Jump to content

Trudelutt skal på tur nedover Vestfold


Lars H.

Recommended Posts

Og ut fra bildet til Pinkvin ser det vel da ut til at det er både plasser for longside tillegging og i båser?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi koser oss fremdeles her på Jomfruland, nå sitter jeg med den siste boksen Heineken. Det er tydelig at vi ligger ut i "havgapet". Jeg testet nettopp VHF'n mot Lyngby radio i Danmark, og han hørte meg og jeg ham krystallklart!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

According Zu zhe Experts....: http://www.jomfruland.net/om-jomfruland/butikkkafekiosk/#

 

er vel det meste nedlagt der i gården nå:

 

 

 

 

Butikk, kafe, kiosk
P1010580-485x273.jpg

Jomfruland Landhandel ligger ved Aasvik brygge. Butikken er nå nedlagt.

Om sommeren kan du kjøpe kioskvarer på Kystkultursenteret (Tårnbrygga), i kosken ved Haga kystkafe og ved butikken mellom campingplassene og Aasvik brygge.  Butikken ved campingplassen er nå nedlagt.

I tillegg er det kafe i Tårnhagen.

juni2009-014-150x84.jpg

Kystkultursenteret er et av flere steder hvor du får kjøpt kiosk- og kafevarer om sommeren.

Det er også butikk på øya, den ligger ved Aasvik brygge. Der får man kjøpt dagligvarer, gatekjøkkenmat samt bensin og diesel. Tlf: 35 99 10 37 . Jomfruland landhandel har at av dagligvarer, tidsskrifter, kioskvarer etc etc. Landhandelen holder vinterstengt.  Butikken er nå nedlagt.

Butikken og Haga kystkafe har også skjenkebevilling (for alkohol). Haga Kystkafen har daglig åpent i sommersesongen, helgeåpent i skuldersesongene og planer om noen åpne lørdager igjennom vineteren, med ulike arrangementer.

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Vi lå i Kragerø forrige helg, hadde det helt fantastisk!

 

Hvis du ser på bildet fra Havneguiden lå vi babord for ankeret rett nord for Gunnarsholmen, der det ligger to seilbåter. Longside og strøm + vann. Fungerer veldig bra. Ellers er det båser og mange muligheter.

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.
 
I går forflyttet vi oss fra Jomfruland til Valle. Det er greit å bytte litt på plasser. Her ligger vi i hvert fall til imorgen, og så får vi se hva som skjer. Når en er pensjonist er det jo ikke noen mandag med jobb om noen uker! Det er kun en håndfull gjestebåter her.
 
bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da ble det forflytting fra Valle via Kreppa og til Kragerø. I Kreppa møtte vi kun to båter, og ikke på det smaleste heller. Her ligger vi godt fortøyd i bås sammen med noen ganske få andre båter. Det småregner, så noen spasertur inn i byen får vente til imorgen når sommeren skal komme tilbake. Og da er det også på tide og handle inn ny forsyning av "rødt".

 

 

bilde

 

Lars H.

pt. Kragerø

med ICE R90 router og 7,8Mbps

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Å plukke bær er noe jeg nekter å være med på! Når det gjelder været fremover, ser det lyst ut for området her nede.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fair Winds and Calm Seas, som man uttrykker det på nynorsk. Tror ikke jeg slipper avgårde før i månedsskiftet. Vi kommer vel til å ta en tur nedover til Göteborg-området, kanskje.

 

Så gammel som jeg er, så trenger jeg blåbær og rødvin utover vinteren. Sistnevnte må jeg kjøpe, førstnevnte må jeg skaffe selv. Men innhøstingen er ikke det jeg setter mest pris på. Jeg ville vært en elendig bonde.

Link to post
Share on other sites

Vi koser oss her i Kragerø med 20gr. og sol fra skyfri himmel sammen med 11 andre båter i gjestehavnen. Jeg har vært på polferd, og fruen på krimskramsfærd inn i sentrum. Nå er det tid for litt formiddagsmat.

 

Lars H.

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Et lite tips Lars, om det skvulper fra forbipasserende båter så ligger du enda roligere på den neste brygga(kommer mer bak bølgedemperen).

Kos dere videre ! Med det været som er meldt denne uka er det rett og slett helt pyton å måtte passe butikken  :sad:  Skulle veldig gjerne hatt muligheten til å tatt fri nå.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ingen problemer med passerende båter. Nå er det midt i august og "rallkjøringen" er over. Nå passer det kanskje en båt i timen, -rolig.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som sagt, liggger vi godt i en nesten tom havn her i Kragerø.
 
 
bilde

 

 

Lars H.

mitt webcam

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

De har også en veldig god hvitløkspostei. Hjemmelaget på gammelmåten. 

 

Anbefaler en tur ut til rauane på veg videre. nydelige uthavner.  Passerer hytta mi på veg utover da. Er dessverre ikke der nå :-(

Kanskje en tur igjennom Eidskilen? 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Hvor er Eidskilen og Rauane? Planen er å gå Kreppa og Tonerleia opp mot Langesund.

 

Lars H.

mitt webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Eidkilen så jo idyllisk ut, men selv om jeg legger ned mast og antenner, tror jeg ikke jeg går under broen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...