Jump to content

Hentetråd Viknes 900, Svolvær - Ålesund


captmolo

Recommended Posts

Tja, det var vel kanskje såpass som 6mtr, men siden vinden hadde snudd var det ikke så utrivelig. Etter at jeg jinxet over til det andre filteret har det ikke samlet seg så mye jeg kan se egentlig så jeg håper det verste skal være ute nå :)

 

Så det var kommentert at vi ikke viste på mais? Er det noen som har sett oss? På tlf viser det at den sender.

Har kikat efter er flera gånger och letat noga för att följa turen men inte sett något. Alltid intressant att följa en Viknes även från en dator på Svenska västkusten. God tur vidare och grattis till ny båt

Link to post
Share on other sites

Dumt det ikke dukker opp noe fra den her mAIS saken, prøvd å reinstallere å greier å den påstår at den rapporterer. Får se om jeg koster på meg en skikkelig etterhvert.

 

Vi er på Trondheimsleia nå, fine forhold men jeg tror jeg har fått noe på propellen. Mer vibrasjon enn det har vært tidligere å mista en god knop på marsj. Snakka med rs i Kristiansund så de skal ta en titt på det når vi kommer dit.

 

Ellers har det vært fine forhold så langt på dagens etappe!

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Kom hjem med båten igår kveld, 1830 var vi fast fortøyd på båthavna :)

 

Havsund ligger nå inne i bukta ved Hovlia Småbåtforening på Ellingsøy.

 

Vi kom inn til Kristiansund rundt 1230 igår, å akkurat når vi kommer inn under broa ved nordsundet så ser jeg redningsskøyta dra avgårde! Tenkte at nå sprakk kanskje tidsskjemaet litt, men brukte tiden til å bunkre å ta en tur i sentrum.. Når vi kom ut igjen fra senteret hadde redningsskøyta returnert å vinket oss over, dykkeren hoppet uti å fant fort problemet. Hadde noe tau rundt akslingen, så han skar det løst å vi var klar til å fortsette turen syd. Litt tungsjø var det over Hustadvika men vi holdt fint rundt 17mil. Nå er det ikke antydning til at dieselfiltrene er tette lenger, men det er dass..

 

Resten var bare sjarmøretappen igjen nedover Harøyfjorden, å når vi svingte rundt Kverveodden så sto jentene mine å vinket :) de tok imot oss på havna å resten av kvelden gikk med til familiegjenforening, hatt en fantastisk tur men det var godt å ta seg en dusj å pils igår kveld!

 

Idag har jeg rotet med fortøyningene for å få på plass noe permanent, handlet diverse utstyr som trengs å slikt å selvsagt herjet med den tette dassen.. Har ikke fått det til enda, ser ut som det er på selve tanken det er tett.

 

Tok uansett med jentene ut å fisket litt ikveld, fikk ett par lyr å det var god stemning! Nå er turen for hentetråden avsluttet, skal se om jeg ikke får lagt ut litt bilder etterhvert som jeg har tatt med kamera istedetfor mobil.

 

Takk for følget!

Redigert av captmolo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Velkommen hjem! Dette gikk unna.

Det må ha vært drømmeføre i dag :)

 

Denne henteturen, sammen med en annen hentetur, seilbåt på vei til Bodø, bør jo gi flere inspirasjon til å prøve seg nordover på båtferien.

 

Får du ikke pumpet ned i dassen, eller får du ikke lenset tanken?

Link to post
Share on other sites

Ja, det var fint idag, synd jeg måtte bruke mesteparten av dagen til rørleggerarbeid :) Nei jeg vet ikke helt hva som er galt.. fikk ikke pumpet ned, staket å styrte. Slangen er ikke tett, men det er kanskje tanken. Det er ikke pumpe på tanken, men ejektor. Så når jeg tok av slangen ved tanken, var enden så dårlig at den sprakk så nå jeg må lage meg en midlertidig forlenger. Imorgen tenker jeg å prøve å koble av ved utløpet, stå klar med våtsugeren å se hva som skjer. Tanken må nok skiftes også ganske snart, det er tært mye på aluminiumen i sveisene.

Link to post
Share on other sites

- blir jo litt OT fra tråden, men om det er pumpetoalett så kan det være selve stempelet i pumpa som har satt seg. Da kan det hjelpe med litt matolje i skåla, så forsøke å pumpe.

 

Men om slangen er gammel så er det gjerne urinsten som har bygget seg opp, og deretter litt mye papir....

 

Bytt slange, det høres ut som toalett som funker har høy pri, iom du skrev "jentene" i flertall :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...