Jump to content

Treffbåten Fia :o))


M/S Bastard

Recommended Posts

tuppervarebåter brenner og tar fyr utrolig mye lettere og fortere enn trebåter !!??

<{POST_SNAPBACK}>

En må få be om at man nyanserer seg.

Det er ingenunde noe problem å bygge en glassfiberbåt med matrise som ikke brenner.

Derfor godkjennes livbåter bygget i glassfiber, mens livbåter bygget av ved ikke oppnår slik godkjenning.

Dessuten er det en utilgivelig miljøkriminalitet å felle et vakkert tre i skogen for å bygge båt, når man istedet kan resirkulere et som falt ned av seg selv for noen millioner år siden til å bli en vakker plastbåt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol:

 

Når jeg nå kommer med følgende kommentar, antar jeg at enkelte her på forumet har lyst til å sette en tamp i meg og bruke meg som fender en periode, eller kanskje noe verre enn som så, men nå felles ingen trær her i skogen for at jeg skal få ha hygge med trebåt, men derimot regn............... huff :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

når man istedet kan resirkulere et som falt ned av seg selv for noen millioner år siden til å bli en vakker plastbåt.

<{POST_SNAPBACK}>

 

 

:lol: Det er vel heller snakk om resirkulerte bæreposer fra kjøpmannen på hjørnet.

I den senere tid hentes vel byggematrialet fra tidligere embalasje for de såkalte "traktor-egg" .

Jeg vil oppfordre dere på treffet til å la plasten ligge på svai,så ikke de lokale bøndene kommer i

skade for å stikke et rundballespyd i dem for så og kjøre dem til Dagros. :wink:

Uansett lykke til med treffet :flag:

Link to post
Share on other sites

Synd jeg bor så langt unna da jeg begynner å ane endel gode diskusjoner

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ikke for å tråkke noen på tærne her, men... :discuss: Er det noen sjarm i og ha F.eks en Scand Baltic (som veldig mange har) kontra F.Eks en flott Furuholmen eller skilsø osv. Må si at jeg syntes en god gammel treskute tiltrekker mye mer enn en tupperware sak.

 

:smiley:

Selv om jeg selv sitter med plastikk nå da .. hehe

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Har du fått igang villdyret Marna i FIA?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Er ikke bra for sjela den båten der, jeg skulle innom og sjekke før jeg dro på jobb.

Den lå veeeldig lavt i vannet :eek: dørkene fløt, pumpa hadde tatt kvelden :rolleyes:

Bytta pumpe til morran, og den har holdt i dag.

Har ikke sjekket intervaller enda i dag.

 

Prøvde og starte i sted, den gikk noen sekunder.

Problem = 0 bensin :wink:

 

Så jeg får se hvor mye mere den tar inn når motor er startet.

Om jeg tar sjansen og dra med Fia til Horten er noe usikkert.

Mulig jeg tar en båttur på Søndag.

 

Men jeg får bruke landeveien i mellom tia

Link to post
Share on other sites

Jeg fatter ikke hvor du tar energien ifra!!!!! :headbang:

 

 

 

Med så mye kaving :smash: og så er det fremdeles som skipper worse så kjekt sier det kun et flytende (?) st. hans bål!!! Vet ikke om jeg hadde turd å sette meg opp i dette for å gå en strekke en gang!!!

 

Nei Bastard mye bedre med et telt oppi en gummibåt fram til den riktige bastarden din er ferdig!! :eek:

 

 

(Ikke frekt ment altså, men endel av tre prosjkta her virker rimelig håpløse!!)

:fishing:

 

Intruder

Link to post
Share on other sites

Et godt tips: gjør rein forgasseren og sørg for at det er en det er litt trykk med bensin inn til forgasseren. Bruk choken. Det tar 15 min. og gjøre rein en slik forgasser.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg svetter som en gris etter sveivinga :lol: ja, gasser må gjøres ren.

Spørs om jeg ikke fikk litt vann i den når jeg satt ut. Innsuget ligger nesten på dørken (ca.10 Cm)

Mulig jeg lar dette være og tar knallerten på treff i morgen i steden.

Kan ikke skru bort dette treffet.

 

Jeg har båt til ferien og da er jeg fornøyd.

Link to post
Share on other sites

Neida, skjønner godt det. Du risikerer vel å ankomme først når de andre begynner å pakke sammen hvis du skal få motoren til å virke først. Bedre med treff uten båt enn ikke noe treff i det hele tatt!

Synd det er så langt herfra, kunne faktisk tenkt meg en tur dit selv...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Neida, skjønner godt det. Du risikerer vel å ankomme først når de andre begynner å pakke sammen hvis du skal få motoren til å virke først. Bedre med treff uten båt enn ikke noe treff i det hele tatt!

Synd det er så langt herfra, kunne faktisk tenkt meg en tur dit selv...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, synd det er så langt unna.

Jeg mener Astor telt 24 båter da jeg var innom etter jobben. Syns det e bra oppmøte så langt.

Da var ikke klokka mere enn 16,30 eller så.

 

Skru motor gjør jeg til uka.

Link to post
Share on other sites

hrrmmmmffff, her sitter jeg på skauerøya i Lillesand hele helgen og lurer på hvordan det gikk med vår alles kjære Fia, også har du ikke tatt ho med deg til treffet en gang hrrrrmmmmfffffff !!

<{POST_SNAPBACK}>

Føler med deg, jeg skal kjøre Fia ut i båsen på Eiken og knipse bilde når motor er i orden.

Så har hun vært der i :yesnod: allefall

 

Promise

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...