Jump to content

Treffbåten Fia :o))


M/S Bastard

Recommended Posts

Flyter fortsatt :smiley:

 

Gasser er pelt ut og skal tittes på, men det skjer ikke i kveld da jeg tar ett par ankerdrammer nå :smiley:  Ned i båten i morra skal jeg :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har jo den fordelen at Fia er på vannet! Da får du den fine sjølukta og selskap av måsene hver gang du skrur på motoren! Og, det går an å ta seg en :drink: mens man nyter duvingen etter hekksjøene til de som passerer :yesnod::yesnod:

 

Mye bedre enn å stå på land!

 

Ellers må jeg jo si "Mange takk" for lånet av båsen som var reservert til Fia på Hortentreffet!! Den passet fint for F/F Skarven :smiley::smiley:

Link to post
Share on other sites

Den passet fint for F/F Skarven

Takk for sist på treffet. Med fare for å spore av, hva i all verden står F/F fremfor båtnavnet dit for? "fiske fartøy", "fly fort", "fart fantomet" el?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for sist på treffet. Med fare for å spore av, hva i all verden står F/F fremfor båtnavnet dit for? "fiske fartøy", "fly fort", "fart fantomet" el?

 

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, dette er muligens en liten avsporing, men det har da i alle fall noen med båter å gjøre:

 

Etter å ha vokst opp blant fiskeskøyter som (av "søringan i departementet") ble klassifisert som MotorKutter (M/K), ble det etter grundig vurdering (begge hjernecellene på plass i holderene, men bare den ene virket...), foreslått av den ene poden at dette måtte være et FritidsFartøy !! Derav F/F. At det utpå sene kvelder får noen til å undres på om man stammer, evt har fått nok :drink: når man skal snakke om Fartøyet, F/F Skarven, trekker ikke ned :yesnod::yesnod:

 

Enklere skrevet, så er ikke dette noe skip så noe x/S ville være lite naturlig. Videre er plastskallet ikke noen kutter, så noe x/K ville ikke passe. Derfor ble forslaget om F/F bifalt da Skarven i alle fall er et fartøy (han flyt!).

 

Tidligere hadde vi også en F/P (Fritids Pram) og også en Flyte Brygge inntil høststormen fant ut at den passet best som grillplatting øverst oppe på stranda. (Blåsten, han er litt mer bestemt på yttersida i Vesterålen enn her nede i Oslofjorden og rydder opp i alt som måtte forefinnes selv om det er døpt F/B! :smash: )

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hehe, langtur ja.

 

Har ikke hatt tid til noen ting som helst etter treffet!

Men nå klokken 19,30 ble jeg ferdig med taket til naboen (puh)! :smash:

Endelig skal jeg få motor til og gå tenkte jeg, men så ringte han som skal sette inn motor i Bastarden.

Han lurte på om jeg kunne kle om sørveggen på huset hans. Ja sa jeg vettu :crazy:

 

Blir litt dealing detta da :wink:

 

Begynner vel ikke på det før neste uke eller noe, håper jeg da.

Jeg skal ha en uke ferie nå til uka fra jobben (Mebrika) jobbe full uke etter det. Og så skal jeg ha 3 uker ferie.

 

Ja, ferie og ferie fru blom :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå er grøfta til naboen ferdig også :smiley:

Skal jobbe denne uka, og så er det 3 uker med "ferie" :rolleyes:

 

Var nede i Fia nå og fikk nesten hakaslepp :eek: da jeg tenkte og sveive på motor!

Den satt dønn, da begynte jeg og lure gitt!

Tok ett hardere tak i sveiva og da løsnet den, takk og lov!

Men der var ingen komp. :confused: er vel ventiler som har hengt seg opp da!?

 

Må få slept den bort på båtplassen min, før jeg begynner og skru.

Spørs om det er noe dårlig smøring ett eller annet sted!

 

Merket jo at det var bra komp. når den startet men dauet igjen!

 

Vel, da har jeg litt og gjøre! :sad:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...