Jump to content

Noen som sølvlodder i Oslo/Akersus området?


Solux24

Recommended Posts

Noen som vet om noen sveiseverksteder eller kansje rørleggere som kan sølvlodde i oslo område? Har en topp til en varmeveksler som jeg skulle ha fått festet. Jeg kan få gjort det på verkstedet på jobb (jobber i nordsjøen) men hadde håpet å slippe å demontere veksleren. Klarer ikke helt å forsvare å bruke 2000 kr på ett ryggsekk acetylen/oxygen apperat som bare skal brukes en gang. 

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Koster ikke all verden for en propan/map brenner med flaske, og den for du sikkert bruk for senere, tenk bare på når du skal lage "creme brulee" :smiley:

 

Er ikke sikker på om du kommer så mye under 2000,- hvis du skal få en rørlegger hjem til deg heller.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Det ser vel ut som denne har vore tinnlodda, og om det blir valget no, vil eg holda ein stor knapp på rørleggertinn, til å lodde med. At det er godkjent av mattilsynet til å komma i kontakt med næringsmidler, har ingenting å seia her, men det er vel det loddetinnet som er sterkaste, og eit av dei som krev høgaste temperatur for å smelta.

Link to post
Share on other sites

eg trur:

Butan og blandingsgass med butan og propan soter for mykje til denne jobben, propangass trur eg brenn reint nok. Videre trur eg at rein propan gir varmaste flammen, men tviler på om du får varme nok til å sølvlodda dette. Det er tross alt ein diiiger klump med støpejern som skal varmast opp. Og godset skal varmast til tråden smelter for å få til lodding. Det å varma tråden so den smelter, uten at godset rundt er varmt nok, kan i nokon tilfeller sjå ut som lodding, men held ikkje,

Link to post
Share on other sites

2100 grader burde vel holde 

 

Det er ikke bare snakk om hvilken temperatur man får på flammen. Det er også snakk om hvor mye energi som må tilføres for å få den nødvendige temperaturen i loddesonen.

 

Husk også å tenke på hva den har blitt loddet med før dersom du tenker å sølvlodde.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...