Jump to content

Midgard på tur


Astridhj

Recommended Posts

På sett og vis er pensjonisttilværelsen å anbefale. Men ulempen er at veien til krukka trolig er kortere. 

 

Den beste forsikringen mot stopp grunnet møkkete diesel er dagtank som kan holde motoren gående et døgns tid. Og det er mye møkkete diesel rundt om kring. 

 

Ser frem til reisebrev i juni. 

Link to post
Share on other sites

Bedre å vente på bedre vær. Om en måned er det også mye varmere. Sist jeg seilte i Nederland angret jeg på at jeg ikke hadde mer tid, dere får ta noen ekstra dager. Ulempen er at det er veldig grunt mange steder. Vi strever med 2.7 meter, du er vel en del grunnere? 

 

Jeg bruker alltid vindkast på Windy. Det treffer brukbart som middelvind, slipper å bli overrasket. På bølger er det frekvens som er viktig, men i kanalen er det rotete uansett på grunn av strømmen. 

Link to post
Share on other sites

Ja da er mangen plasser ein sku vert innom. Dypgang er 2,5 m og 24 meter seilingshøyde. Så det blir litt begrenset. Men fortsatt ein del tilgjengelige plasser.

Ja kanalen er noko rot, og denne gang stemte ikkje windy så veldig bra for oss. Juni blir nok ein flott tid 🌞

 

Ja @huldra eg jobber meg sakte mot pensjonist tilværelsen! Berre gode 20 år igjen no😁🤣 ser fram til den tid, å kunne seila ka tid ein vil og kor ein vil. Planen vår er jo å bruke langt tid å få Jandia tipp topp, og kose oss mest mulig i mangen år framover. Det blir saker det 👌

Å den gleden med eit varmt styrehus er berre heilt topp. Vintrene kommer også til å bli nydelige. Snart kjem da vannbåren varme på plass ombord også. Det gledes.

 

Og ja, dårlig diesel er uten tvil ein utfordring. Eg håper å kunna få laget ein dagtank etterhvert. Våger ikkje hiva biocid i dieselen før eg kjem heim, for då blir da nok mykje drit i bunn som eg må få ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...