horg Svart 10.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Løsningen ? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=58446781 Link to post
index Svart 10.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Enten må du lage en ramme, eller så må du legge tetningen på den kanten du snakker om rundt åpningen. Flere alternativer enn det har du vel ikke.... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
akorsvik Svart 10.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Løsningen ? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=58446781 Dette er kun luke uten hengsel, stang eller ramme. Men takk for tipset :-) Enten må du lage en ramme, eller så må du legge tetningen på den kanten du snakker om rundt åpningen. Flere alternativer enn det har du vel ikke.... Hva tenker du jeg kan lage tettning av når glipen er såpass stor og lang? :-) Link to post
index Svart 10.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Gummipakninger leveres I et utall dimensjoner. Hvor stor glipe snakker vi om? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
akorsvik Svart 10.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Index: glipen blir jo like stor/høy som det opphøyningen på midtenav dekket bygger opp, 2-3 cm. Link to post
simon_a Svart 10.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2015 Klar epoxy kjøper du enten hos Maritim eller Biltema. Biltemavarianten heter lamineringsepoxy. Består av 2 kanner, en med resin og en med herder. Koster vel ca 1200 for 4 kg. Denne er helt kurant å bruke. Skal du ha større volumer som 20 kg eller mer kan det med fordel bestilles fra Svas kjemi. Westsystem som du får hos Maritim er gode produkter. Jeg kjøper stort sett alle tilsetninger her. På mitt Glen L zip prosjekt har jeg brukt epoxy fra Biltema til liming og laminering samt noe forsegling, til synlige overflater bruker jeg Svas kjemi sin epoxy Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
akorsvik Svart 11.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2015 Her kommer en liten oppdaterings post, med en liten problemstillig i tillegg helt nederst. Nå er både gulv, skrogtrekk, benker og vegger revet ut av kahytten, mao: Alt :-) Det ble litt av en vaskejobb. Det var forferdelig skittent, og mye rart "belegg".. kanskje sopp? Alt av tre kan bare kastes, så her kommer alt å byttes ut. Her er et bilde hvor jeg har vaske venstre siden, og ikke høyre. Har vasket begge sider i dag, men må nok gå over enda en gang. Vasket med en gov børste, avfetting og zalo vann. Ganske tung jobb da jeg måtte ned å hente sjøvann for å skylle hele tiden. Planen er å vaske helt ferdig, kutte til gulvplater, male disse med epoxy og legge dem i båten. Deretter fortsette fra motor og bakover med samme jobben (vask og ny dørk). Har bestemt meg for å gå for 15mm furu finer malt i hvit epoxy primer med blått teppe i marine kvalitet. Innredning blir i 12mm meranti finer, oljet og lakket. Så langt er jeg kommet på vasken til nå. Har lyst til å fikse lekkasjer i taket på kahytten før jeg begynner på noe som helst av trearbeid (selv om den står under dobbel presenning og er helt tørr). Her melder det seg flere problemer, hvor et er ganske vrient (ihvertfall i mitt hode) :-) Først det "enkle" problemet: Taket lekker på tre steder: Et feste hvor det har vært lanterne i midten og på hver side av takluke hvor det har vært henglser: Festet til gammel lanterne: Feste til hengsel ene side (kun lekkasje i de synlige skruehullene): Feste til hengsel den andre siden (kun lekkasje i de synlige skruehullene): Spørsmålet her er vel hva jeg skal tette med, og hva slags forarbeid og evt etterarbeid jeg bør gjøre for å være sikker på at det er tett. Skal jo lage nytt tak i finer med skrogtrekk og spotlights inne, så kjedelig om det ikke blir 100%. Tar gjerne imot tips som er skrevet barnslig enkelt, steg for steg, for et bra resultat her :-) Videre til den større utfordringen: Som nevnt tidligere skal jeg jo støpe ny takluke. Har nå startet å lage form, og tror selve støpingen kommer å gå greit (da jeg har forsøkt dette for noen år siden med bra resultat). Problemet er at hjørnet ned mot takluke på venstre side (mellom takluke og vindu) heller litt nedover, og vannet samler seg der, istede for å renne av taket som på andre siden. Se bildet (rød ring hvor det samler seg): Bør jeg lage luken større (lenger