Framtia Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 klausul i kjøpekontrakten om godt dokumentert hentetråd... ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Nevermind Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Ja, jeg skulle ha finlest kontrakten Framtia :-) Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Takk for en grundig rapport. Reisefeberen er ikke redusert med en slik rapport. Får vente med langtur til juni. Jeg så også feilnavigeringen, lurte på om dere skulle inn til havn for kvelden (som hadde vært veldig tidlig). Fant ingen havner på innsiden av Ørland, men da jeg hadde sjekket og funnet ingenging hadde dere snudd. (Holdt på med noe kjedelig jobbsaker, å følge med på mais var mer spennende). Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Takk for god skildring og oppsummering. Med god og gjennomtenkt planlegging er det ikke rart dette gikk smertefritt. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 8.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Litt morsomt med AIS-trackingen, men jeg har en kamerat som 2 ganger underveis la ut bilde (printscreen) på min facebookside hvor vi var på vei sørover, og med kommentaren "hva skjer?". Første gangen var når vi feilnavigerte og måtte gå 1-1,5 nautiske tilbake, og andre gangen var når vi lå bi, og jeg var under båten og fikk løs posen som hadde lagt seg rundt propellen. I begge tilfellene var det kanskje 20 minutter det var snakk om, så enten har han hatt lite å gjøre på jobb eller så er det en mulighet for å legge inn varsel i Marinetraffic når en båt gjør gitte kursendringer :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Han er nok bare en overivrig "kikker" som ikke fikk øyene vekk fra skjermen eller tilfeldigvis kikket i det dere gjorde noe "uventet og slo "alarm" Greit når storebror ser deg ...ikke alltid da men .....i en gitt situasjon kan det være veldig greit Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bodehode Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Dette var en god hentetråd, oppsummeringen med redegjørelse fikk meg til å tenke på dette sitatet: «Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald Amundsen ~ Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.