Jump to content

Sjøen for alle 2016


Astor

Recommended Posts

Det nærmer seg med stormskritt!

Jubileumsmesse både for messen og bladet jeg skriver for.

 

Det hadde vært hyggelig å møte dere som skal innom messa. Jeg er der fra tirsdag til ut på fredagen en gang. Lørdag og søndag styrer jeg unna. Vi skal lage reportasjer, plukke "Astors favoritter" og ellers kose oss. Vi har invitert Båtfolk på Facebook til standen vår i år. Det vil ikke si at dere på Baatplassen ikke er velkomne, tvert i mot!

Det blir travle dager og jeg er glad at jeg skal bo i nabobygget på hotellet i messedagene.

 

Skal dere ha abonnement så be om "Astor-pris"! Billigere går det ikke ann å få ett helårsabonement på bladet.

 

Håper å treffe mange av dere under messedagene! (Blå Båtens Verden genser og skallet på hode) :)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke vært på "sjøen for alle", men på "Dra til sjøs" i Bergen har jeg vært mange ganger. Og hvis det hjelper, Fjordgrynt, så sitter jeg med samme følelsen. Og likevel synes jeg det er kjekt å gå og se på båtene på messen. Det er et paradoks når de fleste båten ville være en utopi tenke på å anskaffe.

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. :thumbsup:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. :thumbsup:

 

Støttes Lars, den dere herlig følelsen av at NÅ braker det snart løs.

Litt i overkant for meg i år, blir min 4 messe :-)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Litt som Lars sier. Vårstemning. Møter båtvenner. Jeg skriver ikke om båter men om utstyr, båtfolk og båtliv. Er sjelden ombord i båter på messen. Koser meg med mikrofon og kamera rundt om.

Benji; reiser du fram og tilbake. Jeg bor på hotellet vv.

 

Til dere alle; kom innom å få med dere siste utgave av bv.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har fått slike VIP-billetter, så jeg og rederinnen kommer til å være med på det arrangementet tirsdag kveld.

 

I tillegg kommer jeg til å stikke innom alene tirsdag på dagtid, sånn like etter åpning og slå ihjel noen timer før jeg skal på jobb. Ikke umulig at jeg lager en liten sak på utstillingen for NTB når jeg først er der. Vi lager ikke så mye båtstoff dessverre, men noe kan jeg vel få ut på linjene...

 

Rederinnen hadde lyst til å ta et slikt intensivkurs til båtførerbeviset på lørdag, men fikk ikke ordnet seg fri, så da må hun ta det en annen gang.

 

Jeg er heller ikke på markedet etter båt, og i alle fall ikke ny, men jeg liker å gå rundt og titte! ?

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da nærmer vi oss åpningsdagen for Sjøen for Alle på Lillestrøm.

 

På Båtens Verden sin stand på messen vil du kunne få kjøpt Baatplassenvimpler til kr. 200.- pr. stk. Husk kontanter! (Mulig vi ikke har de før onsdag, da Ingar sender disse til hotellet der jeg skal bo)

Vi har også Baatplassen klistremerker! Disse får du også på Maritim sin stand.

 

Dere finner oss på stand: 

Båtens Verden E02-01

 

Vi har også de helt nye T-skjortene til Båtens Verden til salg for kr. 150.- stk. (Husk kontanter)

Spesialtilbud for BP-medlemmer på bladet. Be om Astor-pris! kr. 335.- for ett år.

 

Vi gleder oss til messestart!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Blir nok å dra innom å kike litt på fredag eller lørdag. Alltids morsomt å drømme seg litt bort, og hvem vet kanskje jeg finner noen dingser jeg faktisk har råd til. :smiley:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. :thumbsup:

Tiltredes!

 

Jeg ser ikke på nye båter. Har mer enn nok med de jeg allerede har. Men det gir vårstemning og forventning om at båtlivet snart er i gang for fullt. Og så er det alltids noen duppeditter å finne.

 

Jeg har vært der hver gang de siste 10 årene, men har aldri truffet noen fra bp. Kanskje på tide med en bp-logo?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Vi som har vært med på noen av BP-treffene i Horten eller på Sand har vel kanskje T-skjorte med BP-logo. Så da er det å iføre seg dette og ta ytterjakken på armen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt meg en tur (for første gang) Lørdag eller Søndag. Til dere som har litt "erfaring": Kommer det til å være heltforj*** mye folk? Er på jakt etter litt utstyr ( Bla.a ankervinsj, baugspyd, plotter+++). Er de fleste utstyrsbutikkene representert på messa? Er det i det hele tatt noe vits i å prøve å få kjøpt dette på messa? Pleier de å ha gode tilbud?

På forhånd takk for svar ;)

Link to post
Share on other sites

Helt for... blir det nok ikke - selv om det er lov å håpe for oss som skal stå der  - mye kommer nok ann på været ute. Fint vær og folk vil ut, da tar du bort de som "bare" kommer av nysgjerrighet. Tidligere på dagen, desto mindre folk tenker jeg, men komme rjo også ann på øyet som ser, hva er mye folk.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Jeg er oppsatt med såkalt VIP-billett – puls og fungerende VISA-kort var formodentlig hovedkravet for utstedelse – og skal prøve å komme meg inn i morgen kveld. Passer meg fint å tusle rundt blant alle mulige utstyrsvarianter når jeg er i grublemodus før vårens oppgraderings- og reparasjonsrush. Om noen er ute etter dårlige tips til langtur og relaterte halvsannheter er det bare å rope ut.

Link to post
Share on other sites

På Båtens Verden sin stand på messen vil du kunne få kjøpt Baatplassenvimpler til kr. 200.- pr. stk. Husk kontanter! (Mulig vi ikke har de før onsdag, da Ingar sender disse til hotellet der jeg skal bo)

 

Bra!! Da skal jeg svinge innom på torsdagen og kjøpe en ny da min gamle snart er helt utslitt!

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Jeg er oppsatt med såkalt VIP-billett – puls og fungerende VISA-kort var formodentlig hovedkravet for utstedelse – og skal prøve å komme meg inn i morgen kveld. Passer meg fint å tusle rundt blant alle mulige utstyrsvarianter når jeg er i grublemodus før vårens oppgraderings- og reparasjonsrush. Om noen er ute etter dårlige tips til langtur og relaterte halvsannheter er det bare å rope ut.

Samme her. Se etter en gammel slitt skipperlue med masse pins... :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...