bakover mot vindu på båt), og med en helt tett pakning, så vannet renner mot luke, og samler seg uten for luken? Vet ikke helt hvordan jeg kan få løst dette på en ordentlig måte...? Et annet problem er jo at den tykke planken i taket (som er under opphøyningen) er rotten pga lekkasjer, se dette bildet: Nr 2 er ved lukeåpningen, nr 1 er under lanternefestet som jeg viste bilde av over, og streken (nr 3) er en tverrgående planke som også ser ut til å være helt rotten. Beklager at ting blir litt dårlig forklart her, men håper alikevell på noen vettuge tips :-) Ellers så ser jeg lyst på prosjektet mitt, gleder meg til byggingen begynner. Vil oppdatere med bilder gjevnlig til båten er ferdig :-) Link to post
boble65 Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 (redigert) Slip godt ned i glassfiber og ett lite område rundt hullene slik at det er ren og tørr glassfiber. Eksentersliper og 40papir funker siden det ikke er så mye. Legg noen lag duk 300/400 og polyester over. Liten lapp først så større. Slip jevnt og så topcoat. Så slipe slett igjen. Der det samler seg vann kan du slipe rent og bygge opp med duk slik at du får fallet ut ☺ bjelken som er råtten ville jeg tatt bort fra undersiden så legge en ny i kryssfiner med vannfast lim. Smør denne inn med polyester og la tørke før du limer den opp i tak enten med tec7 sort/hvit og stempler av med noen lekter ned i båt i påvente av limet setter seg. Så plaster du den fast med noen lag polyester og duk fra undersiden. Kan være utfordrende og plaste opp ned men det går. Husk og bestandig ha ren og nedslipt glassfiber der du skal plaste for og få god heft. Vask med aceton først etter sliping og støvsuging før plasting. Skaff deg en god del tomme isbokser og en bunt billigpensler. Og digitalvekt er grei og ha for og måle opp polyester og herder. Min temp 15 grader. Vifteovn og noen arbeidsoler er kjekt og ha ☺ er trøtt så vet ikke hvor utfyllende dette ble ? multikutter er og kjekt og ha for og snitte ut den bjelken og til mye annet. Bosch har en grei grønn en til ca 800. Den funker ☺ Redigert 12.Desember.2015 av boble65 (see edit history) Link to post
Komodo Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Flott beskrivelse på reparasjonsmetode boble Men dette er vel ikke helt riktig etter som jeg har forstått: Vask med aceton først etter sliping og støvsuging før plasting. Et alternativ til denne metoden: Og digitalvekt er grei og ha for og måle opp polyester og herder. er å kjøpe et billig litermål, evt skjære av en brusflaske eller spylervæskekanne med et kjent volum til å måle opp polyester, og gå på apoteket og kjøpe noen sprøyter i forskjellig størrelse til å måle opp herder. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Tørker bestandig over med aceton før jeg plaster for og rengjøre og avfette ☺ det funker sikkert bra med målebeger og sprøyte. Men jeg syns det er mye enklere med digital vekt og isboks/godteboks (fikk i hopetall på rema ☺) herder har jeg på hostesaft flaske og bruker korken til dosering av herder. Dette er ved blanding opp til 1 til 2 kg ☺ skal en blande 10kg er det sikkert enklere og bruke noe annet. Da hadde jeg sikkert brukt digital badevekt? Link to post
Komodo Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Ok. Det var dosering av herder jeg siktet til med sprøyte, enkel og nøyaktig metode. Jeg har brukt det enten jeg har målt opp polyester med tilitersbøtte eller litermål, sprøytene fås i ulike størrelser slik at oppmålingen alltid blir nøyaktig. Når det gjelder forarbeid før støping holder jeg fremdeles på at man ikke skal vaske med aceton etter sliping. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 12.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2015 Ser den med sprøytedosering ☺ men hvorfor ikke aceton? Kjøper vanligvis duk og polyester hos båtbygger og får tips der. Men på småpakkene med duk kjøpt i vanlig butikk står det også at en skal tørke med aceton før støping. Bruker også og risse opp i gammel glassfiber etter nedsliping med hjørnet på en skrape på kryss og tvers for bedre heft etter tips fra båtbygger. Men nå er jo jeg ingen ekspert i dette så kan jo hende jeg ikke gjør alt riktig.. men prøver så godt jeg kan, øvelse gjør mester ☺ håper Knude kan gi oss svar ? Link to post
