Duffie Startet 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2016 Hei På tide å lage seg en prosjekttråd, så man på en måte tvinger seg til å gjøre litt :) Uansett, kjøpte en Windjammer jeg fant på nett, som hadde ligget ute en stund uten å bli solgt. En hel dag med kjøring senere var båten hjemme: Tidligere eier har støpt igjen hullet til drev, og montert brakett for utenbordsmotor. Det har jeg tenkt å reversere. Denne båten fortjener jo en skikkelig innenbords. Båten i seg selv er i god stand. Ingen dårlige reparasjoner funnet så langt, men bærer preg av å ha stått en stund. I første omgang skal all innredning ut, for å inspisere hver eneste krik og krok. Så blir det å reparere det som evt trengs, så male innvendig med epoksy. Mer følger :) Link to post
bergan01 Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Spennende! Her skal jeg følge med! Har du sett for deg noen passende maskinist? Link to post
adeneo Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Tidligere eier har støpt igjen hullet til drev, og montert brakett for utenbordsmotor. Det har jeg tenkt å reversere. Denne båten fortjener jo en skikkelig innenbords. Godt valg, slike båter bør ha drev og innenbords. Det er lite som gir meg mer angst, enn å se gamle klassikere påmontert gedigne braketter med utenbordsmotorer som ser like malplasserte ut, som en dansk "gledespike" i en moskè. Link to post
Duffie Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Tja.. Det var det og.. Svinger mellom en nyere v6 og diesel annenhver dag syntes jeg. Innspill mottas med takk :) Båten blir et prosjekt som skal være klar neste sommer, så har da litt tid enda. Mye som skal gjøres før den tid. Avtalte med lakkerer i går, og båten skal inn før vinteren. Link to post
Mr.V Svart 1.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 Tøff båt! Håper for din del at alt under dørken er i god stand. Ser ut som den er av en slik årgang at jeg ville sjekket dette NØYE før jeg la ny dørk... Det kan se fint ut øverst liksom, lengre ned derimot... Var gjennom akkurat samme i fjor, håpet det skulle være ok, men den gang ei, så da ble det prosjekt-tråd på forumet Enig med deg og adeneo, en sånn båt SKAL ha innenbords, og helst noe med 8 sylindre Mitt prosjekt Link to post
Duffie Svart 1.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2016 (redigert) Båten har blitt vasket og ordnet litt idag. Har banket overalt, og det høres også bra ut. Har blitt ganske klart at alt av plater må byttes, men glassfiber ser meget bra ut :) Redigert 1.Juni.2016 av Duffie (see edit history) Link to post
Duffie Svart 10.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2016 Jadda. Etter en ukes inspeksjon, viser det seg at skroget på båten er veldig bra :) Alt av teak blir byttet med nye plater, men det er stirt sett fordi jeg ikke gidder å pusse opp de som er der. Holder på å fjerne skrogtrekk i kabinen. Forferdelig jobb. Noen som vet om et supermiddel til å få bort limrester? Aceton funka faktisk dårlig her Link to post
Duffie Svart 18.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2016 Etter mye slit er nå alle limrestene borte fra skrogsidene. Mye takket være denne: Aceton, varme og andre kjerringråd blekner i forhold til denne. Fikk også startet å male litt idag: Maler med Jotun Jotamastic. Link to post
Ruben Espeland Svart 21.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2016 Hei, Flott båt du har kjøpt deg og spennende prosjekt. Er dette en båt som du henta på Bømlo? Link to post
Duffie Svart 23.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Hentet denne på Bømlo ja. Ble en lang tur :) Link to post
Duffie Svart 26.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2016 Så var alt lim i kabinen fjerne, pusset og malt med jotamastic: Da er det bare resten av båten innvendig igjen som skal få samme behandling. Men her er det heldigvis ikke lim.. Bare å pusse/male. Liten ferie til sydligere strøk nå før fortsettelsen :) Link to post
mask Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Hvordan går det med prosjektet? Link to post
