Astor Startet 2.Mars.2016 Del på Facebook Startet 2.Mars.2016 Det nærmer seg med stormskritt! Jubileumsmesse både for messen og bladet jeg skriver for. Det hadde vært hyggelig å møte dere som skal innom messa. Jeg er der fra tirsdag til ut på fredagen en gang. Lørdag og søndag styrer jeg unna. Vi skal lage reportasjer, plukke "Astors favoritter" og ellers kose oss. Vi har invitert Båtfolk på Facebook til standen vår i år. Det vil ikke si at dere på Baatplassen ikke er velkomne, tvert i mot! Det blir travle dager og jeg er glad at jeg skal bo i nabobygget på hotellet i messedagene. Skal dere ha abonnement så be om "Astor-pris"! Billigere går det ikke ann å få ett helårsabonement på bladet. Håper å treffe mange av dere under messedagene! (Blå Båtens Verden genser og skallet på hode) :) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Benji Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Da treffes vi Astor. Kommer til å være der fra start til mål, blir lange dager, men det blir HYGGELIGE dager. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Korsfjord Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Jeg har ikke vært på "sjøen for alle", men på "Dra til sjøs" i Bergen har jeg vært mange ganger. Og hvis det hjelper, Fjordgrynt, så sitter jeg med samme følelsen. Og likevel synes jeg det er kjekt å gå og se på båtene på messen. Det er et paradoks når de fleste båten ville være en utopi tenke på å anskaffe. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Benji Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. Støttes Lars, den dere herlig følelsen av at NÅ braker det snart løs. Litt i overkant for meg i år, blir min 4 messe :-) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Astor Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 (redigert) Litt som Lars sier. Vårstemning. Møter båtvenner. Jeg skriver ikke om båter men om utstyr, båtfolk og båtliv. Er sjelden ombord i båter på messen. Koser meg med mikrofon og kamera rundt om. Benji; reiser du fram og tilbake. Jeg bor på hotellet vv. Til dere alle; kom innom å få med dere siste utgave av bv. Redigert 3.Mars.2016 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Benji Svart 3.Mars.2016 Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Bor dessverre i Oslo. Thon ved Centralbanen. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Astor Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2016 Her er utstillingens største båt. Vi var med fra Nordfjordeid til Son og Lillestrøm. http://batkanalen.no/2016/03/03/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-1/ Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pequod Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 (redigert) Har fått slike VIP-billetter, så jeg og rederinnen kommer til å være med på det arrangementet tirsdag kveld. I tillegg kommer jeg til å stikke innom alene tirsdag på dagtid, sånn like etter åpning og slå ihjel noen timer før jeg skal på jobb. Ikke umulig at jeg lager en liten sak på utstillingen for NTB når jeg først er der. Vi lager ikke så mye båtstoff dessverre, men noe kan jeg vel få ut på linjene... Rederinnen hadde lyst til å ta et slikt intensivkurs til båtførerbeviset på lørdag, men fikk ikke ordnet seg fri, så da må hun ta det en annen gang. Jeg er heller ikke på markedet etter båt, og i alle fall ikke ny, men jeg liker å gå rundt og titte! ? Redigert 5.Mars.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bergen dørk Svart 5.Mars.2016 Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Her er utstillingens største båt. Vi var med fra Nordfjordeid til Son og Lillestrøm. http://batkanalen.no/2016/03/03/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-1/ Flotte videoer, Astor. Topp underholdning! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Astor Svart 5.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2016 Episisode 2 og 3 følger her... http://batkanalen.no/2016/03/04/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-2/ http://batkanalen.no/2016/03/05/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-3/ Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
