Asle Flister Startet 29.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2015 Har sett på en BMW D 190 som tidligere har vært koplet sammen med et VP 280 drev, jeg har en Draco 20 med 290 drev, men dette skulle ikke være noe problem i følge selger. Jeg hadde en rekkefirer bensin VP AQ 151 b så en må vel gire om drevet eller har jeg misforstått ? Ellers lurer jeg på vekten, veier vel lett 350 kg en 6 cylindret diesel, så kanskje båten blir for tung på ræva. Noen erfaringer ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Komodo Svart 30.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2015 Jeg kan ikke hjelpe deg med noen konkrete erfaringer, men en seksylindret diesel i en Draco 20 hørtes ikke helt greit ut. Det går sikkert, men disse båtene har mindre bredde bak enn lengre fram, i tillegg er bredden i vannlinja vesentlig mindre enn ved fenderlista, så det er ikke all verdens bæring. Dessuten, en seker med 190 hk hørtes litt slapt ut til en planende båt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post Share on other sites More sharing options...
Førstefender Svart 30.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2015 BMW D190 har 165hk og blir kanskje litt slapp med den ekstra vekten, må nok bytte drev til annen utvekslig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Riddar4 Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Jeg hadde en slik motor i en Coronet cabin 24 fot. Den gikk fint i 30 knop. Men kanskje den er for baktung til din båt?? I tilfelle må du kanskje inn med ballast for å justere viss ikke flaps greier jobben Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ulyden Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Vil tro du kan få plassproblemer også. Hadde ein slik båt for manger år sia. Monterte inn ein 4 sylindra bilmotor eg mariniserte. Den vog ca 250kg og var tung nok. Ca 110hk båten gjekk ca 27knop. Økte areal på trimplan for at den skulle plane greit. Flyttet batteri heilt fram. Båten hadde ein b30 frå før. Som påpeikt her er skrog lite bæring og lavt sidevegs stablitet. Lett motor er å foretrekke. Steyr 2.1liter el er nok å foretrekke om du bruka båten mykje. Bmw motoren har forkammer og har dårleg forbruk ved høg belasting. 100 kg meir enn nødvendig gjer ikkje regestykke bedre. Min båt brukte 0.85l pr nmil lett og over 1 liter lasta med 4 personer og bagasje. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.