om pumpa går (tikkelyd)

Dersom pumpa går men du ikke får start, må du nok bytte veke/glødesats (bør nok gjøre dette uansett)

http://www.maritim.no/elektrisk/varmere/tilbehor-og-ekstrautstyr/wallas-servicesats

Link to post
Share on other sites

Torsen67: nei har ikke fått startet på tettingen av vinduene ennå dessverre :sad:

 

Jeg bor på Vestlandet.. og det har blitt litt vell mye regen i det siste :nonod: og nå setter jo vinteren inn.. så får se om det blir til våren..

Når jeg først skal gjøre den jobben så ønsker jeg og ta de helet ut.. og gjøre det ordentlig.. det samme med alle andre gjennomføringer..

Men jeg skal love bilder så fort det prosjektet der setter i gang :thumbsup:

 

Monterte landstrøm i helgen.. fikk bare ikke tid til og ta så mange bilder.. er i grunn ikke helt fornøyd med oppsettet.. men måtte bare få det på plass fort og gale da minusgradene kom...

Link to post
Share on other sites

SoBo: hehe jo det går jo ann og bare prøve og håpe på det beste :pray:

 

jeg var bare litt skeptisk til og starte noe som i bunn og grunn kunne være enn brannfelle slik jeg ser på den da.. men jeg har jo ikke den store kjennskapen til slik utstyr...

 

får se om det blir en test start av den så fort været tillater det :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg tok også noen bilder av landstrømmen jeg installerte fort og gale da det ble minus grader her på Vestlandet.. Det er langt i fra pent.. men det fungerer :thumbsup: får montere dette ordentlig en annen dag :smiley:

 

Har heller ikke fått montert inn zink saver men det får komme senere det også... noen som har erfaringer med BT sin zink saver?

 

Slik ble tilkoblingen utvendig

 

bilde

 

Litt nærmere bilde.. handlet kabel gjennomføring på BT og limte den med tec7

 

bilde

 

Innvendig så monterte jeg opp en aluminiums padde i fra BT med sikring integrert..

Det er også sikring på uttaket til båtplassen så det holder nok lenge.. :smiley:

Dette er da inni båten.. har også lagt opp i motor rommet :thumbsup:

 

bilde

 

Slik ble installasjonen i motor rommet.. den er ikke så nærme dieselfilteret som bildet viser..

men ovnen er bare på 200W så er ikke så bekymret for at det skal antenne noe :smiley:

 

bilde

 

De som eier havna hadde et krav om minus måler så det ble handlet på Clas Ohlsen og montert rett før padden.. forstår ikke helt hvorfor jeg trenger det da det er måler på uttaket.. :lol:

 

bilde

 

Det var deilig og endelig ha landstrøm i båten! :thumbsup: har også denne saken når jeg skal arbeide i båten så jeg slepper og ha på uhamslige klær osv :yesnod:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Fikk også montert inn en vedlikeholds lader :thumbsup:

Den ene batteripakken var nesten tom for strøm da jeg ikke hadde en ladefordeler montert inn før nå...

Så det fikk jeg også montert inn.. Det ser ikke bra ut bak i motor rommet.. men det er noe jeg får fikse på når jeg skal starte på interiøret.. da skal alt samles under benk.. denne er lukket i dag.. så ikke så lett og få montert noe ned i der :thumbsdown:

 

 

Kjekk liten lader :thumbsup:

bilde

 

VSR montert :thumbsup:

 

bilde

 

off for et kaos.. klør etter og fikse opp bak i her.. men det skal gjøres når båten skal på land.. må bytte noen bunnventiler og et par rør som lekker litt vann... så er ligsom ikke helt vits i ennå...

Det er i alle fall 2 forbruks batterier og et start batteri :thumbsup:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...