v90 Startet 26.Februar.2015 Del på Facebook Startet 26.Februar.2015 Jeg skal legge teak på akterdekket og montere hjørnesofa til min Riviera 925 -04mod til våren, og vil i den forbindelse bytte stige til FB. Stige til flybridge er i dag fastmontert. Ser på senere modeller at stigen er flyttbar med teleskop rør i toppen av stigen. Det gir bedre plass på akterdekk. Jeg lurer på om det er noen som vet hvor man kan få tak i en slik stige som er flyttbar, tips til forhandlere? Bildene viser den originale flyttbare stigen. Har snakket med Trond Huseklepp (båtbygger) han hadde ikke slike lengre. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Den stigen der lignet veldig på den jeg har i min Skilsø 975... Ser ca like stor ut, og jeg har de samme beslagene i dørk som på bildet (stigen har 2 tapper som passer nedi). Kan jo være en ørliten sjanse for at Viknes har noe liggende? Treffes på tlf 56152220 eller firmapost(a)viknes.no Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Februar.2015 Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Det rimeligste må jo være å bygge om stigen. Mest sannsynlig er det jo gjenger til å feste gulvfester i nedre ende av stigen. Om du da kapper litt av rørene i toppen og trer disse inn i et litt større rør som igjen er festet til taket, ¨å er det jo bare disse som må lages nye Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 27.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Takk Sjøfare. Jeg ha kontaktet Viknes, aventer svar. Jeg har vurdert ombygging av min eksisterende stige, blir litt omstendig. Vet ikke helt om jeg vil bli fornøyd med resultatet. Har ikke all verden å hjelpe meg med heller. Tar du oppdraget JRK :) ? Flere som har tips på forhandlere av slike stiger? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 SUN fra Holms Innredning har en fin teleskopstige. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Jeg har sett den flyttbare stigen i nyere Riviera 925 og den er solid og flott (som resten av båten...). Men jeg antar at stigen må ha en ekstern produsent, da Huseklepp nok ikke lager denne selv. Huseklepp kan vel formidle navnet på bedriften som leverer til ham om han ikke har flere på lager selv? Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 Fikk tak i FB stige hos Suntec på Tvedestrand. De produserer til bl.a. Skilsø, Viknes og Viksund. Laget teak trinn selv for å spare et par båtlapper. Veldig fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.September.2015 Del på Facebook Svart 6.September.2015 Ser utrolig flott ut ! Den har teleskop, så du drar den bare ut nede, så senker den seg i skråere vinkel, ikke sant ? Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 Takk for det Worry II Det stemmer det sier med teleskop, den ble veldig funksjonibel. Litt avsporing Worry, ser på et bilde du har i en annen tråd at du har paralell arm på vindusviskeren. Er den original? Har du et bilde kanskje ;) Slenger inn et bilde til av FB stigen :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.September.2015 Del på Facebook Svart 6.September.2015 (redigert) Litt avsporing Worry, ser på et bilde du har i en annen tråd at du har paralell arm på vindusviskeren. Er den original? Har du et bilde kanskje ;) Fantastisk stige ! Paralellarmen var original, sa forrige eier. Redigert 6.September.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
v90 Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 TAKK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.