Jump to content

Hentetur Moss - Stavanger To do or not to do?

Rinker280EC

Recommended Posts

Usikker der sap så bare det som stod i nettavisen   men ser vel det som lite sannsynlig .....men... :confused:

Og her ser en hvor viktig det er med rene tanker og filter på denne strekningen denne fikk motorstopp og ganske sikkert pga.urenheter i drivstoflinja
Sier ikke dette for å si sånn er det men regner det som høyt sannsynlig
Det som forundrer meg mere er at denne båten ikke skal takle 2-3 meter med skarp sjø uten å bli fylt med vann ......motorlukene er vel ute på den og kan de ha vært åpne når evt.bråttsjø har kommet ombord forårsaket dette utfallet tro..

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

LALUNA II skrev On 16.5.2016 at 20.10:

Usikker der sap så bare det som stod i nettavisen men ser vel det som lite sannsynlig .....men... :confused:

Og her ser en hvor viktig det er med rene tanker og filter på denne strekningen denne fikk motorstopp og ganske sikkert pga.urenheter i drivstoflinja

Sier ikke dette for å si sånn er det men regner det som høyt sannsynlig

Det som forundrer meg mere er at denne båten ikke skal takle 2-3 meter med skarp sjø uten å bli fylt med vann ......motorlukene er vel ute på den og kan de ha vært åpne når evt.bråttsjø har kommet ombord forårsaket dette utfallet tro..

Kort mellom himmel og helv.. på sjøen. Godt det gikk bra med de ombord :-)

Ut fra bildene av sjøen tenker jeg at den fint burde greie å holde seg flytende selv med motorstopp. Ser ikke ut som noen brottsjø kan slå over hvertfall...

Skal også mye til at 2 motorer blir strupet for diesel fra hver sin tank samtidig, og så brått at man mister all fremdrift.

Kan være mange andre ting. F.eks om en eksosslange eller noe annet på motorens sjøvannskrets ryker blir det fort mye vann i motorrommet. En pakkboks kan skjære seg, man kan kjøre på noe i sjøen som slår hull i skroget eller river ut akselen. En skroggjennoføring eller slange kan gi seg osv. Merker man det for sent og motorrom/ elektrisk er oversvømt kan løpet være kjørt.

Håper vi får vite hva som utløste dette. En stor og plutselig vannintrengning og brann er det jeg frykter mest på en slik tur...

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

sap_2000 skrev On 16.5.2016 at 19.46:

Det er vel en Sunseeker Manhattan?

Er vel neppe samme båten som går ned enda en gang.... https://baatplassen.no/i/topic/80927-sunseeker-62-manhattan-tatt-opp-fra-107-meters-dyp/

Tvilsomt at det er den samme :P Forsikringsbåten ligger fortøyd ett par hundre meter fra huset mitt utenfor MCklubben. I elendig stand. 

Båten er levert Rennesøy Marina .Ble endel vindsjø på slutten 1-2 meter I hekken og gammel sjø og strøm men greide å holde rimelig god fart ..vandret litt mellom 14-22 knuter så båten jorde jobben den .218l diesel fra Søgne til endestasjon må en jo si er bra?

Sitter nå på toget på vei hjem til Nodeland ?

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...