Jump to content

Snakkar BP-medlemmar ned bruktbåtprisane


Ask

Recommended Posts

Ja fikk pengene på konto, derfor legitimering. Men ingen krav til at bilen er den som vraker den sin.

 

Så om noen kommer med et krav senere, er det lett å spore hvem som vraket den. Dette burde være greit å videreføre til båt. Uavhengig av hvor eller om de er registrert. Det var mitt poeng som kanskje ikke kom så godt frem.

 

Og så var det litt spesielt at de hadde slengt bilen i en stabel før jeg kom fram til kassa da men ☺

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Dette var vel et svært korttenkt resonnement.

 

Hvis jeg lykkes med å snakke ned prisen 20% får jeg redusert min neste båt med 800.000,-

Min båt som skal selges synker bare 500.000,- hvis markedet synker med 20%

 

De fleste på båtplassen er glad i båt, og får på ett eller annet tidspunkt 3-fot-syken.

 

Så hvis de snakker prisene ned spekulativt er det i så fall for egen vinnings skyld.

 

Men realiteten er nok at BP-medlemmene kan en del om båt og ser seg lei på folk som tror deres gamle båt er verd gull, eller meglere som som bruker usaklige argumenter som skjuler båtens reelle tilstand.

Link to post
Share on other sites

Jeg har bestemt meg: Jeg skal snakke ned prisen. Både på den jeg kjøper og den båten jeg selger. Regnestykket er enkelt: Hvis jeg snakker ned snekka jeg selger fra 100' til 80' blir det 20% og 20'. -Så snakker jeg ned prisen like mye, altså 20%, på den jeg kjøper fra -si 500' til 400'.  -100'  ferdig nedsnakket. :smiley: Da sitter jeg faktisk igjen med en nedsnakkingsgevinst på 100' minus 20' = 80' ! :yesnod: :yesnod:

Særlig den nedsnakkingen av egen båt har jeg sans for, da får jeg kanskje solgt den også!  :smiley:

 

- Og deretter gjenstår det bare å håpe at selger av min neste båt føler at effekten av min nedsnakkiing blir umulig å motstå, da. -Hvis ikke, blir han jo nødt til å la være å selge til meg, og da blir jeg jo sittende igjen med tap. Det vil jeg ikke ha noe av. Og bli sittende uten båt!

 

-Nei, nedsnakking hele veien må til skal dette funke! Ser ingen annen utvei i dette markedet nå, slik folk på Baatplassen.no driver og snakker ned båtpriser her.

:saint::wink:

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Og mva på toppen inn i Norge?

Sist jeg sjekket, gikk det slike for 3-400' ...  -Men her har ikke selgeren vært så detaljert. Ingen bilder ekstra, ikke årsmodell.

Kan synes som om den svenske selgeren gambler på at det skal komme en litt "dum nordmann med tykk lommebok" ??? Det er jo lov å prøve seg.

Det er nok lettere for en svensk selger enn en norsk kjøper å la seg forføre av Santanders prissetting i sine annonser, kanskje.

 

Men nå snakker vi kanskje ned prisen her...?

:giggle:

 

EDIT: Årsmodell var visst oppgitt likevel ser jeg nå. 1986 modell, 170 cm dyp. De til 3-400' jeg nevnte, var nok 70-talls modeller med dårligere seilegenskaper. Rett skal være rett.

Men likevel...

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...