akorsvik Svart 13.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2015 Slip godt ned i glassfiber og ett lite område rundt hullene slik at det er ren og tørr glassfiber. Eksentersliper og 40papir funker siden det ikke er så mye. Legg noen lag duk 300/400 og polyester over. Liten lapp først så større. Slip jevnt og så topcoat. Så slipe slett igjen. Der det samler seg vann kan du slipe rent og bygge opp med duk slik at du får fallet ut ☺ bjelken som er råtten ville jeg tatt bort fra undersiden så legge en ny i kryssfiner med vannfast lim. Smør denne inn med polyester og la tørke før du limer den opp i tak enten med tec7 sort/hvit og stempler av med noen lekter ned i båt i påvente av limet setter seg. Så plaster du den fast med noen lag polyester og duk fra undersiden. Kan være utfordrende og plaste opp ned men det går. Husk og bestandig ha ren og nedslipt glassfiber der du skal plaste for og få god heft. Vask med aceton først etter sliping og støvsuging før plasting. Skaff deg en god del tomme isbokser og en bunt billigpensler. Og digitalvekt er grei og ha for og måle opp polyester og herder. Min temp 15 grader. Vifteovn og noen arbeidsoler er kjekt og ha ☺ er trøtt så vet ikke hvor utfyllende dette ble multikutter er og kjekt og ha for og snitte ut den bjelken og til mye annet. Bosch har en grei grønn en til ca 800. Den funker ☺ Tusen takk for god forklaring! Har bestemt meg å vente med støpingen ute og inne i kahytt til våren, da det er kaldt ute (mtp herding), samt at båten er godt pakket inn i presenning, og ventilasjon under dette arbeidet kommer å bli for dårlig. Kommer å kutte ut takbjelkene med multimaster som anbefalt, og lime opp nye, så det er klart for støping til våren :-) Idag har jeg fått dratt ut benkene bak i båten, og fjernet vanntanken (denne kommer jeg til å kjøpe ny, da den gamle er i metall og ikke særlig delikat inni). Litt synd egentlig, for den er identisk til drivstofftanken, og relativt stor, så vet ikke helt hvordan jeg skal kompensere vekten av full drivstofftank på motsatt side med en mindre vanntank i plast...? Kanskje bytte drivstofftank til en mindre også? Har jo ikke behov for så stor tank som er i båten. Gulvplatene inni kahytt er nå hjemme i garasjen, og det er snart resten av gulvplatene bakover i båten også. Når alle er hjemme kommer jeg å handle 15mm furu finer med vannfast lim på carlsen fritzøe, og male disse med epoxy. Da jeg har bestemt meg for å legge teppe med marine blå farge spiller det ikke noen rolle med farge/finish på epoxy.. Noen som kan linke til rimeligst mulig produkt kun for å få platene tette? :-) Kommer snart noen nye bilder:) Takk igjen til alle som kommer med innspill og hjelp.. Er på litt ukjent område her Link to post
akorsvik Svart 14.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoksyprimer-2000023393/ 15mm furufiner plater i dørk skal males for å bli vanntette. Ønsker hvit finish (skal være teppe over dørkplater). Kan overstående brukes, eller finnes det et rimeligere/bedre alternativ? Skal i tillegg male skroget de stedene skroget er innenfor benker og kun synlig når man åpner benkene. Ønsker hvit farge. Kan denne også brukes til dette, altså males rett på glassfiber og få en grei farge- og finish? Ang vern: Vil A1 eller A2 vern beskytte mot epoksyprimeren? Takker for tips, da jeg regner med dette skal gjøres til helgen :-) Link to post
index Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Den blir hvit og sitter godt, men du får ikke en blank overflate siden det er en primer. Hvis ikke dette gjør noe, funker det helt Ok. Vask grundig med tynner først, og mattslip litt. Så blir det bra. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Knude Svart 14.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2015 Ser den med sprøytedosering ☺ men hvorfor ikke aceton? Kjøper vanligvis duk og polyester hos båtbygger og får tips der. Men på småpakkene med duk kjøpt i vanlig butikk står det også at en skal tørke med aceton før støping. Bruker også og risse opp i gammel glassfiber etter nedsliping med hjørnet på en skrape på kryss og tvers for bedre heft etter tips fra båtbygger. Men nå er jo jeg ingen ekspert i dette så kan jo hende jeg ikke gjør alt riktig.. men prøver så godt jeg kan, øvelse gjør mester ☺ håper Knude kan gi oss svar Hei ! En liten kommentar til å vaske med aceton På støp som er eldre enn 12 timer er det påkrevd å pusse lett over det hele.