Pequod Svart 28.Juli.2017 Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 (redigert) Det var da som bare...! Men godt å høre at det var bedre service på det andre verkstedet. Følger spent med. Nå skal jeg ned og vaske og polere den gamla balja mi og deretter smøre på bunnstoff. Skal sende mine tanker sørover og følge med på oppdateringer herfra på mobilen! Krysser fingra! Redigert 28.Juli.2017 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Absolutt, men nå kommer det tekniker i morgen klokka 10.00 +- 10 minutter :-) Håper det er noe som skal kalibreres, eller noe justering, for da slipper vi å vente på deler som skal bestilles? Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 28.Juli.2017 Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Hei nå vet ikke jeg hvem du har vært i kontakt med hvis du kontakter Ralf Hartwig hos HW Bootscenter Bremen TEL. +49 (0) 4203 3548 han er eier av firmaet og er Volvo forhandler han har tidligere vert forhandler for flere Norske båt merker Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Dette firmaet kommer i morgen klokka 10 :-) https://www.google.no/maps/place/A+%26+B+Marine+%2B+Industrietechnik+GmbH,+Am+Lunedeich+151,+27572+Bremerhaven,+Tyskland/@53.50078,8.591531,13z/data=!4m2!3m1!1s0x47b6b6ba310e2af7:0xd7bc3cb2545ceca1?hl=nb-no Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 28.Juli.2017 Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Høres ut som om at du har gjort et fornuftig valg mht. å sjekke flere firmaer. Satser på at det ordner seg når det kommer en proff med Vodiaen i morra og får kastet seg inn i Volvoelektronikkens verden. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 Chiefengineer skrev 15 minutes ago: Høres ut som om at du har gjort et fornuftig valg mht. å sjekke flere firmaer. Satser på at det ordner seg når det kommer en proff med Vodiaen i morra og får kastet seg inn i Volvoelektronikkens verden. Han jeg snakket med virket veldig oppegående vedr. det at det ikke er noe poeng å begynne med motoren før man har det instrumentet som trengs. Han bablet noe om noen trepinner, som jeg ikke forsto døyten av, men da poenget kom, var det om hvem av de ansatte som trakk den korteste pinnen, og måtte komme hit til oss å jobbe på en lørdag ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Det var mye feil. Hovedkabelstokken var brent. Som følge av det, hadde clutchen til kompressoren gått til helvete. Kabelstokken er ikke på lager i Belgia, men han skulle sjekke på mandag om den er et annet sted i verden.? Det skal lugge litt ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Er det ledningsnettet på motoren som har brent? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Det forklarer jo manglende EVC kontakt... men hvordan kan kabelstokken ha brent? Kortslutning noe sted? Er det slik at vi skal være glade vi slapp nok en båtbrann? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Bitteliten skrev 16 minutes ago: Det forklarer jo manglende EVC kontakt... men hvordan kan kabelstokken ha brent? Kortslutning noe sted? Er det slik at vi skal være glade vi slapp nok en båtbrann? Jeg vet sannelig ikke hvorfor, og hvorvidt det kunne blitt skikkelig brann vet jeg heller ikke. Jeg føler ihvertfall at vi er i de rette hender hos dette firmaet. Han forklarte tydelig hele veien hva han gjorde, og hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Triste greier men du er i gode hender høres det ut til ....så det store spørsmålet er vel når kan du forsette på ferden etter reperasjon Muligens tidligere problemer forsvinner så da er det jo ++ om du snart er drittlei plassen du ligger på Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 DieselDahl skrev 1 time siden: Er det ledningsnettet på motoren som har brent? Svidde ledninger, som har forårsaket kortslutning ? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Den der var ikke lett å forutse. Er det noen som kjenner flere eksempler på at dette har skjedd på D4/D6-motorer? Eller andre moderene motorer for den saks skyld? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Chiefengineer Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Tom Rør skrev 7 minutes ago: Svidde ledninger, som har forårsaket kortslutning ? Er det kun en av motorene som er berørt? Ligger skaden i kablingen i motorrommet eller er den utenfor der styringsbokene er plassert? BUS-nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 (redigert) Chiefengineer skrev for 1 time siden: Er det kun en av motorene som er berørt? Ligger skaden i kablingen i motorrommet eller er den utenfor der styringsbokene er plassert? BUS-nettet? Kun styrbord motor. Det er i motorrommet rett ved den boksen som alle kontaktene går inn i. Håper ikke den er ødelagt også, for den koster 3174; euro pluss mva. Redigert 29.Juli.2017 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Du skrev tidligere om problemer knyttet til giring på SB motor før motoren gikk helt i stå. I fjor etter at dere kom hjem fra ferien hadde du feil på en av solinoidene på girene. Var dette også på SB? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Riktig. Trodde feilen var løst da jeg byttet solenoiden. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Tenker litt på om det kan være en sammenheng ved at feilen med solinoden har medført skade på ledningsnettet. Eller motsatt, at det var en begynnende feil i ledningsnettet som medførte feil med solinoiden. Solinoiden skal normalt trekke noe milliampere med strøm, og skal vel i utgangspunktet ikke klare å smelte ledningsnettet. Men mulig at den kan kortslutte skikkelig når det oppstår feil. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
DieselDahl Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 jeg har den kabelbunten hvis du ikke får den raskere noe annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 DieselDahl skrev 7 minutes ago: jeg har den kabelbunten hvis du ikke får den raskere noe annet sted. Han sa at det ble produsert flere forskjellige til denne motoren,og at det er viktig at det er akkurat det varenummeret. Har du mummeret på den du har? De bestiller en av de andre også i tilfelle den også er ødelagt, men det var selvsagt den viktigste som var i manko i Belgia? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Krysser fingrene for dere. Dette var surt. Men det kunne vært værre. Godt du har funnet hjelpere som vet hva de driver med. Hold motet oppe, det kommer bedre dager :-) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
KDB Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Har du 24 Volt maskiner, kjenner til at noen av disse er levert med 12 Volt solinoider på giret. Solinoider vil etter lang til brenne, men kjenner ikke til at det går utover ledningsnettet. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 KDB skrev for 9 timer siden: Har du 24 Volt maskiner, kjenner til at noen av disse er levert med 12 Volt solinoider på giret. Solinoider vil etter lang til brenne, men kjenner ikke til at det går utover ledningsnettet. Det er 24v anlegg, og jeg tror ikke solenoiden er ødelagt nå, da jeg fint fikk båten i gir før jeg ikke fikk start i det hele tatt. Hvorfor kablene er brent vet jeg faktisk ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Dette ble jo mer kostbart enn man skulle ønske! Håper det ordner seg i rimelig tid! Og at du slipper unna men en kabelstokk. Jeg håper også at dere finner kilden til feilen! Godt å se at dere tar det med fatning og relativt godt humør! Lykke til!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KDB Svart 30.Juli.2017 Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 Det du bør sjekke er at solenoidene er 24 volt, har du 12 volt er det feil. De må byttes til 24 eller det må monteres motstand på de gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.