Jump to content

Hentetråd Drøbak - Bodø.


Nevermind

Recommended Posts

Takk for en grundig rapport. Reisefeberen er ikke redusert med en slik rapport. Får vente med langtur til juni.

 

Jeg så også feilnavigeringen, lurte på om dere skulle inn til havn for kvelden (som hadde vært veldig tidlig). Fant ingen havner på innsiden av Ørland, men da jeg hadde sjekket og funnet ingenging hadde dere snudd. (Holdt på med noe kjedelig jobbsaker, å følge med på mais var mer spennende).

Link to post
Share on other sites

Litt morsomt med AIS-trackingen, men jeg har en kamerat som 2 ganger underveis la ut bilde (printscreen) på min facebookside hvor vi var på vei sørover, og med kommentaren "hva skjer?".  Første gangen var når vi feilnavigerte og måtte gå 1-1,5 nautiske tilbake, og andre gangen var når vi lå bi, og jeg var under båten og fikk løs posen som hadde lagt seg rundt propellen.  I begge tilfellene var det kanskje 20 minutter det var snakk om, så enten har han hatt lite å gjøre på jobb eller så er det en mulighet for å legge inn varsel i Marinetraffic når en båt gjør gitte kursendringer :-)

Link to post
Share on other sites

Dette var en god hentetråd, oppsummeringen med redegjørelse fikk meg til å tenke på dette sitatet:

 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.»

~ Roald  Amundsen ~

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...