Jump to content

Sjøen for alle 2015


EiSvIn

Recommended Posts

Om en måneds tid er det Sjøen for alle i Lillestrøm. Programmet har ikke blitt lagt ut i skrivende stund, men noen drypp har det jo kommet. Og lovnadene om en revitalisert messe er store, og profilen skal etter hva de selv sier være langt mer rettet inn mot aktiviteter.

 

https://www.messe.no/Om-oss/Aktuelt/Norges-Varemesse-overtar-driften-av-Sjoen-for-alle/

http://www.batmagasinet.no/artikkel/sj%C3%B8en-alle-flytter-igjen

 

 

Vi skal bygge et betydelig større konsept og skape en maritim fest etter modell fra de beste båtmessene i Europa både målt i atmosfære, mangfold, utstyr, underholdning og aktiviteter, sier administrerende direktør ved Norges varemesse, Siv Lunde Kolrud, til Dagens næringsliv.

 

Jeg gleder meg, og forsøker å følge med på hjemmesidene for å se om det kommer noe program snart. I og med at vi endte opp med ny båt i fjor høst, så har vi en lang liste med utstyr vi skal titte på og kanskje handle. Håper å finne både godt utvalg av dippedutter og hyggelige messepriser. Og så håper jeg inderlig at seilbåtene kommer tilbake i hallen.

 

Hvilke tanker har dere? Blir det en ny maritim fest, eller blir det salamipølser fra Sverige?

Link to post
Share on other sites

Så lenge det ikke blir svensk Falukorv, - er det greit. Jeg bor 5min kjøretur unna messen, er pensjonist og kan besøke messen på en stille formiddag, så jeg kommer nok til å stikke innom.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg skal ta meg en tur, det er jo bare 90 minutter med fly og har ikke vært på båtmessa siden 2003 :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Norges Varemesse har de siste årene gjort store endringer for å kunne tilby bedre opplevelser og service for utstillere og publikum.

Nå er vår ambisjon å gjøre Sjøen for alle mer lik de beste båtmessene i Europa, både i atmosfære, mangfold, utstyr, underholdning og aktiviteter.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Var det "sjøen for alle" som var på Telenor Arena ifjor vinter? Som nå er flyttet tilbake til Lillestrøm? Mulig dumt spm, men så fort gutta og jeg hører ordet båtmesse, så drar vi...

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

 

Ta båten din til Aker Brygge. Så tar du direktetoget til Lillestrøm (12 minutter). Stopper rett ved Varemessa.

Tenkte litt galt jeg - av en eller annen grunn tenkte jeg på Hellerudsketta... Men Norges Varemesse ligger vel ikke der? Når jeg tenker meg om tror jeg ikke jeg har vært der siden de flyttet til Lillestrøm...:-)

Link to post
Share on other sites

Jernbanestasjonen i Lillestrøm oppe til venstre, og messeområdet nedover mot høyre.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå tror jeg neppe at det store flertallet av besøkende er barn, men kanskje det er greit å aktivisere barna litt mens far står og blar opp millioner for en ny båt? :giggle: Jentungen og kanskje også guttungen synes vel ikke det er like gøy å følge med i pappas diskusjoner om motorer? Av aktiviteter for voksne, er vel ikke VHF-kurs og eksamen så dumt heller?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg bor som sagt 5min kjøretur unna på Skjetten, så er det noen kjentfolk som kunne tenke seg å stikke innom her, skal jeg ha kaffen klar!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...