Windy37GM Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 (redigert) Jeg satt og lurte på hvor de delene av vingen var blitt av :-) Dropp å finne årsak, skift turbo og luftfilter før noe mer går gæli. Det er vel egentlig litt flaks at den metallbiten har gått ut og ikke inn. Nå går jo dette relativt fort rundt, men allikevel :-) Redigert 18.September.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøkriger Svart 18.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2015 Aiai kæpten Ny turbo, pakninger og luftfilter (alt orginalt) settes i bestilling Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Det blir jo litt som å kjøre jolle igjen når denne blir bytta :-) Husker jeg bytta på min Joda310 merd ny turbo og fiksede dyser. Det var et av de morsomte båt øyeblikkene jeg har hatt :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøkriger Svart 18.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2015 Gleder meg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
I.M.S. Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Etter bildene å dømme burde du også ta en titt på innsatsen i ladeluftkjøleren for å kontrollere at det ikke ligger biter der som kan skade innsats evt. klare å passere og gå videre inn i motoren.(enkelt å løsne lokket og trekke opp innsats) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøkriger Svart 28.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2015 Har omsider mottatt flett ny orginal turbo, men reagerte på at det var (betydelig) slark i aksling/lagre. Jeg tok en video av det og sendte leverandør, som igjen sendte videre til sin leverandør. Fikk svar at den vil fungere som den skal med olje i huset. Er usikker... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tranen2 Svart 28.September.2015 Del på Facebook Svart 28.September.2015 Litt slark skal det være og uten olje så oppleves den slarken som stor. Uansett så har du varslet leverandør som friskmelder. Bytt turbo og ut og prøv! P.S. Om du klarer å fylle litt olje inn i smørehullet/kanalene før du monterer så tror jeg det er en god ting.... Sitér dette innlegget Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 28.September.2015 Del på Facebook Svart 28.September.2015 (redigert) Tranen2 har helt rett. "Lageret" i en turbo er olje under trykk. Derfor er det også god kotyme (igjen riktig av Tranen2) å fylle olje der du kan for å minimere slitasjen iunder 1ste oppstart :-) Den motoren din, den har stoppknapp? Hvis den har det, kjør motoren på starteren med stoppknappen inntrykket til du ser du har oljetrykk. Slippknappen og den starter så fint så med fint oljetrykk (turbolager) rundtturboaksel. Redigert 28.September.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøkriger Svart 29.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2015 Glimrende, det var forklarende og beroligende tilbakemeldinger. Takk til begge Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sjøkriger Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Liten oppdatering; måtte ta ut hele intercooleren for å få ut innsatsen. Fant igjen deler av filteret der ja. Lot den stå i utvannet saltsyre et døgn. Måtte bruke avfetting og trykkluft for fjerning av sot/olje og filterrester mellom kjøleribbene. Har lakket turbo i volvogrønn, og jeg tror alt er klart for montering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Vakkert! :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.