Chilli Solbris Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Lekkert! Berre lekkert!😄😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Steini Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Etter eit par kappa kaffi, 2 egg og ein boks gaffelbiter i dill, tok me fortøyningane ombord. Satser på ein natt til ankers i nærheten av Bekjarvik, Austevoll. Som vanlig holdes det god utkikk 😁 Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Håper gaffelbitene ikke var for har å tygge!!😂😂 Moro med egen skipskatt! Hvordan tar katta båtlivet og forflytningen? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Steini Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Den eine katten tar da fint, men den elste blir sjøsjuk 🤣 Men i dag var da roligt, så då var dei ute og holdt utkikk 😁 Blei berre ein kort tur på 2 timar i dag. Når me passerte Bekkjarvik tok me ein skarp bb sving, og dumpa ut 55kg med galvansiert stål, etterfulgt av 30meter kjetting. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Steini Svart 11.Juli Link til dette innlegget Svart 11.Juli Utpå kveldinga i går kom det ein del vind, så me valgte å finna ein plass me kunne svaia. Fann ei flott lika vik der det akuratt var nok plass til Jandia for svai. Her var det lunt og fint. Til og med kattane ville ut her 😁 Twospot sjekker ut måkeskrik. Daisy nyter berre stillheten. Og eg måtte hiva ut ein sluk 😁🤣 Våknet til eit nydelig vær. Så eg var raskt ute i jolla for å finna ein fisk og to: Og mens eg var på fisketur, koste sjefen seg på SUP: Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Steini Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Etter nokre veldig flotte dager på Huftarøy, gjekk turen pitteso lenger nord til ei øy som heiter Strøno, ikkje langt fra os. Her blei da igjen møte med min bror og familie. Ankeret på plass, og bror min fortøyd i oss: Temperaturen var heilt nydelig, så da blei jo noko bading også Sjefen nyter ein rolig kveld: Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Virkelig herlige bilder!!!🤩🤩 Den bukta dere fant så jo helt perfekt ut!! Men dybderne så skumle ut! Jeg hvordan turte du gå inn der???😳😱😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli På slike dager er vest vakkert @Steini! Flotte bilder sier alt. Fristende å spandere 20-30 000 i diesel, og se vakker vestlands-skjærgård @Chilli Solbris...... Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Steini Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Ja dei dagane me har fint ver her i vest, er det rett og slett fantastisk. Er så mangen holmer og skjær å utforska i nydelig natur. Etter første kaffikopp, var det ut ein liten tur med bror min, for å fiska pitteso. Blei lite fangst, men fekk sett fleire fiskestimer, sel, niser og ei svær havørn som letta nokre titals meter fra oss. Etterpå blei ein ny jolle tur, men dinna gang til bunnpris på vedholmen for å handla is,mat og litt bensin. Når handling var unnagjort, måtte eg ha meg ein ny jolletur for å utforska litt meir. Fann meg ein nydelig liten våg som var rimelig grunn på høyvann. Måtte ut med årene til slutt for å komma heilt inn. Var eit lite ekkorn som lurte fælt på ka i svarte ein stordbu gjor i hans rike 🤣 Så selfølgelig ein tur med sjefen på tubetur etterpå. Jolla blir flittig brukt! Chilli Solbris skrev for 5 timer siden: Virkelig herlige bilder!!!🤩🤩 Den bukta dere fant så jo helt perfekt ut!! Men dybderne så skumle ut! Jeg hvordan turte du gå inn der???😳😱😁 Ja var skeptisk til dybdene sjølv også..... Gjekk meget roligt inn mens me stirra som to haukar på ekkoloddet 😁 Etter at ankeret var ute, heiv eg ut jolla og gjekk i sirkler rundt Jandia for å sjekke dybde. Navionics er blitt dårlig på å visa dybder på slike små plassar. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Juli Link til dette innlegget Svart 13.Juli Hekri skrev for 11 timer siden: På slike dager er vest vakkert @Steini! Flotte bilder sier alt. Fristende å spandere 20-30 000 i diesel, og se vakker vestlands-skjærgård @Chilli Solbris...... Et kan du være sikker på at jeg skal!! Jeg skal til Værlandet med båt!!! Steini skrev for 8 timer siden: Ja var skeptisk til dybdene sjølv også..... Gjekk meget roligt inn mens me stirra som to haukar på ekkoloddet 😁 Etter at ankeret var ute, heiv eg ut jolla og gjekk i sirkler rundt Jandia for å sjekke dybde. Navionics er blitt dårlig på å visa dybder på slike små plassar. Jeg er kjent som propelladmiral! Jeg har slutta å gå inn slike steder!! Nå blir det inspeksjon FØR jeg går inn med båten! Navionics og alle andre er elendig på dybder på slike steder. De henter jo bare data fra Kartverket. 😄😄 Fantastisk å se bildene du tar!!!🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
