Jump to content

Tau i propell - trenger dykkehjelp i Middagsbukta


tobixen

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har tenkt tanken på svai utfor gjestehavna i Stavern et par ganger, er jo også merket som ankringsplass. Men om sommeren er det så sinnsykt med trafikk der at jeg nesten tror det ville være utrygt..

 

Men om nok båter legger seg på svai der om sommeren så vil jeg tro trafikken demper seg en del hakk, hvis folk evner å vise litt hensyn de siste 200 meterne før gjestehavna da...

----------

 

For Stavern er jaggu en fin plass å være om sommeren, men gjestehavna i Stavern er ikke en favorittplass, for å si det fint.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fra artikkelen:

 

Litt senere på dagen la politiet ut følgende melding på twitter:

 

I løpet av dagen har det kommet drivende en brun seilbåt, 36-38 fot, i Slependrenna. Båten har fortøyd seg selv utenfor politibåtbrygga.

Jeg synes det ville vært naturlig at båteier kontaktet politiet og opplyste om forholdet hvis det ikke allerede er gjort.

Link to post
Share on other sites


> Jeg synes det ville vært naturlig at båteier kontaktet politiet og opplyste om forholdet hvis det ikke allerede er gjort.



Hvorfor det? Man har da ikke meldeplikt om man har lagt seg på svai, ei heller lytteplikt til politiets twitterkanal. Og når de skriver at "Båten har fortøyd seg selv utenfor politibåtbrygga" må man jo enten stille seg litt undrende til den maritime kompetansen til politiet, eller om de har spist av egne beslag i lunsjen. Båter fortøyer ikke seg selv. Om den skulle ha drevet rundt i Oslofjorden ville den nok ha stoppet langt tidligere, og et helt annet sted enn Slependrenna.


Link to post
Share on other sites

Politiet har ikke utvist noe særlig maritim kompetanse i denne saken, nei :-) Men ellers er det vel naturlig at jeg kontakter både politi og presse så snart jeg får kjennskap til at de undrer seg over forholdene. Jeg var litt sløv på dette, brukte nok mest tid på å oppklare ting her på forumet :-)

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Hvorfor det? Man har da ikke meldeplikt om man har lagt seg på svai, ei heller lytteplikt til politiets twitterkanal. Og når de skriver at "Båten har fortøyd seg selv utenfor politibåtbrygga" må man jo enten stille seg litt undrende til den maritime kompetansen til politiet, eller om de har spist av egne beslag i lunsjen. Båter fortøyer ikke seg selv.

:lol::lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...