Jump to content

Ønsker å delta på vinterkonservering av innenbordsmotor for å lære


Grei Sei

Recommended Posts

Hei folkens, 

jeg har nettopp kjøpt meg en Draco 2000 DC med Mercruiser 3.0L ( 2006) og alpa one-drev. Har ikke erfaring med innenbordsmotorer, og ønsker å bli godt kjent med den. Har tenkt å kjøre en service til våren, men det hadde vært interessant å gjøre konserveringen selv - men først har jeg mye å lære. Den beste måten å lære på er å være med og se på/ hjelpe til når noen som har gjort det før gjør det. Youtube, manualer og forum er bra saker det og, men jeg lærer enda bedre når jeg kan se hvordan man går fram. Er det noen på forumet i oslo/ nesodden/ hurum som kunne tenke seg å la meg slå følge når innenbordsmotoren deres skal konserveres?

 

Vennlig hilsen Vidar

Link to post
Share on other sites

Du kan sikker være med meg i Sætre når vår skal opp, men jeg er usikker på når det blir. Vi har Volvo prenta motor og drev, så vent å se om noen med samme drev er i nærheten av deg :)

 

Ellers, så har du sikkert lest tråder om emnet her inne, men kort fortalt

Motor kjøres med ferskvann, her bruker vi drevpose.

Motor kjøres med frostvæskeblanding

Stopper motor ved å stenge bensintilførsel og sprøyte konserveringsvæske inn i forgasser

Bytter olje og filter på motor

Drev tappes og fylles med ny olje. Bytter oring på tappeplugg og peilepinnen

Vasker over motor og spruter crc556 el på elektriske kontakter og litt på hele motoren.

Plukker ut batteri og tar med hjem

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøkt meg på Merc drev etter samme metode som VP drev. Funka dårlig :-)

Med drevpose funker det nok. på VP drev tar vi det lettest av og det ble bare køl med Merc drev. Pose eller klokker funker

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...