Torsen67 Startet 28.Januar.2016 Del på Facebook Startet 28.Januar.2016 Billingstad Trelast har 28mm. Jeg må bytte ut ett bord på hver badeplattform. 95mm bredde skulle holde. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Kan anbefale Rune Anviks Finer og Treimport på Sola, han har inne teak av grei kvalitet til en OK pris. Har handlet av ham flere ganger selv og vært fornøyd med kvaliteten, han har bakgrunn som trebåtbygger og har med det litt erfaring i kvaliteter som trengs når han importerer tre. Så vidt jeg vet kan han også sende hvis du befinner deg langt unna (ser ikke i mobilskinnet hvor du holder til i landet). Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Holder til i Oslo. Men jeg kan også sjekke med Trebåten på Nesset. Sitér dette innlegget Link to post
sealines34 Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Prøv Billingstad trelast ved IKEA Sitér dette innlegget Link to post
geiregil Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 For noen år siden så handlet jeg dette på T.C.Thauglands Trælastforretning, Vitaminveien 5 på Storo. I andre etg. hadde det et bredt utvalg av teak og eik til båt som de også kunne kutte opp I ønsket mål på stedet mot et lite tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 sealines: som jeg nevnte, så har ikke Billingstad dette. Jeg ringer Thaugland og spør.. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Thaugland fører ikke teak fikk jeg vite på tlf.. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Hva med: http://baatdekk.no/ ? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Var borte hos en lokal trappesnekker nå. Han mente jeg muligens kan bruke eik. Skal hente ett bord i fra badeplattformen og sammenligne. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Noen som vet om forhandlere på Vestlandet og? Helst i Bergensområdet Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Hvorfor ikke bruke Kebony. Hadde dette på dørken og badetrapp- trinnene i Polarsnekka. Ser akkurat ut som teak. Ubehandlet får treverket den grå fargen etter hvert. Like sterkt og holdbart som teak. Kan jo naturligvis oljes etc. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Hva er Kebony og hvem selger det? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Hva er Kebony og hvem selger det? Treverket som brukes til båt er vel impregnert lønn. Også andre tresorter blir brukt til andre formål. Mange store leverandører er gått over til dette, etter at teak ble "forbudt" vare til båt. Ser akkurat ut som teak, og er minst like holdbart, og dessuten vedlikeholdsfritt. Gå inn på www.kebony.no, så får du mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 28.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Ser at Kebony heller ikke lages i 25mm. Synd, for dette produktet hørtes genialt ut til mitt bruk. Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 De har dessverre kuttet produksjonen av behandlet lønn. Men de produserer og selger fremdeles Kebony Radiata som uhøvlet er sånn ca 28x150mm. Disse emnene blir brukt til blant annet terrassebord med riller og not og fjær, men kan bestilles uhøvlet. Bør være godt alternativ til teak, ser ut og oppfører seg likt. Du kjøper det gjennom en byggevarehandler. Sjekk prosjekttråden min så ser du endel bilder av de aktuelle produktene. Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 Hvorfor ikke kjøpe den på 28mm hos Billingstad og høvle den ned til 25? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bambus Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 SeaSea på Rud i Bærum har teakstav 25 x 125 mm uhøvlet i lengder på 2 til 2,5 m. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 28.Januar.2016 Del på Facebook Svart 28.Januar.2016 På flere gjenbrukstorg tar de vare på innlevert teak i dørkarmer mm. Dette selges billig ut til de som trenger. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Torsen67 Svart 29.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 arkmarin: har du noen eksempler på gjenbrukstorg? Trappesnekkeren ville ikke høvle teaken da det er mye sand i treverket. Det sløver ned høvelen sa han. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 29.Januar.2016 Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 (redigert) I innlegg #17 skriver bambus at de har på Seasea Båtrekvisita buttikk på Ruud utenfor Sandvika. Det er jo akkurat det du trenger, om bredden stemmer. Ellers så er det vel ikke noe problem å høvle med en el høvel. Den kjøper du på Biltema i samme slengen som du er hos Seasea. Har selv høvlet en teak plattform ned 0,25mm og det gikk bra. Om du klarer å bytte teaken klarer du helt sikkert å bruke en el høvel også med litt trening. Den kan ta f.eks 0,5 mm av gangen til du har 25 mm. eller sette høvelen fast i en jigg med 25 mm høyde opp fra (høvel) benken, så du kan dra teak planken igjennom ferdig høvlet. Redigert 29.Januar.2016 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
bare lek(k)er Svart 29.Januar.2016 Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 95 mm bredde hørtes da voldsomt ut? Med mindre det er ramma rundt? mente "vanlig" bredde på teak til badeplattformer etc var ca 45?. Uansett... Hvis du ikke har utstyr / kompetanse til å høvle / slisse / pusse ned til riktig dimensjon, kan du helt sikkert ringe Hatelhol snekkerverksted (90696823), han holder til innerst i Stokkerveien, i åsen på andre siden av Billingstad trelast. Han er (seil)båtmann selv....Hils fra Trygve, så fikser han det sikkert :) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 Chris284: Joda, men jeg fant ikke 25mm på Seasea sin side. Har sendt de en forespørsel. Min plattform har vifteform på teakstavene. Dette er en ettermontert plattform. Ikke av den typen hvor det skal nates men med fri sikt mellom bordene. På det bredeste så er sikkert staven/bordet 80mm. Fant en nesten identisk plattform på en annen båt nede i havna, men der var bordene 22mm. Hadde sikkert holdt det, men ser ingen grunn til å bytte ut dette da plattformen er i god stand. Forrige eier har klart å kjøre av de ytterste borene. Derfor jeg trenger nye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.