index Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Balder.. skrev for 8 timer siden: Blir som å kjøpe en ny moped, de drar seg nesten ikke selv, det er ikke fordi det er igjen kun 2,5hk av de opprinnelige 7hk, men fordi de er plombert på fullstendig feil måte, feil oppsatt/dårlig avstemt. Slik var det før I tiden, men ikke nå. Dagens mopeder har flere hk, men er begrenset på fart til 45km/t. Hk grensen er opphevet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
MRG Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Har dårlig erfaring med 4takt 1sylindra påhengs. Ein må dra svært fort og dra snora langt ut / mange omdreininger før den startar. Ein 1 sylindra totakter vil tenne dobbelt så ofte ved samme rotasjon i snora. Samme med 2 sylindra firetakter. Så min erfaring er at når ein kjem opp på 2sylindra så vert dei meir lettstarta. Bytta frå splitter ny 6hk firetakter (1 sylindra) til 8hk totaker (2sylindra). Denne vil då tenne 4 ganger så ofte pr rotasjon og treng berre eit lite nikk i snora så starter den. Tilogmed ein 5åring får start på 8hk totakteren. På 6hk firetakter måtte eldstemann på 10 gi opp. Men 9,9 4-takt går fint.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 (redigert) Har en Honda kantklipper 1syl 4t, den er veldig lettstarta og har en veldig fin gange! Sønnen har en 2syl Mercury 10hk med forgasser, den starter også veldig lett både på snor og elstart. Jeg tror at med rett vedlikehold og stell samt lagring over vinteren er mye av jobben gjort for å få en lettstarta motor Redigert 10.Februar.2020 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
cosmic Svart 10.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2020 Har noen en link til billig forgasser til mercury 3,5hk 4 takt? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 11.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2020 Den gamle luftkjølte Yamaha 5 går som ny den dag i dag.Fantastisk motor 40 år + starter hver gang med et lite napp i snora. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Geb Svart 14.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2020 (redigert) Jeg skal kjøpe ekstern tank og slange til min Mercury 6hp. Hvem er forhandler av dette i Bergen? Vedlagt bilde av tilkoblingen til bensinslange. Redigert 14.Februar.2020 av Geb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 15.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 https://bergen-marine.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.