Komodo Startet 30.Mars.2016 Del på Facebook Startet 30.Mars.2016 God kveld båtfolk Min bror har en gammel 9,9 Yamaha som har skjært seg. Årsaken var nok at impelleren røyk slik at den mistet kjøling. Nøyaktig årsmodell visste han ikke, men det går nok an å finne ut. Er det noen som har erfaring med et slikt havari? Det jeg tenker på er hvor mye som normalt blir ødelagt, og om det i tilfelle er deler å få kjøpt til dette. Ser vel for meg at det sannsynligvis er riper i sylinderen slik at denne kanskje må bores. I tilfelle er det jo en forutsetning at man får overdimensjonerte stempler og ringer. Er i tilfelle også interessert i tips på hvor man kjøper deler. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 30.Mars.2016 Del på Facebook Svart 30.Mars.2016 (redigert) Årsmodell eller bilder av motoren? Har en yamaha 9,9 fra slutten av 80-tallet som sitter dønn fast, liggende på garasjeloftet... Redigert 30.Mars.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 30.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2016 Som sagt, årsmodell visste han ikke, men jeg tipper den er fra ca midten av 90 tallet. Denne står også fast, men det er for at den har skjært seg, ikke for at den er fastrustet. Får man kjøpt deler til denne? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Diddn Svart 30.Mars.2016 Del på Facebook Svart 30.Mars.2016 (redigert) Sjekk på boats.net i USA. Der har jeg handlet deler til mine motorer, riktignok nye deler. Redigert 30.Mars.2016 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 31.Mars.2016 Del på Facebook Svart 31.Mars.2016 Det er lurt å demontere først. Da finner du ut om du knekker så mye skruer at motoren ikke er til å redde, eller i beste fall hvilke deler du trenger. Og ikke demonter toppen hvis ikke toppakningen er gåen, du kommer til alt fra veivhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 31.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2016 Takk for nyttige tips, da har vi litt å begynne med Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.