sunnmøre Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Bruk heller tida når de kjem til: Sunnmøre Sitér dette innlegget Link to post
_Torgeir Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 (redigert) Siste oppdatering 2015-05-13 17:33 2 h, 35 min ago Slo han av AIS ? Redigert 13.Mai.2015 av _Torgeir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Nytt kulingvarsel: Varsel for onsdag 13. mai kl 20:18 til torsdag 14. mai kl 20:17 Fedje - Måløy Fra sent torsdag formiddag nordlig periodevis stiv kuling, torsdag kveld minkende. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Angående forseilet, så ser det ut til at han har den typen rulle som ikke har forstagprofil, men at det er en konvertering hvor man beholder stagkroker, og det rulles rundt staget. Håper dere tar en stopp i Ålesund, så det er mulig å ta en titt på systemet :) Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Her er bilder av båten Synes det ser ut som plastimo rulleforstag jeg, og jeg er enig at det ser ut som at fokka er opp ned hehe... Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
Eureka Svart 13.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2015 Mens vi venter på fasiten, så kan vi jo spekulere litt i dette, Njal. :) På bildet du linker til, ser det ut som en skikkelig rulle, ja. Men på bildet underveis, så ser du jo stagkroker samt et tau som lager skygge bak seilet, langs staget. Og det minner meg om en svensk "billig-løsning" som jeg ikke husker navnet på. Har sett løsningen i en finnannonse og på et svensk forum. Koster 2-4 tusen. Interessang løsning for mindre båter med stagkroker og gode seil. Så spørs det om det er bilde av to ulike båter, eller har selger byttet ut rulla... -og seilet ser ut til å være opp ned ja :) - med mindre det er ei lita fokk som er rulla inn. Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 På bildet i #44 ser det ut som det ligger et seil på dekk foran masta. Neppe rullefokk, nei? Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Jeg tipper rulleforstaget er tatt av, eller så er det bilde av en annen båt Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
stikamp Svart 14.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 (redigert) Haha, dere har studert godt nå:) båten på bilde var ikke min, la ut feil bilde:) Jeg har ikke rulleseil jeg, men takk for at dere oppdaget at jeg hadde heist seilet opp ned,gikk nok litt fort i svingene, flaut:) Vi har stampet i to døgn i motvind med en 6hk påhenger, 2-3 knops fart så tar det tid:) ligger nå for anker ved Korsund å venter på at nordavinden skal gi seg. Redigert 14.Mai.2015 av stikamp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Du falt ut fra mais en gang i går, til opplysning :) Hvor er Korsund? Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Korssund, nord for Åfjorden, litt sør for Askvoll 61°14'54.3"N 5°0'21.9"E Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Ahhh takk :) Sitér dette innlegget Link to post
havørn Svart 14.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2015 Egentlig en imponerende distanse fra de forsvant fra AIS i går til de meldte Korssund i kveld, hvis de har slitt med nordavind og kjørt påhengs hele veien. Nesten 50 nautiske det, litt etter rutevalg. Men nå antok jo jeg Korssund, selv om de skrev Korsund.... Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Vi har slått av mais for vi er veldig i bæita for strøm. vi har nå passert Askvold. Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Sitér dette innlegget Link to post
albin78 Svart 15.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Hey! Det er jo min gamle båt Morsomt! God tur videre Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Passert Måløy. Tar sikte på gjestehamna Silda, vurdere der om vi tar Stadt direkte eller om vi skal vente til soloppgangen i morgen:) Vi har hatt en kolosal dag med soling på dekk og godt humør Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 15.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2015 Mais oppe å går nå forbi Stadt:) Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 (redigert) Da har vi lagt Stadthavet bak oss, å klokka inn gjestehamna på Fosnavåg kl 03.00. Var kolosalt moro tur med gode dønninger. Det høynn gamle storseilet på skuta revna utaførr Stadt:) I natt skal vi unne oss 6 timers søvn, blir godt da vi nå har stått 22 timer til rors Redigert 16.Mai.2015 av stikamp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Imponerende etappe - godt seilt :) Sitér dette innlegget Link to post
På svai Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Flott hentetråd med fine bilder. 22 timer på rorvakt... Står respekt av det! Kjekt at dere har hatt en fine opplevelse av turen underveis. Har vært spennende å følge dere. Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 16.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Ålesund. setter igjen båten her å starter opp igjen på torsdag Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 Velkommen til Ålesund. Sitér dette innlegget Link to post
stikamp Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 (redigert) Startet opp igjen videre ferd til Trøndelag på fredag. Da gjenstår Hustavika. hvilken vindstyrke og rettning er forsvalig å passere Hustadvika på for oss andunger? Vi seiler Hustadvika på Lørdag. Indre eller ytre lei etter værmeldinga på Lørdag? Redigert 20.Mai.2015 av stikamp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.