(De fleste bruker 40 korn) Dette fordi den voksen som er i polyesteren legger seg på toppen. Det pussestøvet inneholder mye voks og om man vasker med aceton så kliner man voksen ned i pusse ripene og er egentlig like langt. Blåse spiss eller støvsuger. På gammel støp så ønsker mann jo å fjerne forurensninger i ytterste laget å bør slipe ned til frisk støp og litt til. Da er det igjen støvsuger som er tingen. Det lille som blir igjen klarer polyesteren å løse opp. Derimot når man driver med gelcoat arbeid så bør man vaske med aceton. Jeg vasker alltid 3 ganger med ny fille hver gang for å fjerne pusse støv og gjøre gelcoaten litt "mør" i overflat Lurt å vente til våren med støpe arbeid ! Lykke til ! Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
akorsvik Svart 15.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2015 Den blir hvit og sitter godt, men du får ikke en blank overflate siden det er en primer. Hvis ikke dette gjør noe, funker det helt Ok. Vask grundig med tynner først, og mattslip litt. Så blir det bra. Ok. Om jeg ønsker en blank, hvit overflate med epoxy for beskyttelse av gulvplater, og for å male glassfiber inni skaper og benker, hvilken epoxy bør jeg da gå for? Har biltema noe? Link to post
akorsvik Svart 15.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2015 Hei ! En liten kommentar til å vaske med aceton På støp som er eldre enn 12 timer er det påkrevd å pusse lett over det hele.(De fleste bruker 40 korn) Dette fordi den voksen som er i polyesteren legger seg på toppen. Det pussestøvet inneholder mye voks og om man vasker med aceton så kliner man voksen ned i pusse ripene og er egentlig like langt. Blåse spiss eller støvsuger. På gammel støp så ønsker mann jo å fjerne forurensninger i ytterste laget å bør slipe ned til frisk støp og litt til. Da er det igjen støvsuger som er tingen. Det lille som blir igjen klarer polyesteren å løse opp. Derimot når man driver med gelcoat arbeid så bør man vaske med aceton. Jeg vasker alltid 3 ganger med ny fille hver gang for å fjerne pusse støv og gjøre gelcoaten litt "mør" i overflat Lurt å vente til våren med støpe arbeid ! Lykke til ! Takker for tipsene! :-) Ja, har kommet frem til at jeg venter frem til våren (av hensyn til temperatur, samt at jeg får litt mer lufting under pressenningen da, redd det blir for heftig å støpe under der nå). Vet du forresten om epoxy jeg skal male dørkplatene med er like heftig ift dunst/gass som polyester? Tenkte å forsøke å male de inni båten (som er under pressenning). Handler selvsagt egnet maske (A1 eller A2 fra 3M). Eller er dette idioti? Ser at det skal kunne herde helt ned til 5 celcius. Link to post
Lars H. Svart 15.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2015 Derimot når man driver med gelcoat arbeid så bør man vaske med aceton. Jeg vasker alltid 3 ganger med ny fille hver gang for å fjerne pusse støv og gjøre gelcoaten litt "mør" i overflat Men la ikke gelcoaten "mørne" for lenge. Jeg bruker også aceton slik du nevner Knude, men obs!!, aceton kan ødelegge glassfiber og gelcoat dersom den får virke lenge. Jeg la en bit glassfiber med gelcoat i aceton, og resultatet var at jeg ikke kunne se noen endring i selve gelcoaten etter 1 dag, men etter nesten 2 dager så det slik ut. Selve glassfiberen ble "svampet" etter vel 10 timer. Så la jeg biten tilbake i aceton for å følge med utviklingen videre. Men jeg glemte hele testen og sjekket ikke mer før efter 2 uker. Acetonen hadde da fordampet, når det skjedde vet jeg ikke, men slik så i hvert fall prøven ut etter 2 uker Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
akorsvik Svart 25.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2015 Nå er Sjømannen helt ribbet for innredning, tanker og dørk. Kun skott igjen, og disse beholdes. Har vært i tenkeboksen ift skrogbekledning. Og jeg faller faktisk på å male skrogsidene i offwhite, istede for å legge skrogtrekk. Årsakene for dette er mange; Jeg har ikke lyst til å skru ut alulistene på vinduene (redd for at alt knekker), jeg har ikke stor tro på at resultatet alt i alt blir veldig bra (ift skjøter og hvor gjevnt det blir, samt at det ikke er særlig egnet å være inni en båt under en trang presenning å holde på med det hele.. Det leder meg til spørsmål ang maling: Jeg ønsker som nevnt over offwhite farge på skroget (inni båten). Jeg ønsker også å male skott da fineren er synlig noen steder. I tillegg skal helt ny dørk i furu finér males slik at den blir vanntett. Slik har jeg tenkt: 1:Alle skrogsider pusses med pussemaskin og grovt papir. Først 80 og deretter 180. 