MajorAndy Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Uf da! Ja, vejret er ikke noget at spøge med lige nu. Hvad er der fra Søgne til Stavanger? 120 NM? 6 timer? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) 140 nm+ omveier dvs opp og ned + nødhavner Er jeg heldig så er jeg nok oppe på 8timer kommer an på hvor mye motsjø som henger igjen ...Må roe en del i motsjø så han slipper å fyre med innredningen til St.Hans Redigert 16.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) Bilde av Sunseekern på vei til .....Den utenfor Lista Sunseeker Predator 60 Redigert 16.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Det er vel en Sunseeker Manhattan? Er vel neppe samme båten som går ned enda en gang.... https://baatplassen.no/i/topic/80927-sunseeker-62-manhattan-tatt-opp-fra-107-meters-dyp/ Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) Usikker der sap så bare det som stod i nettavisen men ser vel det som lite sannsynlig .....men... Og her ser en hvor viktig det er med rene tanker og filter på denne strekningen denne fikk motorstopp og ganske sikkert pga.urenheter i drivstoflinjaSier ikke dette for å si sånn er det men regner det som høyt sannsynligDet som forundrer meg mere er at denne båten ikke skal takle 2-3 meter med skarp sjø uten å bli fylt med vann ......motorlukene er vel ute på den og kan de ha vært åpne når evt.bråttsjø har kommet ombord forårsaket dette utfallet tro.. Redigert 16.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Worry II Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 Jeg skal aldri ha Manhattan! Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) Kredittkortkapein (eller noe) som ikke har lest hakkespettboken. Bølgehøyder er oppskrytt. Ikke mye over meteren der... Bra det gikk så bra med de ombord. Diesel er no dritt. Read my lips -> Redigert 16.Mai.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
sap_2000 Svart 16.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2016 (redigert) LALUNA II skrev On 16.5.2016 at 20.10: Usikker der sap så bare det som stod i nettavisen men ser vel det som lite sannsynlig .....men... Og her ser en hvor viktig det er med rene tanker og filter på denne strekningen denne fikk motorstopp og ganske sikkert pga.urenheter i drivstoflinja Sier ikke dette for å si sånn er det men regner det som høyt sannsynlig Det som forundrer meg mere er at denne båten ikke skal takle 2-3 meter med skarp sjø uten å bli fylt med vann ......motorlukene er vel ute på den og kan de ha vært åpne når evt.bråttsjø har kommet ombord forårsaket dette utfallet tro.. Kort mellom himmel og helv.. på sjøen. Godt det gikk bra med de ombord :-) Ut fra bildene av sjøen tenker jeg at den fint burde greie å holde seg flytende selv med motorstopp. Ser ikke ut som noen brottsjø kan slå over hvertfall... Skal også mye til at 2 motorer blir strupet for diesel fra hver sin tank samtidig, og så brått at man mister all fremdrift. Kan være mange andre ting. F.eks om en eksosslange eller noe annet på motorens sjøvannskrets ryker blir det fort mye vann i motorrommet. En pakkboks kan skjære seg, man kan kjøre på noe i sjøen som slår hull i skroget eller river ut akselen. En skroggjennoføring eller slange kan gi seg osv. Merker man det for sent og motorrom/ elektrisk er oversvømt kan løpet være kjørt. Håper vi får vite hva som utløste dette. En stor og plutselig vannintrengning og brann er det jeg frykter mest på en slik tur... Redigert 16.Mai.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Tuslet bort til Bål eller Farsund I kveld så ser jeg I morgen tidlig status på Vært videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 17.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2016 Avventer til i morgen tidlig med avgang fra Søgne da det fremdeles er ganske friskt utpå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Håper sjøen har lagt seg da det har vært ganske frisk her i natt men betydelig roligere nåBlir å tusle bortover til Farsund før jeg går ut og kjenner på været tenker jegBlir synlig på Marinetrafikk link i bunnen her ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 I spangereidkanalen nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pål Hodne Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 sap_2000 skrev On 16.5.2016 at 19.46: Det er vel en Sunseeker Manhattan? Er vel neppe samme båten som går ned enda en gang.... https://baatplassen.no/i/topic/80927-sunseeker-62-manhattan-tatt-opp-fra-107-meters-dyp/ Tvilsomt at det er den samme :P Forsikringsbåten ligger fortøyd ett par hundre meter fra huset mitt utenfor MCklubben. I elendig stand. Sitér dette innlegget http://www.hundefotografering.no Link to post
sap_2000 Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 God tur Laluna :-) Håper sjøen har gått ned. Så det var meldt sør og sørvest 4-6 på lista og obrestad på dagen i dag. Stemmer det, så kan du få deg en fin tur :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Rinker280EC Svart 18.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Ser du prøver deg på vei ut fra Farsund nå ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Det ser fornuftigt ud: Vind fra vest 4-6 m/s og bølger på 0,5-1 meter fra vest. Ikke havblik, men bestemt ok - i prognoserne. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) i egersund nå beynte å bli noe vinddgraps nå så tar en pause her må jo ha litt mat og en liten strekk. Ble lite søvn i natt. :-) Har gått rimlig godt unna 20-22 knuter jevn over Redigert 18.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Worry II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) Hm.. Er du framme alt Laluna ? Finner Rinkybear på land på Rennesøy, eller er det der eier befinner seg ? http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:6/centery:59/zoom:10 Eller så går du med Laluna sin AIS ? Sovna I Egersund ? Redigert 18.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) Så ser der ud som om Rinkybear er forenet med sin båd i havnen på Rennesøy! Redigert 18.Mai.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) LALUNA II skrev On 16.5.2016 at 10.15: Kommer til å bruke min M-AIS på turen videre Jeg tror ikke det, MajorAndy, så dette nå.. Tviler på at han har kjørt båten så grundig på land Det er nok der eier befinner seg, med M-AIS på Redigert 18.Mai.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Båten er levert Rennesøy Marina .Ble endel vinsj på slutten 1-2 meter I hekken og gammel sjø og strøm men greide å holde rimelig god fart ..vandret litt mellom 14-22 knuter så båten jorde jobben den .218l diesel fra Søgne til endestasjon må en jo si er bra? Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) Båten er levert Rennesøy Marina .Ble endel vindsjø på slutten 1-2 meter I hekken og gammel sjø og strøm men greide å holde rimelig god fart ..vandret litt mellom 14-22 knuter så båten jorde jobben den .218l diesel fra Søgne til endestasjon må en jo si er bra? Sitter nå på toget på vei hjem til Nodeland ? Redigert 18.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Bra jobbet. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 Vaar nok m-ais som hikket i egersund tok vel en blund på auan den og uten å si fra til meg så jeg fikk purret før avgang igjen ...en pyttsan kom nå frem med hel båt til en regnfull Stavanger :-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 18.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2016 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/0/542/screenshot_2016-05-18-19-23-20.jpg Ser nå ut til at m-aisen virket hele veien:-) Redigert 18.Mai.2016 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.