Jump to content

Noen som vet om støpeformer for salg?


eysteind

Recommended Posts

Suzuki, for å få forsikret et halvfabrikat trenger du: Papirer på et du har lov til å støpe i formen, hvis du ikke er eier trenger du et skriv fra eier. Du må ta vare på alle kvitteringer på polyester gelgoat, og duk, så er det bare til å ringe forsikringselskapet. Og et medlemskap må du vel ha i dag for å få registrert båten.

Foreslår du leser mitt inlegg en gang til. Jeg har ikke nevnt halvfabrikata med et eneste ord. Eysteind åpnet seansen, med å drodle rundt salg av skrogavstøp, for selvinnredning. Det du skisserer, nemlig halvfabrikata /selvinnredning av godkjente skrog, er noe helt annet.

 

I hvilken grad selvbyggede / selvinnredete båter er bedre eller dårligere enn fabrikksbyggede, tar jeg overhodet ikke stilling til, jeg bare påpeker holdningen til de fleste forsikringsselskaper vedr. dette.

 

Noe av det samme problemstillingen, gjelder ved bygging av såkalte "KIT CARS" Mange av disse produksjonene er vanvittig flotte eksemplarer, men de er ikke mer lovlige av den grunn. At en eller annen mener de er langt bedre enn en fabrikkbygget Ford, eller Volvo, endrer desverre ikke det faktum at regelverket setter en stopper for sånt.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Foreslår du leser mitt inlegg en gang til. Jeg har ikke nevnt halvfabrikata med et eneste ord. Eysteind åpnet seansen, med å drodle rundt salg av skrogavstøp, for selvinnredning. Det du skisserer, nemlig halvfabrikata /selvinnredning av godkjente skrog, er noe helt annet.

 

I hvilken grad selvbyggede / selvinnredete båter er bedre eller dårligere enn fabrikksbyggede, tar jeg overhodet ikke stilling til, jeg bare påpeker holdningen til de fleste forsikringsselskaper vedr. dette.

 

Noe av det samme problemstillingen, gjelder ved bygging av såkalte "KIT CARS" Mange av disse produksjonene er vanvittig flotte eksemplarer, men de er ikke mer lovlige av den grunn. At en eller annen mener de er langt bedre enn en fabrikkbygget Ford, eller Volvo, endrer desverre ikke det faktum at regelverket setter en stopper for sånt.

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Muligens du misforstår, eg skreiv halvfabrikat men leser du videre så nevner jeg "støpe i formen" alltså en egenstøpt båt. Og følger man da de enkle tingene eg nevner så er forsikringen i orden.
Link to post
Share on other sites

Kan legge til at min far skulle reparere en plastsnekke (flott sak på 20, av norsk, kjent merke), så var plasten så tynn i skroget at den var gjennomsiktig...

 

Han endte opp med å legge så mye ekstra duk i at det var praktisk talt en ny båt...

 

Fabrikkproduserte båter er ofte av dårlig kvalitet :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 11 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...