Medås`n Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 (redigert) Sporer litt av her nå. Men her har du ett utdrag fra egenandels vilkårene til forsikring hos Storebrand. Siden vi har Super såntolker jeg det dithen at dette gjelder oss. Det er noen unntak fra den valgfrie egenandelen: Ansvarskade: Ingen egenandel Båtredning: Ingen egenandel Rettshjelpsutgifter: 4 000 kroner + 20 prosent av det overskytende Hvis skade oppstår mens båten er utleid, fordobles avtalt egenandel. Fører og passasjerulykkes dekningen gjelder når båten er utleid Hvis FG-godkjent alarm var i drift på skadetidspunktet, reduseres egenandelen med 4 000 kroner Ved tyveri av utenbordsmotor reduseres egenandelen med 4 000 kroner dersom motoren var låst/boltet fast med godkjent boltlås Hvis det er gitt rabatt for og avtalt at båten ikke skal brukes av fører under 24 år, og fører i skadeøyeblikket er under denne alderen, økes egenandelen med 10 000 kroner Redigert 9.August.2015 av Medås`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Eg mistenker RS for å sende krav til våre forsikringsselskap uten at vi som kunde veit dette. Det var ein anna tråd her på BP for ei tid sidan der ein BP'er fann ei utbetaling til RS i sin forsikringsbunke. Dette bør nokon komme til bunns i. Har du fått 5 timer slepeassistanse så må du betale mange tusen sjølv til RS i tilleg til at de krever forsikringa. Skal tru om RS "slår av" meirkostnaden utover 3t assistanse på faktura til forsikringa, sidan medlemmet betaler dette sjølv ? Men eg har også hørt at meirkostnader utover 3t fri assistanse blir refundert av forsikringsselskap .. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Jeg har benyttet RS to ganger til slep. Den ene gangen lenger enn max avstand/tid. Jeg viste kun medlemskort og oppgav forsikringsselskap. Hvem som betalte, RS eller Gjensidige, aner jeg ikke og har heller ikke brydd meg om. Jeg fikk i hvert fall ingen regning, ikke noe snakk om egenandel heller. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Furu Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 blitt for dyrt for min del, får heller betale litt ekstra skulle ej trenge hjelp.. giroene som følger med det bladet er forvirrende for mange. Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Medås`n Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Det kan bety som Lars sier at det overlapper hverandre når du viser fram gyldig forsikrings bevis. Har du forsikring så dekker berging uten egenandel vil det da dekke det RS skal ha utover 3 timer. Men det blir og gjette på hva som er riktig iom det ikke står spesifisert noen plass. Og som jeg leser ut i fra vilkår så gir RS medlemskap deg noe rabatt på forsikring. Men virker ikke inn på egenandels fri berging fra forsikringsselskap. Så hva er "riktig" og lønner seg best ? Kvaliteten forblir jo den samme iom RS har monopol på berging av fritids båter her til lands ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Key Freak Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Kvaliteten forblir jo den samme iom RS har monopol på berging av fritids båter her til lands ? Monopol, du? Det er jo en artig måte å se det på. Er det noe som hindrer hvem som helst i å starte opp konkurrerende virksomhet? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 10.August.2015 Del på Facebook Svart 10.August.2015 (redigert) Ja, en totaloverskyggende leverandør med all markedsmakt som endatil drifter småbåtregisteret som mange forsikringsselskap krever at man er registrert i. Pluss RS sitt nett og kanaler til offentlige midler. Pluss RS sin fenomenale frivillighetsbasis, bygd opp gjennom mange tiår. Man må være noe nær både blind og døv om en ikke ser konkurransehindringer innen sjøassistanse for fritidsbåter. All fornuft vil være et godt nok hinder i å utfordre RS. ........ Småbåtregisteret burde vært solgt ut av RS, som et minimum. Og kanskje burde sjøredning, livreddende nød, blitt offentlig finansiert 100% og anbudsutsatt? Redigert 10.August.2015 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.