2: Vaske skrogsider samt skott med aceton 3: Male skott med 3 lag epoxy primer fra BT. http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoksyprimer-2000023393/ 4: Male skrogsider med 1 lag primer for alkydmaling fra BT http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Primer-for-alkydmaling-2000037124/ 5: Male skrogsider 1-3 lag med offwhite alkydmaling fra BT http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Alkydmaling-2000037121/ 6: Male dørkplatene (i helt ny furu finér) med 2-4 lag epoxy primer fra BT http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoksyprimer-2000023393/ Spørsmålet blir da følgende: *Er det jeg har skrevet ok? *Bør jeg ha noe annet enn kun epoxy primer på dørkplatene? (skal være tepper over, så finish spiller ingen rolle. Må tåle vann og fukt!!) *Finnes det noe å tilsette alkydmalingen for å få litt mindre glans (ikke få den helt matt)? *Om båten er helt tett, tørr å fin i alt treverk og nyoppussed, vil veggene inni kahytt være fuktige og klamme midt på sommeren dersom det kun er malt, og ikke skrogtrekk? Veldig takknemmelig for andre innspill også :) God jul!! Link to post
index Svart 26.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2015 Du vil nok oppleve et kondensproblem med kun malte skrogsider. Men det er lett å holde rent da, og lett å lime trekk på senere om du skulle angre deg. Ideelt sett burde du vel behandlet dørkeplater og skott med lamineringsepoxy først, dvs mettet dem med dette. Og deretter primet. Men det kan godt være at det holder med bare primeren også. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
akorsvik Svart 9.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 Beklager lite oppdateringer. Vasker inni båten for harde livet. Forferdelig skittent, kjølesvin og sopp. Brukt over 20 timer til nå med avfetting, zalo, høytrykk, skuresvamp og salmiakk... :o Heldigvis nesten ferdig nå! Nye dørkplater er kuttet, og sjekket at de passet i dag, før jeg går løs på epoxy malingen:-) lover noen bilder snart! God jul på etterskudd, og et riktig godt nyttår:-) Link to post
akorsvik Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Nå har jeg lovet en oppdatering ganske lenge. Nå kommer den Først noen bilder fra kaoset inni og utenfor båten når jeg rev innredning og dørk: Her er båten tom innvendig, og nesten ferdig vasket. Under dørken var det mye vann (gammelt), og sopp/mugg/skitt/m.m. Har nok brukt rundt 15-20 arbeidstimer på å få det rent. Brukt zalo, avfetting, salmiakk, og høytrykkspyler + skuresvamp og oppvaskkost. Ganske vanskelig når båten ligger i båthavn med kalesje over (kan ikke stå innvendig), og ikke tilgang på ferskvann og strøm (har vasket med saltvann). Løste det med strømagregat til ht spyler og en 25 liters vanndunk som jeg satt litt høyere enn spyleren slik at jeg fikk nok trykk inn i den. Funka helt ok. Her er ny dørk ferdig kuttet (15 mm furufiner 8 lag og vannfastlim), og klar for å males: Brukte Biltema´s epoxy grunning rett på platene. Her er vel ca halvparten av lagene ferdig malt: Her er den nye dørken satt inn i baugen (ikke ferdig skrudd og tilpasset enda): Dørk ferdig lagt på "uteplassen" / akter i båten. Har også begynt på en av benkene. Ny vanntank på 65 liter kan man også se på bildet (den gamle tanken var av alu og sikker 30 år gammel): Her ser man også litt av den nye dørken, samt helt ny dieseltank på 62 liter. Den har ikke skvalpeskott, men er såpass høy og smal at tanken skal være ganske tom før den evt vil suge luft i mye sjø: Det var alt for denne gang. Tipper jeg starter på den andre benken i morgen :-) God helg! :thumbsup: Link to post
Janoho Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Flott arbeid, ser du kan dette! Angående benkene, hva med å ha litt vinkel slik at avstanden til ryggputen blir lik hele veien. Det kan jo være praktisk hvis man vil sitte med ryggen mot akterenden på båten og beina oppå benken. Slik som det er nå blir det vel litt smalt helt bakerst og bredere sittepute nærmere vanntanken. Link to post
LeviCorsair Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Dette blir bra... må si jeg er imponert !! https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn