Jump to content

Nye Skjærhalden Gjestehavn


Amorosa

Recommended Posts

Nåja, Amorosa - ikke ta det så tungt!

Personlig syntes jeg ditt "u-båtstunt" var for det første meget underholdende, og for det andre var det et MEGET klokt og taktisk valg - i og med at vi slapp og slite oss ut i semifinalen og kanskje, til-og-med i finalen!  :lol:

 

Hederlig innsats er det som gjelder - og ikke minst underholdningsverdien.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for støtte Walter, det har vært en tung tid etter at vi røk ut nesten under kvalifisering. :wink::lol::lol:

Kanskje vi skulle bytte Coach :confused:

 

Ellers litt mere reklame for det spektakulære som skjer i BROTTET på Spjærøy

Les hva Fredrikstad blad skriver

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

På tide at det endelig er blitt ei skikkelig gjestehavn på Hvaler. Dog er jeg ikke helt imponert. Var der i september og begynnelsen av oktober og det var ikke strøm på brygga til varmeovnen ombord. (Post innerst mot land)Måtte dra 60-70 meter kabel inn til restauranten, men den kontakten var det noen som dro ut i løpet av natta, og våknet derfor i iskald båt på morran.

Et noe innviklet havneavgiftssystem/selvbetjeningsopplegg hvor man legger penger/kort på en vanlig parkeringsautomat inne på land, trykker på en del knapper og piltaster (hvis de virker) og ender opp med en p-lapp makan til den du får til bilen i byen. Denne skal plasseres godt synlig, og det er ikke lett med en slik liten tynn lapp. Fikk gebyr jeg,- da vakta ikke så lappen min innimellom konas stearinslys og alle små skipperfigurer ved frontruta. Hvorfor ikke lære av svenskene og bruke slike fargede klistremerker som festes på pullpit?

Ellers er havna bra den...

 

Dette innlegget har blitt endret av ragnars: I dag, 22:14

 

Tok meg den frihet å kopiere ditt innlegg ut hit i åpent forum.

 

Så til din kritikk og den er vi helt enig i. Det var ikke bra nok i sommer/høst og det vil bli rettet på til neste år. Desverre så kom brygger og alt på plass veldig langt ut i sesongen og det meste ble stressarbeid for å få det til å funke nogenlunde.

Den "pålen" med betaling var IKKE tilfredstillende, og neste år kommer kanskje den variant du nevnte med lapper. Mange i Gjestehavna synes også det er hyggelig å få besøk av denne lokalkjente vakt/innkrevingsmann for mere info om stedet/muligheter osv.

Det SKAL bli bedre så velkommen igjen.

Link to post
Share on other sites

Kan også legge til at det som måtte komme her på Baatplassen av kritikk og ros blir brakt videre rett til daglig leder.

Snakket med henne senest idag og hun er VELDIG glad for tilbakemeldinger av alle slag.

 

Det er jo den måten man kan bli bedre på.

Det kommer til å skje mere rundt gjestehavna etter hvert, så jeg kan love oppdateringer når det skjer noe.

 

Er ikke selv innvolvert i Gjestehavna, men vår Båtforening er aksjonær,

........så da er jeg vel litt innvolvert allikevel da :confused::lol:

Link to post
Share on other sites

Kan også legge til at det som måtte komme her på Baatplassen av kritikk og ros blir brakt videre rett til daglig leder.

Snakket med henne senest idag og hun er VELDIG glad for tilbakemeldinger av alle slag.

Vad med rabatt på havneavgiften.........

 

Baatplassenhavneavgift.......för alle med vimpel :sailing:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Kjøres det samme priser om vinteren som om sommeren??? Litt drøyt det da. 170,- pr døgn i november/desember. Da legger jeg meg heller i den vanlige båthavna. Sikkert plass der.

Du har prislisten her

 

170 kr. da er det båt over 37 fot da.??

 

Du kan kontakte daglig leder hvis du ønsker langtidsleie for vinteren.

Link to post
Share on other sites

Amorosa, til sammenligning som Sigurd er inne på, så er det i Grimstad utenom sesongen gratis å ligge. I høst ble der også utplassert frostfri kran på "Dampskipsbrygga" slik at vann kan fylles hele året.

 

Riktignok er sanitæranlegget avlåst for vinteren, men som ansvarlig for gjestehavna sier, så kan vi som leier der mer enn gjerne tilrettelegge for turister slik at man kan få tatt en dusj/vaska klær etc om noen av oss er tilstede.

 

Strøm utenom sesong er gratis. Det er kun vi faste leietakere som betaler for strøm.

Link to post
Share on other sites

Får du til det så blir det en liten en fra meg også :flag:

Den kan du selvfølgelig få uansett hvis/når vi treffes på Skjærhalden :yesnod:

Ser ut til å gå en god sesong i møte :wink:

170 kroner m/strøm godt utafor sesongen...tøff pris!!!!. Vann???. Dusj og toilett?? Fant ikke noe om det.

