Gtir_man Startet 5.Oktober.2016 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2016 Vi tok sjansen på å kjøpe vårs en Scand Atlantic tidlig i høst som vi nå er i gang med å renovere. Planen er egentlig å gjøre "alt". Til og starte med lagde vi oss en liste på : Må gjøre, bør gjøre og vil gjøre... Vi gikk for vil gjøre ;)Båten er en 83mod med en Tamd 60b motor. Marsj på 14knop og makser 18,5 knop. Men den er nok mere egnet til 8-10 knop for å ikke dra med seg hele sjøen med hekken ;) Sliten innvendig, med lekkasjer fra vinduene så det IKKE bra ut inni, utvendig ikke så ille. motor ser forferdelig ut, men går som ei klokke og holder temp og trykk perfekt. Så det blir nytt trekk på puter inne og ute, nye gardiner, nytt skrogtrekk, nytt el, ny kalesje, nye batterier, solceller, osv osv osv.. Hiver ut noen bilder her om hvordan den var før vi startet renovering . Dette er da utgangspunktet... Vi er godt igang og har rivd så og si nesten hele forpiggen ned.Dette er gjort så langt.Byttet ut alt treverk som ikke var bra. Vasket og malt opp alle skott. Trekt nye ledninger til alle forbrukere i forpigglagt opp til batteri ved baugpropelllagd kjøleboks i baugenopplegg til gass i dreggluke byttet alt av vannrør fra tanker og viderehar nå begynt å trekke om skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2016 Denne gleder jeg meg til å følge. Kjenner jo båten litt. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gtir_man Svart 3.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2017 Kanskje greit med en oppdatering her :) båten er vel så og si ferdig... FØR : FØR: FØR: ETTER: ETTER: ETTER: ETTER: FØR: ETTER: FØR: ETTER: FØR: ETTER: FØR: ETTER: SKRAPET REINT, MED NY PRIMER UNDER. LAGET NY DASH. MONTERING HEKKTRUSTER: HEKKTRUSTER NYTT ELEKTRISK. ALT ER NYTREKT ALT ER NYTREKT IKKE SÅ MYE BILDER FRA OPPI ETTER RENOVERING, MEN ER NYE PUTER I NIROXX, SAMT NY KALESJE, NY SLIPET/OLJET GULV ++ GAMMEL LAV KALESJE. NY HØYERE KALESJE. Sitér dette innlegget Link to post
Sondreland Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Jøss, flott arbeid :) Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Har selv renovert en atlantic for noen år siden med ny skai,dashbord,vinkelsalong ute,nytt bad,thrustere osv osv... ser veldig bra ut det du har gjort! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Dette ser kontroll bra ut. Nå er den sikkert potte tett og.. virkelig en forandring siden jeg så den sist. Dere har vært gode. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Nero II Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Den eneste feilen du har gjort i arbeidet med å få båten strøken, er å lage en altfor kort prosjekttråd på BP. Kan du si noe om kostnad og antall timer på en del av de ulike fasene? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Kostnader og timer er i hvert fall noe man ikke skal holde styr på. I hvert fall ikke timer! Det blir bra dette her:-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.November.2017 Del på Facebook Svart 4.November.2017 Blir jo ny båt detta Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Gtir_man Svart 6.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2017 (redigert) Takker ;) Timer vil jeg IKKE tenkte på... har vel bodd i båten fra september til mai... Fordel med å ha den hjemme i hagen da ;) Så jeg brukte heller timene på å fikse båt enn å legge inn bilder osv her Som med alle prosjekter dukker det alltids opp noe en ikke har tatt med i budsjettet, men totalt sett havnet vi ok ut. Da vi kjøpte båten lå det mange ute til 350-450K.... og disse hadde da ikke : nytt stoff inne/ute(niroxx), høy type kalesje, solcelle,god batteribank, hekktruster ++ fjernkontroll til vinsj, trustere .. kjøleboks... så vi havnet vel på en sluttsum på rundt 380-400K og da er ALT nevnte utstyr + standard utstyr helt nytt samt kjølere renset,motor lakket, pakkboks ny, motorfester nye ( svindyre ) ........ alle skrogjennomføringer er nytt ,alt av slanger nytt, alle ledninger i hele båten er nytt ++++ er vel enklere og si hva som ikke er nytt Så vi valgt å kjøpe denne og renovere selv, mye jobb men havner jo ut med en båt som er laaangt bedre utstyrt enn di andre som lå til salgs den gangen til en billigere eller samme pris. ... Og jeg kjenner meg selv, så nye puter, høy kalesje, hekk truster, solceller, batterier +++ hadde det blitt om jeg kjøpt et bedre utgangspunkt til 350K , og da hadde det blitt dyrt til slutt.... Redigert 6.November.2017 av Gtir_man (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jeger60@ Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Ser ut til å bli veldig bra?Har en selv. Har du byttet tetningslistene i vinduene? Hvor fikk du i tilfelle tak i de? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2018 Blei anbefalt å la skruene til ramma stå. Di knekker veldig fort om en skrur på di. Så ramma er ikke tatt av, har kun byttet ut fugene på utsiden av ramma. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 29.April.2018 Del på Facebook Svart 29.April.2018 Ble det helt tett?Hva brukte du til og tette med? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 29.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2018 Ja hos meg er det tett på 2 sessongen nå. Brukte tec7, litt jobb er det jo å ta bort gammel og maskere opp å legge nytt Sitér dette innlegget Link to post
basstrombo Svart 13.Februar.2019 Del på Facebook Svart 13.Februar.2019 Hvordan fikk du løsnet aksling fra giret? Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 14.Februar.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Februar.2019 Løsnet flensen mellom Aksel/gir. Tok ikke klemflemsen av akselen. Dro akselen inn i båten når motor var ute Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.