thomassv Startet 6.April.2015 Del på Facebook Startet 6.April.2015 Hei. Da jeg skulle skifte impelleren i dag så jeg at det var mye irr på lokket / pumpen og den ene skruen røk når jeg skulle sette på lokket igjen. Pumpen står på en Perkins 4.108 fra 1980 tallet, men pakninger mot motor ble byttet for 2 år siden. Noen som vet grunnen til at det irrer og hvordan jeg blir kvitt dette? Jeg lurer også på om noen har noen tips til hvordan jeg får ut resten av skruen + hvor jeg får tak i ny skrue. Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Irret kommer nok av lekkasje. Det skal være vann i pumpa ikke utenfor At skruen røk er nok like gjerne for at den er trekt for hardt til og kommer over i flytegrensa som at den er irret i stykker. I tillegg får du spenningskorrosjon når den er trekt for hardt til og er utsatt for saltvann. Demonter pumpa, rengjør for korrosjon, sjekk at alle pakningsflater er plane, bytt alle skruene, og monter på nytt. Kapp gjerne slangene litt også og monter nye slangeklemmer av god kvalitet. Sørg for at slangene er trange på niplene. Hvis noen av niplene er skrudd, pakk om med ny gjengetape eller hamp. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lady B Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) Når du tar av lokket er det en mulighet for at du får tak i skruen med en tang. Sprøyt på godt med rustløser før du prøver å løsne skruen. Du kan også prøve å varme med en liten propanflamme rundt skruen, men her må du ta brannfaren i betraktning. Ikke gjør det hvis du ikke er 100% sikker på at det er trygt. Ikke varm for mye, 30 - 50 grader bør være nok. Redigert 6.April.2015 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatan Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Går ikke gjengene helt i gjennom på den pumpa der? Det gjorde den på min. Så med et tynt bor og en stødig hånd så kommer skruen ut bak, alternativet få tak i en gjengetapp. Jeg har messingskruer og de knekker for et godt ord.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) Kanskje en tanke å bytte ut skruene med syrefaste ? Evt. et Speed Seal kit med fingerskruer. Redigert 6.April.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
baatan Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Noen som har erfaring med Speedseal? Jeg trakk meg da de ville ha VISA kortnummer og sikkerhetskode(ikke pin) via mail. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) Selges de ikke flere steder da ? Hvis man ikke skal ha Speedseal Life så trenger man vel egentlig bare de fingerskruene. Redigert 6.April.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
NilsPils Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 (redigert) De fingerskruene likte jeg dårlig. De får ekstra ugunstig spenning i hulkilen mot hodet. Pinneskruer og vingemuttere (med låseskiver) burde være bedre og koster nesten ingen ting. Jeg har byttet ut skruene med syrefaste pinneskruer som jeg lagde ved ganske enkelt å kappe hodet av vanlige skruer og med låsemuttere. Med pinneskruer blir det mye enklere å tre på flatpakningen og lokket etter bytte av impeller. Redigert 6.April.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lazyjack Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Noen som har erfaring med Speedseal? Jeg trakk meg da de ville ha VISA kortnummer og sikkerhetskode(ikke pin) via mail. Det skal du ikke bekymre deg for. Denne hyggelige karen har ikke råd til betalingsløsning så han gjør det slik. Jeg har kjøpt to sett av han og ikke opplevd problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Så lenge det bare er den tresifrede CVV koden på kredittkort så er det ikke så farlig. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.