Jump to content

BMW D 190 i en draco 20 SC . Noen erfaringer.


Asle Flister

Recommended Posts

Har sett på en BMW D 190 som tidligere har vært koplet sammen med et VP 280 drev, jeg har en Draco 20 med 290 drev, men dette skulle ikke være noe problem i følge selger. Jeg hadde en rekkefirer bensin VP AQ 151 b så en må vel gire om drevet eller har jeg misforstått ? Ellers lurer jeg på vekten, veier vel lett 350 kg en 6 cylindret diesel, så kanskje båten blir for tung på ræva. Noen erfaringer ? :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke hjelpe deg med noen konkrete erfaringer, men en seksylindret diesel i en Draco 20 hørtes ikke helt greit ut. Det går sikkert, men disse båtene har mindre bredde bak enn lengre fram, i tillegg er bredden i vannlinja vesentlig mindre enn ved fenderlista, så det er ikke all verdens bæring. Dessuten, en seker med 190 hk hørtes litt slapt ut til en planende båt.

Link to post
Share on other sites

Vil tro du kan få plassproblemer også. Hadde ein slik båt for manger år sia. Monterte inn ein 4 sylindra bilmotor eg mariniserte. Den vog ca 250kg og var tung nok. Ca 110hk båten gjekk ca 27knop. Økte areal på trimplan for at den skulle plane greit. Flyttet batteri heilt fram. Båten hadde ein b30 frå før. Som påpeikt her er skrog lite bæring og lavt sidevegs stablitet. Lett motor er å foretrekke. Steyr 2.1liter el er nok å foretrekke om du bruka båten mykje.

 

Bmw motoren har forkammer og har dårleg forbruk ved høg belasting. 100 kg meir enn nødvendig gjer ikkje regestykke bedre. Min båt brukte 0.85l pr nmil lett og over 1 liter lasta med 4 personer og bagasje.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...