Jump to content

Tapt tillit til motoren etter havari, tørr jeg dra på tur igjen?


svendmb

Recommended Posts

Etter nesten 10 år med to motorer har jeg nå bare en, og jeg synes det er helt topp. Mindre greier som kan gå i stykker :-). Har filtre, impeller og reim ombord. Verktøy er det bra med også.

 

Viktigste for å unngå problemer er forebyggende vedlikehold og jevnlig sjekk.

 

Får vi motorstans får vi be RS om hjelp. Anker har vi to av å hive ut. Og må vi evakuere har jeg redningsflåte og drakter :-) jolle har jeg kutta ut nå

Link to post
Share on other sites

Kjenner meg igjen! Psyken er kjent! - Fin båt forresten! Det er umulig å gå rundt med øra på stilk og øynene ditto! Funker'e så funker det! Sjekker selvsagt olje, reimer, og det vanlige!

 

Selv er jeg glad for alt 'småplukk'! Jo mer jeg vet, jo tryggere er jeg!

 

På vår forrige båt, som vi hadde i 17 år, der kjente jeg hver en ulyd og var trygg!

 

Kos deg i sommer, i en fin båt!

 

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Da kan jeg melde at tilliten er tilbake! Vi har nettopp tilbakelagt 200 nm fra hjemmehavn nedover til Sørlandet. Båt, motor og mannskap har hatt en kjempe tur. Nå blir vi noen dager her i barndomsbyen min, før vi tar samme vei tilbake. Takk for alle trøstende ord her inne.

God humør her. 

Motorbåt er trykt, alle båttyper har vel anker, hvis noe skulle hende. 

  Har nesten ny motor fra vw-marine som jeg stoler langt mindre på en mine tidligere 41 motorer. Har derfor bit   Totalmedlem i redningsselskapet så blir det ikke så dyrt å bli tauet hjem.

Tja,, RS sleper vel til nærmeste havn. 

har akkurat slep en kamerat fra B til A,

Han fikk gir havari mellom C og A litt nærmere C med fin-måling.

Da han kontaktet Redningsselskapet fikk han beskjed om at det var gratis slep til nærmeste havn C, ville han til havn A måtte han betale timrpris.

Han takket nei og fikk hjelp inn til B hvor jeg hentet han.

 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...