Rune Enur Svart 22.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Takk for det:-) Jeg har ingen planer om å selge, det her var en kar som kom til meg og bøy. Båten er ikke annonsert:-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Så en slik i havna på Hvasser (Kruke) tidlig på sesongen i fjor. Lå longside. Var det din, tro ? Sitér dette innlegget Link to post
Rune Enur Svart 22.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Nei det var nok Jarle sin. Den er forøvrig solgt nå Jeg het ikke om andre enn min og den Jarle hadde her i landet men det er sikkert fler? Sitér dette innlegget Link to post
///CHARLIE Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Needless to say... Jeg beholder båten:-) Sikkert det lureste i denne saken Sitér dette innlegget Medlem av Princess Yachtklubb Vestlandet, Kongelig Norsk Båtforbund, Redningsselskapet Link to post
Mulligan Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Ser ut til at TS og hans bank kom til alle de rette konklusjonene. Skatte og avgiftsunndragelser er et av våre største samfunnsproblem. http://www.dagbladet.no/2016/04/09/kultur/meninger/kronikk/debatt/statsbudsjettet/43815555/ Hadde alle betalt riktig skatt og avgift hadde vi ikke hatt noen debatt om bompenger, flyktninger, kampfly osv. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 95% eller mer av alle betalinger i Norge skjer elektronisk. Av de ca 5% som skjer kontant kan langt på vei det meste knyttes til kriminell virksomhet (for den lille prosenten utgjør tross alt ganske mye penger). Store beløp i kontanter er et opplagt tegn på kriminell virksomhet. At noen henger igjen i gamledager er så sin sak, det er unntakene. Store beløp i kontanter= kriminalitet. Hva er store beløp i kontanter da? Om banken opererer med 10 000,- så er jo ikke det regnet for stort beløp i dag. Selv har jeg kjøpt gummibåt og motor for høyere beløp enn det, og betalt kontant. Sitér dette innlegget Link to post
Pål Hodne Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 1 million vil jeg ihvertfall si at er store beløp Sitér dette innlegget http://www.hundefotografering.no Link to post
Nøtterøy Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 (redigert) Selvfølgelig, men nå tror jeg at kontant salg ikke er så uvanlig som enkelte her mener. 1 Million er nok ikke vanlig i det hele tatt, men jeg tror nok kontant salg ofte overstiger disse 10 000,- ihvertfall. Torget på finn hadde 352 treff på båtutstyr fra kr 10001,- Redigert 22.April.2016 av Nøtterøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pål Hodne Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Jeg betalte 28 000kr kontant når jeg kjøpte båt. Og syntes det var en grei måte å gjøre det på. Hadde selger ønsket å møtes i banken hadde jeg like gjerne gjort det. Sitér dette innlegget http://www.hundefotografering.no Link to post
Honduras Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Nå ser jeg flere problemer med å ta imot 1 mill i cash fra potensielt kriminelle sjeler, en av dem er at vedkommende da vet at jeg kjører hjem til adressen oppgitt på kontrakten, og hvor jeg da med stor sannsynlighet oppbevarer disse til banken åpner neste dag. Å få besøk sent samme kveld av personer som vet jeg har penger der, er ikke interessant for min del. Selv har jeg dratt rundt med 20-50.000,- i casj for å kjøpe bil/båt/mc osv tidligere, men når man sier 1 mill er det i en annen liga. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
finnmarken Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Det er jo ganske selvfølgelig at du ikke kan ta i mot 1 mill i kontanter. Du kan ikke hevde "god tro" da. Det holder liksom ikke. Spør banken om hva de gjør dersom du kommer med 1 mill. i kontanter for å sette inn på konto. Nei, dette fungerer dårlig i dagens samfunn. Dersom du mottar disse penga cash, så må du ganske enkelt belage deg på å bruke de i små mengder på butikken, på bilverkstedet osv..... Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 (redigert) Det er jo ganske selvfølgelig at du ikke kan ta i mot 1 mill i kontanter. Du kan ikke hevde "god tro" da. Det holder liksom ikke. Spør banken om hva de gjør dersom du kommer med 1 mill. i kontanter for å sette inn på konto. Trådstarter har allerede skrevet litt lenger opp i tråden hva banken gjør i et slikt tilfelle: For å avslutte dette kan jeg fortelle at jeg har snakket med banken og de sa at de ville rapportere dette til ligningsmyndighetene om jeg kom med 1 mill i cash for å sette inn. Selv vil jeg sannsynligvis gå fri ved å legge ved en kjøpskontrakt med påført sum og personalia fra kjøper og det er da kjøper som ville blitt "ettergått i sømmene" Nå ville jo ikke kjøperen ha dette på kontrakt i det hele tatt, så da var saken ganske enkel. Redigert 22.April.2016 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Sorry, jeg har ikke lest alt her. Nå tviler vel jeg for at det hadde hjulpet mye med kontrakt heller. Selger hadde kanskje gått fri i forhold til straff, men han hadde jo ikke fått beholde pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Normannj Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Ser ut til at TS og hans bank kom til alle de rette konklusjonene. Skatte og avgiftsunndragelser er et av våre største samfunnsproblem. http://www.dagbladet.no/2016/04/09/kultur/meninger/kronikk/debatt/statsbudsjettet/43815555/ Hadde alle betalt riktig skatt og avgift hadde vi ikke hatt noen debatt om bompenger, flyktninger, kampfly osv. Du jobber på propoganda avdelingen på stortinget eller? Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Nei det var nok Jarle sin. Den er forøvrig solgt nå Jeg het ikke om andre enn min og den Jarle hadde her i landet men det er sikkert fler? Jeg ligger ved siden av en TS 44 på Nesbru/Holmen det ligger også en i leangbukta i asker Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK. Fairline 31 Targa 1996 mod 2xAD41P Link to post
