Woodskov Startet 2.Mars.2015 Del på Facebook Startet 2.Mars.2015 (redigert) Hei allesammen. Mit navn er Søren Skov(dansker) bosat i Bergen med min norske kone og 2 barn.. Har altid interassert mig meget for båt/vannsport. Har nu anskaffet meg en gammel Halco 26, med en Mercedes 352 5,7l diesel uten turbo. fast aksel. Båten har lagt 2/3 år på sjøen og har ikke været i brug,så trenger virkelig en kjærlig hånd både mekanisk og indredning er veldig slit. Har lest mye på her på baatplassen og nettet og ser jo at en halco er en veldig bra båt, når den fungerer :-) Tenker at begynne med at bytte alle skroggjennemføringer motor/do og pakninger ved aksling. og nu til mit spørgsmål, nogen som kan fortælle meg hvilken type V-gir som kan være mont i sådan en Halco 26. der er så mye rust på gir at jeg ikke finder noget type merke eller numre? På forhånd tak. Søren skov. p.s håber i forstår mit dansk/norske Redigert 2.Mars.2015 av Woodskov (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Se om du kan få lagt ut bilder av giret. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Solid og god motor, men den helt store farten får du nok ikke. Da må det lettere og sterkere motor til. Sitér dette innlegget Link to post
Woodskov Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Ja skulle være en veldig solid motor, tidligere eier opplyst Max 20knop på en god dag.. Har taget dette bilde af giret, har ikke fået pusset/rengjort endnu, har demonteret oljekøler, der er skruet 2 hydralikk slanger på høyre og venstre side. Sitér dette innlegget Link to post
Woodskov Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Heter denne type gir ikke V gir.. Motor står bak og gir frem. Sitér dette innlegget Link to post
Woodskov Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Giret ser ut til å være et Paragon gir. Sikkert flere her inne som har disse..... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Mars.2015 Del på Facebook Svart 3.Mars.2015 Ouch... Ser ut som du har kjøpt deg bra med arbeid nå. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Dette har du fått gratis....ikke sandt? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
TB2855 Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Heilt klart eit Paragon gir ja. Her kan du få kjøpt deler. http://kdtrading.no/ Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Woodskov Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Hej igen, ja har fået båten gratis, Har været i familien siden ny.. Så nu står den hjemme i hagen så jeg kan til og fra. Men ja projektet er mere omfattende end først beregnet. Sitér dette innlegget Link to post
Woodskov Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Men tusind tak for hjelpen, ??tror ikke giret feiler noget, men nu kan jeg søge Info på olje type osv.. Har i dag vasket/høytryksspulet motor og gir, og tenker at slibe/pusse og så på med ny lak. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Dette kan sikkert bli bra, men det krever vel at du går litt grundig til verks. Nesten fristet til å si at du bør ha ut motor og gir, de trenger vel mer en bare et strøk maling. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Woodskov Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Helt sikker mere en maling.. Har inden jeg tog båten på land startet op motoren, for hvis ikke motoren gik var projektet ikke aktuelt.. Ved oppstart var eksosmanifoil'en utæt for vann i en samling ved en slange.. Så den er blevet sveist og trykkprøvet. Men ja dette er et kæmpe jobb, men kan heldigvis kun gå en vei Bilde fra motor rengjøring. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Ser da ikke så værst ut den der :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.