jadalber Svart 1.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Noen bilder av dagens jobb - litt sveising. Kunne vært penere, men det synes jo ikke når den er i bruk :-s Et bilde fra baksiden og. Fikk en bra fuge, så tror det ble sterkt nok Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 11.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Begynt å lakke litt - hvitt først Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 12.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 (redigert) Flere bilder- Har fått grunnet motoren i går og gitt et strøk lakk i dag. Dette er gøy :) Skal sette den sammen før jeg tar andrestrøket Redigert 12.Desember.2015 av jadalber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Ja dette ser finfint ut.Motoren blir som ny.Når man tenker etter er det utrolig mange deler på en påhengsmotor. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
jadalber Svart 12.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Ja dette ser finfint ut.Motoren blir som ny.Når man tenker etter er det utrolig mange deler på en påhengsmotor. Takk! Kan se ut som ny i alle fall :) Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 12.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Ser av delelisten at denne består av 727 deler Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 13.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Jobber du på lakkeringsverksted? Den bakveggen ser litt for proff ut til å være i en vanlig garasje. Eller er det noe jeg bør kopiere her..... :) Motoren ser kjempeflott ut. Har du sprøytet syregrunning etc først, eller går du rett på farge? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jadalber Svart 13.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Jobber du på lakkeringsverksted? Den bakveggen ser litt for proff ut til å være i en vanlig garasje. Eller er det noe jeg bør kopiere her..... :) Motoren ser kjempeflott ut. Har du sprøytet syregrunning etc først, eller går du rett på farge? Er så heldig at jeg jobber i en bedrift som driver med skipskraner og daviter. Vi selger deler til disse og trenger fra tid til annen å lakkere litt, så bedriften har en krok med avsug som du ser av bildene. Bra sug her så man kjenner ingen malingslukt når man sprøyter. Har lagt på en strøk med 2-komponent spies hecker syregrunning før lakk. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 14.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Nå kan kosejobben begynne :) Montering av tenning, forgasser osv. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Praktfullt. Skulle ønske jeg fikk kjenne eksoslukten når den blir startet. Egen god lukt av årgangsmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 18.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Praktfullt. Skulle ønske jeg fikk kjenne eksoslukten når den blir startet. Egen god lukt av årgangsmotorer. Kanskje like greit at man ikke kan overføre lukt her på båtplassen ? Har fått montert litt detaljer - jobber med lakking av lokket. Har dessverre vært litt uvøren med sprøyta og fått noen renn, så må vente litt og pusse Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 21.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Dagens bilde - det nærmer seg julaften i dobbel betydning ... Håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2015 Kanskje like greit at man ikke kan overføre lukt her på båtplassen ? Motoren ser forøvrig ut til å bli veldig bra, strøkent arbeid. '58 i polychromatic blå var en særdeles god årgang Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 22.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2015 Da var "pakken" åpnet. Nå blir det en pause for meg til julaften er avviklet i alle fall. Får se om det blir noe av Google nose da :-p Kanskje man kan få delt litt to-takt's lukt en gang Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 28.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2015 Da var julefeiringen over for i år og igjen litt tid til å holde på med mekk. Dekaler og medaljonger kom på i dag. Bare propellen + spaken for dekselet i front igjen. Blir gøy å kunne dra den i gang om ikke så lenge. egenprodusert instruksjonsdekal - ser at jeg skulle pusset dekselet innvendig før lakk. Ble en del "nupper" i metallet etter glassblåsing. Det reiser seg av varmen som produseres pga litt porer i støpen Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2015 Finere enn ny jo. Utrolig artig å se at en slik gammel og god en, får et nytt liv Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Mons Olav Svart 29.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2015 Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
jadalber Svart 29.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2015 takk for hyggelige tilbakemeldinger :) Synes selv den ble fin om jeg får si det. Er jo ikke proffsprøyting og sånn, men må jo huske på at disse motorene ikke var dønn strøkne når de ble levert i 58, så det blir ganske likt med utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Queen Svart 31.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2015 Den ble råflott ; ) Grattis med den flotte motoren ! Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 6.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Da var alt på plass. Nå må man bare vente på at vinteren skal gi seg... Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Gratulerer med nydelig motor og en utrolig flott jobb du har gjort! Artig at en så gammel motor kommer til "heder og ære" igjen! Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
cosmic Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 (redigert) Dette ble veldig flott. gratulerer hvilken oljeblanding skal den ha? Redigert 6.Januar.2016 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 6.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Takk :) Kjører den på 4% som originalt tror jeg selv om den har fått veiv/råder/stempler fra 70-taller som skal klare 2% Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Gratulerer med utrolig flott motor! Og angående oljeblanding, så kan du nok trygt kjøre den ned til 2%. (etter innkjøring) Krav til fet oljeblanding på gamle motorer var ikke så mye grunnet motorene i seg selv, men langt dårligere kvalitet på oljen som var tilgjengelig da. I dag er oljekvaliteten langt høyere og designet for å smøre motorer med mye høyere effektuttak og tynnere blanding. "Ulempen" er selvfølgelig at du ikke får rette røyken og lukten med moderne oljer og tynn blanding Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Edit, må korrigere meg selv: Jeg mente 2.5%. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.