Jump to content

Autosol - pusse av eller vaske av?


rdalen

Recommended Posts

Guest Balder..

Jeg gjorde jobben selv i mange år men har de siste årene leid inn hjelp, synes det er verd pengene da det er de eneste utgiftene jeg har på båten.

 

Jeg tar årlig service på motor selv, høytrykksspyler bunnsmøring med 80gr vann og ruller på 1 liter bunnsmøring hver vår, total årskostnad på klargjøringen for ny sesong utenom polering er da ca 600kr fordelt på plugger/gearolje/bunnsmøring og 3timers arbeid.

 

Mange bruker jo 15-20000kr bare på vinterlagring og vårklargjøring hos forhandler hver vår.

 

Kraftvasken fra Europris er kraftig, det er derfor jeg bruker den, men den skader IKKE gelcoat/annet, har brukt den i 3 år på båten.

Hvis rengjøring av virkelig inngrodd skitt, feks grønske, olje ol halvblander jeg, men ved vanlig vask etter fiske, måkeskitt ol er blandingsforhold1:10 nok i massevis.

Redigert av Balder.. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skjønner fortsatt ikke hvorfor du må benytte kraftvask når du har satt bort jobben med å polere opp båten og denne er så blank som du viser/sier? Vil ikke kraftvasken ta vekk det beskyttende laget med voks på båten eller er den ikke beskyttet med voks?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...