krone Svart 6.Mars.2016 Del på Facebook Svart 6.Mars.2016 Telemark Trade lanserer ny 200 hester innenbords diesel på messen. 430 Nm, kun 280 kilo. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 6.Mars.2016 Del på Facebook Svart 6.Mars.2016 Kommer 10. Har ikke vært der på noen år nå... Har nyst kjøpt båt, men det KAN jo være noen nye dippedutter å se på… :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Astor Svart 6.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2016 Det er alltid noen duppeditter, Marwin. Håper vi sees. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 7.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Med Mochi 54 Fly til Sjøen for Alle (4)Del 4 av turen fra Nordheimsund til Lillestrøm. http://batkanalen.no/2016/03/06/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-4/ Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 7.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Da nærmer vi oss åpningsdagen for Sjøen for Alle på Lillestrøm. På Båtens Verden sin stand på messen vil du kunne få kjøpt Baatplassenvimpler til kr. 200.- pr. stk. Husk kontanter! (Mulig vi ikke har de før onsdag, da Ingar sender disse til hotellet der jeg skal bo) Vi har også Baatplassen klistremerker! Disse får du også på Maritim sin stand. Dere finner oss på stand: Båtens Verden E02-01 Vi har også de helt nye T-skjortene til Båtens Verden til salg for kr. 150.- stk. (Husk kontanter) Spesialtilbud for BP-medlemmer på bladet. Be om Astor-pris! kr. 335.- for ett år. Vi gleder oss til messestart! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kenneth 81 Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Blir nok å dra innom å kike litt på fredag eller lørdag. Alltids morsomt å drømme seg litt bort, og hvem vet kanskje jeg finner noen dingser jeg faktisk har råd til. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
NilsPils Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Jeg har aldri vært på messen med formål om å kjøpe båt, men det gir en riktig god vår og båtstemning når en går rundt og prater med andre besøkende og utstillere av båt og utstyr. Tiltredes! Jeg ser ikke på nye båter. Har mer enn nok med de jeg allerede har. Men det gir vårstemning og forventning om at båtlivet snart er i gang for fullt. Og så er det alltids noen duppeditter å finne. Jeg har vært der hver gang de siste 10 årene, men har aldri truffet noen fra bp. Kanskje på tide med en bp-logo? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Vi som har vært med på noen av BP-treffene i Horten eller på Sand har vel kanskje T-skjorte med BP-logo. Så da er det å iføre seg dette og ta ytterjakken på armen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Per Tore Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Hadde tenkt meg en tur (for første gang) Lørdag eller Søndag. Til dere som har litt "erfaring": Kommer det til å være heltforj*** mye folk? Er på jakt etter litt utstyr ( Bla.a ankervinsj, baugspyd, plotter+++). Er de fleste utstyrsbutikkene representert på messa? Er det i det hele tatt noe vits i å prøve å få kjøpt dette på messa? Pleier de å ha gode tilbud? På forhånd takk for svar ;) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Helt for... blir det nok ikke - selv om det er lov å håpe for oss som skal stå der - mye kommer nok ann på været ute. Fint vær og folk vil ut, da tar du bort de som "bare" kommer av nysgjerrighet. Tidligere på dagen, desto mindre folk tenker jeg, men komme rjo også ann på øyet som ser, hva er mye folk. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Astor Svart 7.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 http://batkanalen.no/2016/03/07/med-mochi-54-fly-til-sjoen-for-alle-5/ Her kommer siste del av turen fra Nordheimsund til Lillestrøm. Vel verdt å se folkens! Her blir det dramatikk. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Euklid Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Jeg er oppsatt med såkalt VIP-billett – puls og fungerende VISA-kort var formodentlig hovedkravet for utstedelse – og skal prøve å komme meg inn i morgen kveld. Passer meg fint å tusle rundt blant alle mulige utstyrsvarianter når jeg er i grublemodus før vårens oppgraderings- og reparasjonsrush. Om noen er ute etter dårlige tips til langtur og relaterte halvsannheter er det bare å rope ut. Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 På Båtens Verden sin stand på messen vil du kunne få kjøpt Baatplassenvimpler til kr. 200.- pr. stk. Husk kontanter! (Mulig vi ikke har de før onsdag, da Ingar sender disse til hotellet der jeg skal bo) Bra!! Da skal jeg svinge innom på torsdagen og kjøpe en ny da min gamle snart er helt utslitt! :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 7.Mars.2016 Del på Facebook Svart 7.Mars.2016 Jeg er oppsatt med såkalt VIP-billett – puls og fungerende VISA-kort var formodentlig hovedkravet for utstedelse – og skal prøve å komme meg inn i morgen kveld. Passer meg fint å tusle rundt blant alle mulige utstyrsvarianter når jeg er i grublemodus før vårens oppgraderings- og reparasjonsrush. Om noen er ute etter dårlige tips til langtur og relaterte halvsannheter er det bare å rope ut. Samme her. Se etter en gammel slitt skipperlue med masse pins... :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.