Til sammenligning; Horten 50kr inkl strøm og alt tilgjengelig. Månedpris godt under det halve.

Dusjanlegg er der idag, men dårlig. Planene her er utbygging i det gamle kornmagasin med dusj, vask, tørke trommel etc.

 

Amorosa, til sammenligning som Sigurd er inne på, så er det i Grimstad utenom sesongen gratis å ligge.

Strøm utenom sesong er gratis. Det er kun vi faste leietakere som betaler for strøm.

Dette er et helt nytt anlegg, finansiert gjennom et AS, først driftsår og penger trengs for å få dette til å gå rundt. Så i første omgang så prøver de nok å få inn penger så dette sveiver rundt.

De er nok også klar over at det er slik du nevner om priser andre steder.

Nå er vel ikke det noe stort problem, har ikke vært mange båter her i sen høst/vinter.

Det de imidlertid prøver å få inn kroner på etterhvert er da vinterleie på fast plass, strøm, kanskje ettersyn da denne havna stort sett er isfri

 

Og igjen så kommer jeg til å sladre til Daglig Leder :wink:

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er i orden med alle strømuttakene der, eller om det vil bli det til våren? Sån som det var i sommer er jo håpløst. 1 stolpe på 150 m brygge holder ikke....men full pris skulle de ha!

Litt korrigering. De første dagene etter at flyteannlegget var montert så var det vel bare en eller to strømstolper og en eller to vannposter. Dette ble ordnet ganske fort ut i juli da elektrikerne kom tilbake fra ferie.

Såvidt jeg minnes så ble det i sommer ikke tatt betalt for strøm, akkurat på grunn av dette problemet.

Link to post
Share on other sites

Dette stemmer ikke, det ble gjort et forsøk på å få strøm til flere stolper, men jeg fikk forklart at det var trafoen på land som var problemet, var der nesten hver helg i sommer og det var bare en stolpe som leverte strøm. Kan ikke se at prisen ble senket etter at strømproblemet oppstod.

Trives kjempegodt der både med og uten strøm, og kommer garantert tilbake.

Link to post
Share on other sites

Vad med rabatt på havneavgiften.........

Det er notert.

Under forutsetning at undertegnede blir tatt med til nærmeste vannhull for :cheers:

:crazy: Nå ble jeg innvolvert :lol::lol:

Du har kanskje rabatt (eller muligens bonus) :eek: inne på pub'en og du, din luring. :lol::lol:

Har en skummel mistanke om at den havneavgiften ikke blir noe særlig billig i det lange løp. :wink::wink::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Dette stemmer ikke, det ble gjort et forsøk på å få strøm til flere stolper, men jeg fikk forklart at det var trafoen på land som var problemet, var der nesten hver helg i sommer og det var bare en stolpe som leverte strøm. Kan ikke se at prisen ble senket etter at strømproblemet oppstod.

Trives kjempegodt der både med og uten strøm, og kommer garantert tilbake.

Når du sier det på den måten så er jeg mere med deg igjen. Det var nemlig montert bare en stolpe helt i førsten.

Det var noen problemer når det lå 100 båter og alle skulle ha strøm og da ikke bare til lader.

Vi var kanskje den første gjestehavna med oppvarmet gangbane :lol:

Prisen var iallefall 110 for båter under 30 fot og det ble med strøm. Den skulle ha vært 130 med strøm.

 

Dette er ting som skal være iorden til neste år, og som nevnt høyere opp her, alt ble hurry up, sen levering av bryggene etc. Kjemping for å få dette ferdig til sommeren.

 

Hyggelig å høre at dere kommer tilbake. Og velkommen.

 

Gutta som gjorde jobben fra Telebryggen hadde i alle fall ikke opplevd maken til interesse for å komme til Skjærhalden. De første båtene prøvde faktisk å legge til flytebrygga mens den enda var under slep. :lol:

Redigert av Amorosa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja jeg skjønte det ble litt hals over hodet der, og det har vi jo forståelse for. De som jobber på havna der er jo også meget sympatiske folk som gjorde det beste ut av situasjonen.

Det skal jeg også sladre til daglig leder om, de som jobbet der i sommer gjorde en kjempejobb, ut fra forutsetningene, så håper vi at sesongen 2006 blir bedre på mange måter

 

og nå ser det vel snart ut til at Baatplassen kan bestille eget bord på Sjøbua gjennom sesongen.

Link to post
Share on other sites

Du skal vel ikke klage :wink::lol:

Spesialoppvarting :lol:

Nå er du kjekk gutt eller så snakker jeg med Jibb og du blir satt opp på å ro to etapper neste år :lol::lol:

Har slett ikke klaget jeg.. :blush: ...Har jo egen båtplass og greier. Beste plassen på stedet!

Ellers er jo havnen blitt flott da, det skal dere ha!!

Men jeg vet ikke om jeg skal tolke det med å ro to etapper som noen trussel akkurat.... :wink::crazy::eek::lol::lol:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...