jadalber Svart 16.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Da var motoren endelig prøvekjørt. Hadde en time på litt over tomgang før jeg dro på https://www.youtube.com/watch?v=Td_yhES38tc Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.April.2016 Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Gratulerer med vel overstått prosjekt og vellykket prøvekjøring. Motoren ble meget flott Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Mons Olav Svart 20.April.2016 Link til dette innlegget Svart 20.April.2016 Hei jadalber.Vet du hvor det er lettest/ best å få tak i tennspoler til en Lightwin 3 som jeg holder på med ?eller er det best å kjøpe allt oppi her?Motoren er fra 58 vistnok. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
jadalber Svart 21.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 (redigert) Hei jadalber.Vet du hvor det er lettest/ best å få tak i tennspoler til en Lightwin 3 som jeg holder på med ?eller er det best å kjøpe allt oppi her?Motoren er fra 58 vistnok. du får dem hos din lokale evinrude-forhandler, eller du kan kjøpe dem hos skruvat.no, eller på e-bay http://www.ebay.com/itm/261984726500?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT https://www.skruvat.no/batdeler/Coil-P353143.aspx Pleier å være nok å bytte coilene, samt pusse stiftene med en strimmel 400 våtslipepapr som du klipper i 5mm bredde og bretter dobbelt. Åpne stiften med en skrutrekker, putt papiret imellom, la stiften klype om papiret og dra det ut. Gjenta til flatene på stiften ser ok ut. Kondensatorene kan du ohm'e med et ohmeter. De skal ha stor motstand som øker. Juster gapet til 0,5mm på stiftene Redigert 21.April.2016 av jadalber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 21.April.2016 Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Hei og tusentakk for gode råd. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
jadalber Svart 22.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Hei og tusentakk for gode råd. Bare hyggelig :) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Til min 1958 Johnson Seahorse 18Hk (samme motor som Evinrude Fastwin) kjøpte jeg deler på Marineengine.com. Kan anbefale disse, greie priser og de har "alt" av slitedeler til disse motorene. Til min kjøpte jeg coiler og et kit med stifter og kondensatorer. Kondensatorene tørker ut, så du bør bytte disse sammen med stiftene. En liten pris å betale for å få en motor som starter lett og går bra på alle turtall. Hadde det vært meg som skulle overhale motoren ville jeg også kjøpt pakningssett til forgasseren som et minimum. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.