Jump to content

Pantaenius vs Norwegian Broker


Jonas78

Recommended Posts

Kan virke sånn... Er som de fleste andre.


MEN nå som jeg har hørt litt historier om NB og andre også siste tiden, så har jeg begynt og kikke.

NB og Pantaenius har uten tvil de beste vilkårene, om de blir fulgt!

Hva er deres mening om NB vs Pantaenius?

De er også de rimeligste.

Men hva med Atlantica, de hadde litt dårligere vilkår og litt høyere pris. Men er de tryggere, som nevnt i den andre tråden så slår dem seg ned med tryg nå!?

Selv har jeg alle forsikringer i IF og har sjekket litt der, de skiller på SUPER/KASKO/DELKASKO hvor super er dobbelt så høy sum årlig som NB!
Med svakere vilkår.


Men tilbake nå, hva ville ekspertpanelet anbefalt å gjøre?

Bli i NB

Bytte til
Pantaenius
Atlantica
IF

 

Eller ett annet selskap?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

og i mitt tilfelle møte med verdens mest rigide takstmann, som mistenkeliggjorde meg noe voldsomt. Det skal mye til at jeg velger å ikke forsikre meg i et norsk selskap

Jeg har aldrig benyttet andre enn norske forsikringsselskaper. Jeg har hatt innbrudd i båten ved flere anledninger, og har alltid selv kunnet velge hvilken takstmann jeg ville benytte. Eneste kravet selskapene har hatt er at takstmannen må være medlem i selskapenes takstmannspool. Ingen av selskapene har vel lenger egne takstmenn ansatt?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sjølvsagt må eg godta avkorting om båten synker pga frost, eg må sei rett ut at det balanserer ganske over kanten til spekulativt mistenksomt å leite opp mulighet for full dekning for å slippe å frostsikre båten. Det finnes bunnventiler som tåler frost dersom båten ikkje kan varmes opp. Vår Albatross har feks butterflyventil. Er båten bygget slik som de fleste lystbåter, at den ikkje er beregnet for alle årstider, så burde den settes på land ved behov, inntil reder spanderer nødvendig arbeid.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Sæbø, her skyter du skikkelig over mål. Er det spekulativt å se etter en forsikring som dekker skader på båten? Det er vel ikke mer spekulativt enn en forsikring som dekker om du treffer et skjær. Hva med de som bruker båten hele året, skal de frostsikre etter hver tur?

 

Om du ikke har noe å bidra i forhold til topic, setter jeg pris på om vi legger den diskusjonen død videre.

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Kanskje eg har oversett noko, men eg fikk bestemt inntrykk av at det har vert spesifisert ønsket dekning på frostskader her. Så å sleive med at eg er kritisk til forsikring som dekker skader blir i beste fall flåsete.

Eg håper fleire enn meg ser forskjell mellom grunnstøting under bruk og manglende frostsikring av forlatt båt. De som bruker båten heile året har mindre sjans for frost siden de ligger isfritt og jevnlig har varme.

Man får samme problem med forsikring om man forlater hytta for vinteren uten noe form for tiltak mot frost. Ingen har sagt det er lite jobb å ha båt ;-)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...