Sjarkmann Svart 8.Februar.2017 Del på Facebook Svart 8.Februar.2017 Kjempe bra jobbet, fint å se at du gjør jbben skikkelig . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Nero II Svart 10.Februar.2017 Del på Facebook Svart 10.Februar.2017 Jøss, som jeg er imponert. I forhold til ei vanlig kløne - jeg blir sittende å lure: Dette må du ha skaffa deg kunnskap om gjennom lang tid. Bare det å vite om at det finnes speedsleeves - enni om hvordan du monterer dem. Og så virker det også som om du har tilgang til utstyr som jeg ikke engang vet hva er: Hva er en glassblåsemaskin? Kan du fortelle litt om veien din frem til å kunne gjøre et slikt prosjekt? Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 10.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2017 Jøss, som jeg er imponert. I forhold til ei vanlig kløne - jeg blir sittende å lure: Dette må du ha skaffa deg kunnskap om gjennom lang tid. Bare det å vite om at det finnes speedsleeves - enni om hvordan du monterer dem. Og så virker det også som om du har tilgang til utstyr som jeg ikke engang vet hva er: Hva er en glassblåsemaskin? Kan du fortelle litt om veien din frem til å kunne gjøre et slikt prosjekt? Takk for det. Har vært i overkant interessert i båtmotorer siden jeg var ganske liten. De har alltid fasinert meg av ukjent grunn. Har utdannelse som automasjonsmekaniker, og jobbet som det i 10 år. Siste 13 år har jeg jobbet med salg av reservedeler til skipskraner. Man blir jo aldri utlært. Alltid noe nytt å plukke opp fra forhandlere, bekjente, på nettet og her på BP :) Ny kunnskap og mestring er jo det som er gøy. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 14.Februar.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2017 På søndag ble blokk og stamme "gjenforent" etter 9 mnd, og nå nærmer det seg oppstart. Mangler litt montering av bling, dekaler og litt elektrisk, samt justering av speed og mikrobrytere for innslag av starter. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Februar.2017 Del på Facebook Svart 14.Februar.2017 For en fantastisk jobb!! bra det finnes folk med tid kunnskap og tolmodighet!!! spennende å høre lyden når den startes!! opptak bør lages!! hehe Lykke til videre! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjarkmann Svart 14.Februar.2017 Del på Facebook Svart 14.Februar.2017 Den ble jo bare helt nydelig, det er så bra at noen orker å ta vare på slike gamle motorer Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
boble65 Svart 14.Februar.2017 Del på Facebook Svart 14.Februar.2017 Vakkert ? Sitér dette innlegget Link to post
Passbåten Svart 15.Februar.2017 Del på Facebook Svart 15.Februar.2017 olala. Bøyer meg i både støvet og hatten Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.Februar.2017 Del på Facebook Svart 17.Februar.2017 Fint.... Imponert over pågangsmotet når jeg ser før og etterbildrr. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
jadalber Svart 25.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. Nå går den omsider etter div. tull med starter og en forkoblingsmotstand til coilen som var defekt. Video finnes under : https://www.youtube.com/watch?v=VqleM9IWNp0 Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 Helt rått ??? Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 3.Juni.2017 Del på Facebook Svart 3.Juni.2017 Gratulerer , dette står det virkelig respekt av :) ! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
SøndreSvaberg Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Wow! For en fantastisk jobb som er gjort! Du imponerer! Blir et radarpar sammen med Skibsplasten!! Gleder meg til å se den på vannet og høre den svive! Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Draco24styling Svart 4.Juni.2017 Del på Facebook Svart 4.Juni.2017 Hærlige motorer. Minnes barnedommen hvor en kompis av far min hadde en veldig høy merc. Fra 70 tallet. Men mener det var en rekke 6 Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
jadalber Svart 28.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2017 Linkt til Youtube - Da var motoren prøvekjørt og funnet ok. Morsomt å endelig få prøvd den i sitt rette element. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 Steike det ble fin motor og fin båt Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 nydelig kombinasjon av båt og motor :) godt jobbet ! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 (redigert) jadalber skrev On 27.8.2016 at 19.36: Motoren ble helt nydelig. Og jeg må spørre om følgende: Alle boltene, stag og tannhjul er vakkert "gul-kromatert". Har du sendt bort dette for behandling eller har du kjørt en DIY-prosess du kan gi oss innblikk i? Pusler litt med diverse restaurering av gamle ting, og boltene mine ser ikke slik ut... enda. Redigert 28.August.2017 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jadalber Svart 28.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2017 Honduras skrev 16 minutes ago: Motoren ble helt nydelig. Og jeg må spørre om følgende: Alle boltene, stag og tannhjul er vakkert "gul-kromatert". Har du sendt bort dette for behandling eller har du kjørt en DIY-prosess du kan gi oss innblikk i? Pusler litt med diverse restaurering av gamle ting, og boltene mine ser ikke slik ut... enda. Takk :) Boltene ble vasket i ultralydvasker, glassblåst og sendt til Vestby galvaniske for gul-kromatisering Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 (redigert) Dyrt? Kilopris, pr stk etc? Har en ultralyd-vasker stående, men har ikke fått særlig dreis på den. Har brukt diverse Zalo/sitrus-blandinger uten særlig effekt. Har også testet med Acceton og rødsprit uten at jeg har fått det like rent som i reklamen.(jada, sto utendørs og med lav temp..) Er kanskje bedre hvis man har tilgang til industri-rensevæske som ikke er mulig å oppdrive for vanlige privatpersoner. Redigert 28.August.2017 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
jadalber Svart 28.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2017 Honduras skrev 30 minutes ago: Dyrt? Kilopris, pr stk etc? Har en ultralyd-vasker stående, men har ikke fått særlig dreis på den. Har brukt diverse Zalo/sitrus-blandinger uten særlig effekt. Har også testet med Acceton og rødsprit uten at jeg har fått det like rent som i reklamen.(jada, sto utendørs og med lav temp..) Er kanskje bedre hvis man har tilgang til industri-rensevæske som ikke er mulig å oppdrive for vanlige privatpersoner. 300kr+ mva for det du får plass til i en 2l isboks var det jeg betalte forutsatt at delene er klare for behandling. Til ultralydvaskeren bruker jeg vaskemiddel som jeg kjøpte med vaskeren av et firma på Lillestrøm. Heter Rodeko, men vet ikke om han driver på lengre. Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 28.August.2017 Del på Facebook Svart 28.August.2017 Utrolig imponert over arbeidet som er gjort med båt og motor! Er et flott "smykke"! Må være morro å endelig kunne teste ekvipasjen i sitt rette element når man har lagt ned så mye arbeid / innsats i det! Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
jadalber Svart 29.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2017 morgull skrev for 10 timer siden: Utrolig imponert over arbeidet som er gjort med båt og motor! Er et flott "smykke"! Må være morro å endelig kunne teste ekvipasjen i sitt rette element når man har lagt ned så mye arbeid / innsats i det! Mange takk. Ja det er en spesiell følelse. Rart å være der. Mangler bare vindskjermen. Den kommer i løpet av uka. I vinter blir det jobbing med det elektriske og mulig ombygging av stolene. Skal kanskje lage nye litt større. En havnepresenning må også til Sitér dette innlegget Link to post
Sivijo Svart 29.August.2017 Del på Facebook Svart 29.August.2017 Var et flott skue ? Hærlig å se den i aksjon ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.