Mulligan Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 (redigert) Les referansene. Skatt og avgiftsunndragelser er et av våre største problemer. Redigert 22.April.2016 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Sorry, jeg har ikke lest alt her. Nå tviler vel jeg for at det hadde hjulpet mye med kontrakt heller. Selger hadde kanskje gått fri i forhold til straff, men han hadde jo ikke fått beholde pengene. Er du sikker på at selger ikke ville fått beholde pengene? Jeg jobbet for mange år siden i en bedrift som indirekte (via en viss finansakrobat) fikk inn penger fra David Toska, kort tid før han ble arrestert. Jeg var bare en vanlig arbeider i selskapet, så jeg visste ikke om dette før jeg leste om det i diverse aviser, men det kom såvidt jeg vet aldri noe krav om at disse investeringene skulle tas ut av selskapet, etter at Toska ble arrestert. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Det kan selvsagt hende du hadde fått beholde pengene dersom kjøper hadde hatt penger tilgjengelig slik at myndighetene hadde fått sitt. Poenget er at man ikke er i god tro i slike saker. Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Det kan selvsagt hende du hadde fått beholde pengene dersom kjøper hadde hatt penger tilgjengelig slik at myndighetene hadde fått sitt. Poenget er at man ikke er i god tro i slike saker. I dette spesifikke tilfellet ville det ikke vært i god tro, fordi kjøper ikke ville signere på noen salgsavtale. Hvis derimot kjøper møtte opp i banken, signerte kontrakt, og fremviste gyldig legitimasjon, så ville det vært i god tro. Kjøper vet at ved å gjøre dette melder han seg selv til kontroll, og samme hvor stort beløpet er ville jeg da anta kjøper hadde andre grunner for å ha så mye kontanter, ikke at han er kriminell. Hvis han var kriminell, hvorfor skulle han gå med på å melde seg selv? Poenget mitt er egentlig bare at kontanter må være greit hvis det gjøres på en ryddig måte. Synes ikke alle som ønsker å oppbevare sparepengene sine i kontanter bør forhåndsdømmes som kriminelle. Det er faktisk ikke forbudt, bare uvanlig. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Ja, hvis kjøper møtte opp i banken...... , men hva skulle han i banken å gjøre dersom han hadde kontanter? Joda, dersom det gjøres på ryddig måte, så går det vel an å handle med kontanter. Men selv med underskrevet salgsavtale så blir altså ikke 1 mill i kontanter spesielt ryddig. Men om du vil selge båten din for 1 mill i kontanter, så gjerne for meg. Jeg hadde ikke tatt sjansen selv om han skrev under avtale og viste ID. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Siden ts har fått det svarene han trenger og mer til, og også tatt en avgjørelse tar jeg sjansen på å kuppe tråden. Hvis du kunne velge mellom å få en million "hvite" lovlige kroner, eller 5 millioner svarte kroner hva hadde du valgt, og hvorfor? Ingen vet at du får dem og de svarte pengene har ingen kriminell bakgrunn. Fyr løs☺ Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
LeviCorsair Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Siden ts har fått det svarene han trenger og mer til, og også tatt en avgjørelse tar jeg sjansen på å kuppe tråden. Hvis du kunne velge mellom å få en million "hvite" lovlige kroner, eller 5 millioner svarte kroner hva hadde du valgt, og hvorfor? Ingen vet at du får dem og de svarte pengene har ingen kriminell bakgrunn. Fyr løs☺ Hvis pengene er svarte, så har de kriminell bakrunn, og du blir kriminell som tar de emot..... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
SVARTEN Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Husker en historie fra de glade åtti tall, om en som fikk betalt for en stor Princess i statsobligasjoner. Selvfølgelig kjøpt for svarte penger. Visstnok ikke sporbart den gangen. Sitér dette innlegget Link to post
hakonrk Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 (redigert) Ja, hvis kjøper møtte opp i banken...... , men hva skulle han i banken å gjøre dersom han hadde kontanter? Kjøperen har ingen grunn til å møtes i banken, men det er absolutt i selgerens interesse. Selger får kontrollert at pengene er ekte før avtalen signeres. Selger risikerer ikke å bli frastjålet pengene på vei til banken (de fleste ville vel ønske å få et så stort kontantbeløp på konto så fort som mulig). Redigert 22.April.2016 av hakonrk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 22.April.2016 Link til dette innlegget Svart 22.April.2016 Siden ts har fått det svarene han trenger og mer til, og også tatt en avgjørelse tar jeg sjansen på å kuppe tråden. Hvis du kunne velge mellom å få en million "hvite" lovlige kroner, eller 5 millioner svarte kroner hva hadde du valgt, og hvorfor? Ingen vet at du får dem og de svarte pengene har ingen kriminell bakgrunn. Fyr løs☺ Svær motsigelse i spørmålet ditt. "Svarte penger" uten kriminell bakgrunn? Finnes ikke. Og ting henger ofte i sammen. Penger tjent en plass blir brukt til å finansiere andre aktiviteter, som kan være langt mer alvorlig enn den svartejobben en betalte for, eller de svartepengene en var med på å hvitvaske. Er vel ikke å utelukke at folkene man har med å gjøre også kan ha en finger med i spillet når påhengsmotoren til naboen blir stjelt, eller finansierer dopsmuglinga som til slutt tar livet av sønnen til en kompis osv. Bare å skygge unna (med mindre man syns det er greit da..). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.