Båtidyll Svart 2.August.2016 Link til dette innlegget Svart 2.August.2016 Hei! Kjentfolk her også Kult og følge denne prosjektråden din, har akkurat startet en selv, kjøpte en gammel Windy 22 Junior som jeg har tenkt å restaurere, her kan vi utveksle litt erfaringer. Forresten, stod det en hydraulisk lift på båten din, hvis gi meg beskjed hvis du ønsker å kvitte deg med den, trenger den til Tintoreraen Mvh. Frits Are Link to post
Båtidyll Svart 29.August.2016 Link til dette innlegget Svart 29.August.2016 Lang sydentur........ Link to post
Duffie Svart 4.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2016 Hei hei. Se det ja. Da er du jo ikke langt unna heller Frits Are! Båten ble kjøpt uten heis og motor så den har jeg dessverre ikke, men kan formidle kontakt med han som har den evt :) Mye ferie ja, men det har da blitt gjort litt :) Venter på at siste sparkelen skal tørke nå, før båten lakkeres innvendig. Etter at båten er lakkert innvendig, skal den avgårde til lakkerer for utvendig lakkering :) Link to post
Ruben Espeland Svart 5.September.2016 Link til dette innlegget Svart 5.September.2016 Hei! Kjentfolk her også Kult og følge denne prosjektråden din, har akkurat startet en selv, kjøpte en gammel Windy 22 Junior som jeg har tenkt å restaurere, her kan vi utveksle litt erfaringer. Forresten, stod det en hydraulisk lift på båten din, hvis gi meg beskjed hvis du ønsker å kvitte deg med den, trenger den til Tintoreraen Mvh. Frits Are Hei, Detter er link til salg av motoren som var på båten. http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=80474786 Link to post
Båtidyll Svart 10.September.2016 Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Takker Ruben! Gleder meg til å se resultatet "Duffie", mulig jeg stikker nedom og tar en titt en dag du er der, jeg har som sagt et tilsvarende prosjekt, omtrent på stadiet hvor du er nå, så hadde vært morro å se. Når du mattsliper før lakking, hva slags papir går du for? Link to post
krone Svart 10.September.2016 Link til dette innlegget Svart 10.September.2016 Tja.. Det var det og.. Svinger mellom en nyere v6 og diesel annenhver dag syntes jeg. Innspill mottas med takk :) Båten blir et prosjekt som skal være klar neste sommer, så har da litt tid enda. Mye som skal gjøres før den tid. Avtalte med lakkerer i går, og båten skal inn før vinteren. Hyundai V6 diesel virker som et godt kompromiss Link to post
Duffie Svart 29.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Hei. Det er med stor sorg at prosjektet nå legges ut for salg pga for lite timer i døgnet og nok av andre prosjekter, samt mangel på lagringsplass. Burde være et greit prosjekt for noen, da all møkkajobben er tatt :) http://www.finn.no/83141164 Link to post
joachimo Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Hmmm... meeeget fristende Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Duffie Svart 29.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Hmmm... meeeget fristende løp og kjøp. Tror du skal lete godt for å finne bedre utgangspunkt :) Link to post
dieselfan Svart 29.September.2016 Link til dette innlegget Svart 29.September.2016 Synd det gikk slik med prosjektet ditt Duffie. Gleda meg til å følge denne helt fram til prøvekjøring av ny motor... Den lange kjøreturen brakte vel båten nesten helt hjem ? for utifra vindskjermen er vel denne levert som halvfabrikat fra et lite båtstøperi på en liten øy utenfor Kragerø ? Kjenner du historien til båten ? er den omlakkert ? Link to post
Duffie Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Hei Får håpe ny eier er her inne også, så vi evt kan få sett den ferdig. Du har nok rett i at dette er en kragerø-båt ja. Jeg har ikke fått annen info om båten enn at det har stått en 31 vp diesel i den en gang i tiden. Men dette er en windjammer båt, og ikke sandvik. Ser ut som originalfargen er sort/gul Om den er levert som halvfabrikat eller ikke, vet jeg ikke. Link to post
Nao Svart 18.April.2019 Link til dette innlegget Svart 18.April.2019 Heisan! Dette er interessant ! Har hatt denne båten siden den var ny ( første eiger) Er du intr. i å høre mer om båten? Link to post
pipe Svart 18.April.2019 Link til dette innlegget Svart 18.April.2019 Fyren var sist logget på for over 2 år siden så tviler på du får noe svar og ikke eier han båten lenger heller. Men vi andre sier ikke nei til historier om båt så kjør på Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn