Jump to content

Treffbåten Fia :o))


M/S Bastard

Recommended Posts

Må oppdatere litt da jeg fikk et par småproblemer!

Ikke noe problem og snakke om egentlig, men jeg får løst dette mens den ligger på vannet.

Det er og bedre feste til reverseringen, bunnstokken er dårlig.

 

Og kalesjebølen må jeg lage en gang til :headbang: den ble for lav så jeg har bare skøtet med en trestump :rolleyes: skal fikse dette siden. kalesjen er så og si tett. Litt svinn må en regne med.

Men den ser bedre ut i dag.

 

Bilde

 

Har gjort klar lensepumpe som er montert med nivåbryter, samt 2 pumper til som ligger klare med kabelsko. Da er det bare og huke på hvis en feiler :smiley:

 

Kjøpte skikkelig nivåbryter. Selger kom med en vippebryter, og da sa jeg nei takk.

Dem stoler jeg ikke på i det hele tatt.

Kjøpte denne Rule Echo switch

 

Den flyttes over til Bastarden da Fia selges.

 

Måtte bytte litt elektrisk også, alt provisorisk lagt opp :rolleyes:

Setter ut i morra eller i Horten på Fredag :smiley:

Link to post
Share on other sites

Fikk nettopp en SMS fra bastard30000 med beskjed om at han nå sitter lensevakt ombord i treffbåten "FIA". Altså er "herligheten" sjøsatt!

 

Siste nytt: "Legger ut bilder hvis jeg kommer meg hjem. Bare en pumpe i drift nå. Begynte med tre (lensepumper) kl. 19:00"

 

Så da begynner vel ærverdige "FIA" å trutne så smått...... :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

:flag:

Hjemme en liten tur før jeg skal ned (times tid) og ta tiden på pumpe intervaller :smash:

 

Den tok inn faretruende vann fort :diving: en liten pumpe gikk men jeg måtte til med godpumpa.

Koblet enda en pumpe for og være sikker. Etter 45 min. var den tømt.

 

Ble litt irritert på sjåføren for han slapp stroppene før jeg fikk godpumpa til og fungere.

Det gikk bra, men jeg var meget stresset i 5 minutter.

Jeg låste også strømboksen i tillfelle....

 

Vel her er bilder :smiley:

 

Her pumpes det.

 

Bilde

 

Rimelig kaotisk når man i etthundreogørti må opp med dørker og alt står på hue :lol:

 

Bilde

 

Flyter nå pent i vannet.

 

Bilde

 

Er 10 amp. sikring for dårlig til lensepumpe :confused:

Har koblet til godpumpa i tilfelle det skulle gå galt selvfølhelig.

 

Siste intervall før jeg dro hjem var. 90 sek mellom lens, lens tar 15 sek.

Jeg begynte med, når skuta var tømt. 32 sek mellom lens, lens tok 10

Link to post
Share on other sites

Lengre intrevall nå, hele 135 sekunder :yesnod: det går rette veien.

Lenset bare 12 sekunder nå.

 

Skal bli veldig spennende og sjekke i morra tidlig.

Nå skal jeg spise litt.

 

Hoi, det kom en kar og lurte på om jeg trengte en Optimus tidligere i kveld :smiley:

Selvsagt sa jeg da, den var jo gratis :cool:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med båt som ikke er på land!

 

Ja, det blir spennende. Temperaturen innbyr vel ikke til dykking ennå...

<{POST_SNAPBACK}>

Litt deilig med gyngende grund under føttene selv om den ikke ser ut :smiley:

 

Men, intervall mellom hver gang den lenser er nå hele 7 min. 12 sek. Den lenser like lenge nå dvs. ca.15 sek.

 

Den vil etter det jeg har funnet ut (logisk) lense like lenge uansett :rolleyes: det tar bare lenger tid og fylle opp. Ble jo veldig logisk dette da :lol:

 

PS. Og laderen har klart og lade opp batteriet samtidig, så da er det i orden også.

Var litt spent på det og

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

....PS. Og laderen har klart og lade opp batteriet samtidig, så da er det i orden også.

Flott. Du har garantert tenkt på det, men ladere kan slå ut, sikringer kan gå, osv. Så lenge du er avhengig av hyppig lensing, lønner det seg sikkert å ikke være unna altfor lenge. Alternativt at du fortøyer båten til ei brygge, slik det så ut som du hadde gjort, slik at båten ikke går rett ned hvis alt skulle slå feil. Det blir ankerdram aktiviteten utpå kvelden til helgen dette da - stå og titte på lensepumpa i samlet flokk og anslå neste gang pumpa vil starte... :wink:
Link to post
Share on other sites

Flott. Du har garantert tenkt på det, men ladere kan slå ut, sikringer kan gå, osv. Så lenge du er avhengig av hyppig lensing, lønner det seg sikkert å ikke være unna altfor lenge. Alternativt at du fortøyer båten til ei brygge, slik det så ut som du hadde gjort, slik at båten ikke går rett ned hvis alt skulle slå feil. Det blir ankerdram aktiviteten utpå kvelden til helgen dette da - stå og titte på lensepumpa i samlet flokk og anslå neste gang pumpa vil starte... :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja. laderen har slått ut for meg en gang før, men da stod den tilkoblet ett startbatteri mens jeg kinnet på starter.

Jeg er 5 min. unna så det blir en tur hver annen time.

Jeg har godpumpa tilkoblet så den vil ikke gå ned uansett.

 

Håper bare jeg får tatt båten ut til treffet i helga, for det er en fordel med litt lengre tid mellom lense intervaller.

Blir det en time mellom hver gang er jeg på god vei.

Må prøve og få forhalet båten til ett annet sted, eller nærmere en strømpost

Link to post
Share on other sites

Kan kanskje bli plagsomt med søvn når pumpen starter ofte men ellers så går det nok bra, Har hatt båt som pumpa har gått på hver time gjenom hele sesongen og det uten at batweriene ble tapet. Da ble de kun ladet ved normalt bruk

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at Fia er på vannet. Får bare håpe hun klarer en tur til Horten og tilbake da. Lykke til! :eek::wink:

 

Så da begynner vel ærverdige "FIA" å trutne så smått...... :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Walter, her går du glipp av en skikkelig godbit! Fia må du bare se......... :wink::lol:

Treffets midtpunkt, garantert!!! :yesnod:

Bastard er ikke skuggeredd. Det er i hvertfall sikkert!!! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Ja, at man våkner av at pumpa går er vel heller betryggende :smiley:

 

Er spent på dette med en tur til Horten, er jo ikke så langt da mendet er dette med trutningen som er mest spennende.

Men en tur blir det nok med båten, kanskje ikke Fredag men.

Jeg skulle egentlig kjørt den ut i morra tidlig men jeg må jobbe.

Bytte dagen i dag med Fredag på grunn av trutning

 

Skal ned en tur nå og flytte litt vekt bak i båten for den står litt på trynet.

 

Bryteren i batteridrillen tok kvelden etter kontakt med sjøvannet også :cryin:

Men motor og batteri er like bra :smiley:

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, at man våkner av at pumpa går er vel heller betryggende :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Noe jeg har gjort som du ikke skal gjøre :

 

For et par år siden på forrige båten, lå jeg i gjestehavna et par dager etter utsetting. Hadde da en båt som lakk ganske mye før den trutnet i løpet av 2-3 uker. Lensepumpa var av såkalt "turbo lenser". Utpå kvelden fikk vi besøk i svoger/svigerinne i 25 fots plastbåt. De la seg longside på båten vår. Hele kvelden sto stereoanlegget på så vi hørte ikke spesielle lyder. Lensepumpa slo seg på ca. hver time.

 

Tror dere jeg fikk kjeft om morgenen for at disse turtelduene hadde blitt våknet ca. hver time av megastråle rett i skrogsida deres ved sengene ??????? :lol::lol::lol:

 

Ergo B3k, ikke ha tuppervare ved siden av Fia på lense siden :wink: (uff, alle disse tupperfolka som ikke tåler godlyder :wink::wink: )

Link to post
Share on other sites

Noe jeg har gjort som du ikke skal gjøre :

 

For et par år siden på forrige båten, lå jeg i gjestehavna et par dager etter utsetting. Hadde da en båt som lakk ganske mye før den trutnet i løpet av 2-3 uker. Lensepumpa var av såkalt "turbo lenser". Utpå kvelden fikk vi besøk i svoger/svigerinne i 25 fots plastbåt. De la seg longside på båten vår. Hele kvelden sto stereoanlegget på så vi hørte ikke spesielle lyder. Lensepumpa slo seg på ca. hver time.

 

Tror dere jeg fikk kjeft om morgenen for at disse turtelduene hadde blitt våknet ca. hver time av megastråle rett i skrogsida deres ved sengene ??????? :lol:  :lol:  :lol:

 

Ergo B3k, ikke ha tuppervare ved siden av Fia på lense siden  :wink:  (uff, alle disse tupperfolka som ikke tåler godlyder  :wink:  :wink:  )

<{POST_SNAPBACK}>

Enig :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...