Jump to content

Halco 26. halvfabrikat. Mercedes 352 diesel.

Woodskov

Recommended Posts

Hei allesammen.

Mit navn er Søren Skov(dansker) bosat i Bergen med min norske kone og 2 barn..

Har altid interassert mig meget for båt/vannsport.

Har nu anskaffet meg en gammel Halco 26, med en Mercedes 352 5,7l diesel uten turbo. fast aksel.

Båten har lagt 2/3 år på sjøen og har ikke været i brug,så trenger virkelig en kjærlig hånd både mekanisk og indredning er veldig slit.

Har lest mye på her på baatplassen og nettet og ser jo at en halco er en veldig bra båt, når den fungerer :-)

Tenker at begynne med at bytte alle skroggjennemføringer motor/do og pakninger ved aksling. og nu til mit spørgsmål, nogen som kan fortælle meg hvilken type V-gir som kan være mont i sådan en Halco 26. der er så mye rust på gir at jeg ikke finder noget type merke eller numre?

På forhånd tak.

Søren skov.

p.s håber i forstår mit dansk/norske :smiley:

Redigert av Woodskov (see edit history)
  • 3 uker senere...

Helt sikker mere en maling.. Har inden jeg tog båten på land startet op motoren, for hvis ikke motoren gik var projektet ikke aktuelt.. Ved oppstart var eksosmanifoil'en utæt for vann i en samling ved en slange.. Så den er blevet sveist og trykkprøvet. Men ja dette er et kæmpe jobb, men kan heldigvis kun gå en vei

Bilde fra motor rengjøring.

1427487451.jpg

1427487498.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...