Jump to content

Tilbud på totalmedlemskap i RS


Lady B

Recommended Posts

Tror faktisk RS hadde fått større inntekter i form av att dett hadde blitt mange flere medlemmer om de hadde justert ned prisen på alle medlemskap. Med Bortimot 900kr i medlems avgift for totalmedlem hvil jeg tro att smertegrensen begynner og nærme seg.Verden er ikke så enkelt skrudd i sammen att hver gang en vil ha mer inntekter så er det bare og øke kontingenten. Har observert mange båter i sommer uten RS Merke med 2015 på.Mulig jeg tar feil men tror årsaken er att mange synes att det er blitt for dyrt.

Link to post
Share on other sites

... Har observert mange båter i sommer uten RS Merke med 2015 på.Mulig jeg tar feil men tror årsaken er att mange synes att det er blitt for dyrt.

 

Ellers så er eierne like sløve som meg, som ikke har fått somlet meg til å feste 2015-merkene ennå. :-/

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

En ting er den høye kontingenten. Om man betaler og ikke har behov for assistanse kan det virke noe dyrt.

 

Og når man ser på mange av de som får assistanse som kunne vært unngått, f.eks. tom for diesel (drivstoff), tette drivstoff filtre (dieseldyr)

vannlekkasje fra motor, tau i propell , anker i naboens tau osv.

 

Men man er iallefall med å hjelper de som virkelig er i havsnød om man er medlem.

 

Prisen bør kunne settes ned eller så kan reg avgiften i båtregisteret være innkludert i kontingenten. Koster neppe mye å administrere registeret,

men de får inn 20 mill ca. på årsavgiften.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Ellers, betaler kontigent med glede! Og håper jeg aldri får bruk for den ...

 

Samme her. Det er som en forsikring, man vil helst ikke bruke den, men hvis uhellet først er ute, så ... Dessuten så er det vel en av de mer fornuftige utgiftene jeg har med båten, og den kommer ikke bare meg til gode.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ble litt irritert når de la til Viking veihjelp i havn som en obligatorisk del med et tillegg på rundt 300,-. De fleste av oss greier seg veldig fint i havn, det er på havet det er godt å ha RS i bakhånd. Men jeg betaler likevel, enn så lenge...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er vel ikke så unaturlig å kjøre noen kampanjer innimellom, og 200 Kr i avslag er vel ikke så mye å skrike om selv for de som mener de har vært med og bygd opp selskapet


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

må vel ikke ha på det stygge merket på båten? er medlem men gidder ikke ha det på båten min

Ett av merkene skulle visst klistres nede i salongen, rett over dørken, bak bordet, hvor det omtrent ikke kan sees annet enn når man vasker dørken eller gjør vedlikehold e.l. på vanntank eller dieseltank. Det mente i allefall fireåringen, som ikke kunne la klistremerket ligge i fred. :-)

Link to post
Share on other sites

Har observert mange båter i sommer uten RS Merke med 2015 på.Mulig jeg tar feil men tror årsaken er att mange synes att det er blitt for dyrt.

I fjor gikk de bastant ut og proklamerte at siden ingen hadde meldt seg ut, stod alle medlemmer bak ønsket om Redningsvest påbud (jeg sendte dem mail om det men fikk aldri svar).

I tillegg har de med jevne mellomrom sendt faktura forkledd som medlemskontingent, men som var tiggerbrev om ekstra støtte.

 

Sistnevnte har jeg bedt kona begynne å kaste, etter at hun hadde betalt flere av dem i vanvare.

Har ikke fått emblemer for 2015, så mistenker hun har kastet den ekte faktura også (ikke så lett å se forskjell dessverre).

Pga førstnevnte har jeg ikke brydd meg om å forfølge det.

 

Så jeg antar jeg ikke lenger er medlem, og som motpart i en interessekonflikt gidder jeg ikke lenger aktivt oppsøke nytt medlemskap  :worry:

 

Har vært trofast medlem i minst 15 år, men aldri trengt hjelp, men følt det gikk til en god sak og betalt med ett smil.

Nå har jeg sluttet å bry meg.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

må vel ikke ha på det stygge merket på båten? er medlem men gidder ikke ha det på båten min

Nei, man må ikke ha det på. Tror de ved assistanse alltid slår opp i registeret sitt uansett. Har heldigvis til gode å benytte meg av RS og vil nok beholde medlemskapet mitt så lenge de ikke går helt av skaftet oppi ledelsen.....

 

Jeg vil heller ikke ha masse klistremerker på båten, men har RS vimpelen hengende i targabøylen.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...