enslagsgjest Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Man får kjøpt slike fancy dybdemålere som spytter dataen rett ut i Navionics og oppdaterer kartet der. Det er sikkert ikke dumt hvis man er glad i små bukter og poller. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli enslagsgjest skrev 9 minutter siden: Man får kjøpt slike fancy dybdemålere som spytter dataen rett ut i Navionics og oppdaterer kartet der. Det er sikkert ikke dumt hvis man er glad i små bukter og poller. Har du link?☺️ Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
enslagsgjest Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Det var Vexilar Sonarphone jeg tenkte på, men det ser ut som Garmin/Navionics har sluttet å støtte de. Men hvis man punger ut litt mer kan man kjøpe Garmins egen variant: https://www.watski.no/garmin-striker-cast-gps-11NQB Mads hos SailLife har en video med Garmin striker: Det virker også som at hvis man har dybdemålere ombord som gir ut nmea data over WiFi, kan man importere disse dataene til Navionics appen. Men dette hjelper jo ikke med jolle-rekognoseringturer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Steini Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Heisann godtfolk. For tida ligger me til anker i Lukksundet. Me kom inn her på Mandag etter ein tur innom Våge på Tysnes for ein ørliten shopping runde. Eg har ein tredje bror som har leigd ein hytta med sjøen her i lukksundet, så me har då samla oss her alle tre brødrer med familie. På veg mot tysnes så innhenta eg broderen: Så da var da berre å heisa piratflagget, så dei skjønte me meinte alvor! her er me kommen på plass i Lukksundet: Eg har jo stort og godt anker (vulcan 55kg) så då ankra eg opp først, så er min bror fortøyd i meg. Hytta: twospot er over på gamle Midgard for å sjekke at ingen sluntrer under daglige gjøremål: Eg er no ute med pilken både i tider og utider I går kveld kom det noko utrygt over fjellet på Tysnessåta: Eg heiv meg i jolla, og to hopp seinare var eg i Jandia. Og då kom finværet gitt! Vestlandet som minner ein på kor ein er i verden 🤣🤣🤣🤣 Og vips, slagregn og 20 knop vind: Båtane låg fint på anker, og etter 20 min var da fint igjen 😁. For bort på hytta for å grilla vidare 🤣. I dag såg det slik ut ved inntak av første kaffi: Livet i Jandia er heilt greit 🥰 Så blei da ein tur til Våga med jolla for å handle litt meir i dag: Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Faxen Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Nyt livet allesammen. Dette er sommeren til for. God sommer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Steini Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Og slik starter nok ein dag😁 Samt ein meget leken katt som angrep alt som kom i nærheten..... inkl stortoa mi 🤣 Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Steini Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Etter ein liten fisketur, gjekk ferda til Uskedalen for å handla grillkull. Som alltid må ein innom luringen i berget å hilsa på: Spar har egen gjestekai for trengende shopping kunder: Var ikkje noko å sei på temperaturen i sjøen heller: På heimturen måtte me ta turen under ei lita fjellhylle: Så gjekk turen tulbake til Jandia med to gode handleposer samt 20 liter bensin, og ikkje minst ingen grillkull! 🤣🤣🤣 Da gløymte eg 😅🫣 Tilbake ombord var det rett i badinga. Sjefen leder an: Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
cosmic Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Kjekt å se at dere koser dere Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 19.Juli Link til dette innlegget Svart 19.Juli Då var turen over for denne gang. Har vært ein fantastisk tur, med lika fantastisk vær. Me forlater ankerplassen og skiller lag med "Themis" Themis går til Uskedalen: Mens me går heim til Stord: Me gleder oss allerede veldig til neste tur 😁😁😁 Takk til dåke som har fulgt oss på tråden, og ikkje minst til alle nye hyggelige folk me har møtt 👍 Båtlivet er berre heilt topp. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.