KristianM Startet 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2016 Heisann! Ny her på forumet, og ny i båtbransjen(jobber som verkstedsleder på et båtverksted sørpå). Var å hentet meg en Sjømann 22 som jeg og madammen nå har satt i gang med. Var ingenting annet enn skroget som kunne reddes, så vi har nok å gjøre ? Legger ut bilder av det som er gjort så langt. Sliten sak.. Innvendig Demolition!!! Rengjort utvendig, og primet ett strøk under vannlinja. Demontert alt, og tettet hull med langhåret polyestersparkel Skjært ut litt rottent treverk, og felt inn nytt. Forsterket i baugen med glassfiberduk og polyester. Det kommer flere bilder fortløpende ? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Gutta på jobben har forresten døpt om båten fra "Lina" til "Costa Plenty" ? Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Skal bli gøy å følge med på! Gutta på jobben har dårlig fantasi/humor! De skulle ha støttet deg/dere og kalt båten 'Boat Phenix'! Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
KristianM Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Satser på å få gjort masse nå i påsken! Men om jeg klarer å få den på vann nå i sommer er vel heller tvilsomt! Har en motor som må overhales også ? Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 24.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Spennanes?bi nok båt av det? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Fikk ikke gjort så mye som jeg hadde planlagt å gjøre i dag. Legger ut bilder av det vi fikk gjort. Ingeniøren måler og tegner for utskjæring av dørkplater. Tilpassing av dørkplater i bunnen av kabinen. Vi driter i sittegruppa her og lager seng! ? Kutta ferdig alle plater til taket i kaninen, samt takluka. Alt dette blir kledd med offwhite skai/skrogtrekk. Tilpassing av dørkplater under sittegruppa akter. All skai til kabinen er ferdig kuttet, og klar til liming. Men venter med det til det meste av byggearbeid er ferdig så vi slipper å skade den Alle plater som monteres blir kuttet til og tilpasset. Deretter skal de behandles med beis før de monteres. Håper på mer fremdrift i morgen!! Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 24.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Noen har mer pågangsmot en andre! Blir spennende dette her :) Familiens første båt var en Sjømann 22, som min far kjøpte, for 30år siden. Lurt å lage fast seng, ingen som sitter under dekk der likevel. Lag lasterom/skuff under sengen. Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Noen har mer pågangsmot en andre! Blir spennende dette her :) Familiens første båt var en Sjømann 22, som min far kjøpte, for 30år siden. Lurt å lage fast seng, ingen som sitter under dekk der likevel. Lag lasterom/skuff under sengen. Det er planlagt oppbevaring under sengen ja!? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Det blir forresten lagt mahogni på all synlig dørk. Skal skjære staver, og lime disse på kryssfineren. 3x8" stokk på 4.5 meter Sitér dette innlegget Link to post
akorsvik Svart 24.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Blir gøy å følge med her. Holder også til i sør og har holdt på med total renovering av Sjømann 22 siden jul. Har en tråd her, men den er passe uoppdatert (desverre). Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 25.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2016 Fikk gjort en den i dag også! Laget ny "knekt" til akterbenk styrbord side. Laget denne av en mahogniplank som lå i båten når jeg henta den. Har lakkert hele kabinen. Tilpasset og forsterket 1 spant. Smurt dørkplater med Shipolin mahognimaling. Demontert rorhylsa, og denne var ikke særlig pen! Heldigvis er det nok hylse til å kappe, og gjenge opp på nytt. Begynte såvidt med å gjenge opp hylsa i dreiebenken. Fortsetter med denne i morgen ?? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Ble ikke så mange timene i dag, men fikk da gjort noe! Har limt en spile i taket. Planen var å skifte den ut, men siden treverket var helt fint limte jeg den bare på plass. Begynte på rammeverket til senga, og lagt dørken i kabinen. Denne er beiset på undersiden med Shipolin. Gjør det samme på oversiden før sengen bygges Skjært ut de 4 hovedveggene. Beiset ett strøk på 2 vegger(superfornøyd med fargen!!) Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Fått gjort en del i dag også! Fremre skott ble demontert, skrapt helt ned, pusset over og satt inn med mahognibeis. Har også lakkert innsiden av skroget på styrbord side, og skrudd fast dørken som blir under benker, pentry og passasjerstol. Takplatene i 4mm kryssfiner ble trekt opp med offwhite skrogtrekk/skai med 3mm foam. Monterte også disse platene i taket. Mangler listverket, men det skal jeg lage i mahogni. Påbegynt montering av vegger styrbord side. Siden vi skal ha barn med i båten, fant vi ut at vi lager toalett. I første omgang blir det kun en pota porti. Det blir jæ*** trangt for oss voksne, men mer enn nok plass til barna. 90x60cm ? Fikk også montert sjøvannsinntak med kuleventil. Noe usikker på hvilken motor jeg skal gå for. Har en Solé mini 32 på 28hk(bygd på Mitsubishi blokk og topp), og en Sabb Mitsubishi 33hk(omtrent samme motor, bare litt mer sylindervolum) Avslutter dagen med en iskald IPA fra Lindesnes Bryggeri ? Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 28.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 Flott arbeid! E spennanes å følge med på sånne her tråda, klare nesten ikje å vente til neste innlegg fra deg ? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2016 Da er vi godt i gang med montering av interiør. I dag var det i hovedsak toalettrommet og passasjerstol med innebygd pentry som ble jobbet med. Samt at madammen bestemte seg for å pusse opp dørene som sto i båten da vi hentet den. Speil i mdf blir byttet ut med frostet glass. Noen bilder fra dagens økt Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Da var det helg igjen, og vi har fått gjort en del i dag! Sitér dette innlegget Link to post
akorsvik Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Pusser som sagt opp sjømann 22 selv, og må si jeg synes løsningen på toalettet ditt var genialt (å trekke det litt ut så det ikke tar så mye av kabinen).. Angrer på at jeg ikke gjorde det likt (litt for sent nå) ;-) Lykke til videre med prosjektet ditt! Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Pusser som sagt opp sjømann 22 selv, og må si jeg synes løsningen på toalettet ditt var genialt (å trekke det litt ut så det ikke tar så mye av kabinen).. Angrer på at jeg ikke gjorde det likt (litt for sent nå) ;-) Lykke til videre med prosjektet ditt! Det var faktisk madammen sin ide! Men jeg tror jeg det må støpes litt med glassfiber for å få taket på toalettet tett. Må se litt på hvordan vi løser det etter hvert Sitér dette innlegget Link to post
akorsvik Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Taket på toalettet (inne på toalettet, eller ute på "taket" til kabinen? Inne har du vel finer med skrogtrekk i tak? Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 2.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Taket på toalettet (inne på toalettet, eller ute på "taket" til kabinen? Inne har du vel finer med skrogtrekk i tak? Ja det er taket ute som er problemet. I hjørnet mot vindskjerm er det ikke tett, så noe må gjøres der. Blir enten å lage glassfibertak, eller prøve en tynnere finerplate som er mer fleksibel slik at den kan bøyes etter formen på vindskjerm Sitér dette innlegget Link to post
akorsvik Svart 2.April.2016 Link til dette innlegget Svart 2.April.2016 Ja det er taket ute som er problemet. I hjørnet mot vindskjerm er det ikke tett, så noe må gjøres der. Blir enten å lage glassfibertak, eller prøve en tynnere finerplate som er mer fleksibel slik at den kan bøyes etter formen på vindskjerm Okei. Har støpt en hel del ute på taket jeg også. Lekk etter gammelt lanternefeste, henglser ved luke samt at taket heller inn mot takluke og vann samler seg ved flensen til denne.. Drittjobb :) Men kjekt at det ikke lekker når båten er ferdig renovert ;) Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 3.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2016 Fikk gjort en del i dag også! Bygd ferdig pentry, koblet opp strøm og vann, samt lagt opp ledninger til alt på styrbord side med koblinger under passasjerstol. Bygd ferdig førerstol og benker babord side. Trekt opp styrekabelen, montert dieseltank. Prøvemontert dørene til kabin(må tilpasses noe) Sitér dette innlegget Link to post
KristianM Svart 6.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 5 Dagers arbeidsuke er ALT for mye når man mye heller vil jobbe med båten!! Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Jeg synes dere holder et bra tempo - er imponert over fremdriften Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Eddiken Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Blir meget bra ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.