Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

I delelisten er solenoidene merket 12V/24V på samme delenummer. Slik jeg forstår dette er det samme delene på 12 og 24V systemer. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Tom Rør skrev for 15 timer siden:

Han sa at det ble produsert flere forskjellige til denne motoren,og at det er viktig at det er akkurat det varenummeret. Har du mummeret på den du har? 

De bestiller en av de andre også i tilfelle den også er ødelagt, men det var selvsagt den viktigste som var i manko i Belgia?

 

Hvis du kommer i den situasjonen at kabelstokken fra Diesel-Dahl kan brukes og må sendes nedover...

mulig at det reiser noen fra Moss til Læsø om noen dager. Du vet det står fly som kan brukes her på øya.....

Link to post
DieselDahl skrev 7 minutes ago:

Fant en kabel til her som heter: 40005754 men den ser ut til å passe kun på drevinstallasjoner. 40005753 er til inboard. Den er ny og kan sikkert pinnes om til å passe hvis du ikke finner noen annen løsning....

Tusen takk DD ????

Registrerer nummeret, så Gerhard kan få det i morgen????????

Link to post

Forutsatt at det ikke er garanti eller reklamasjonskonflikt:

 

Med forbehold om at jeg ikke aner hvordan skaden/skadestedet ser ut/er:

Hvis du skulle havne i den situasjonen at du blir "VPfast" foreslår jeg at du evt ser om du kan "dissekere" den skadete kabelstokken på det aktuelle området om (fjerner den (sannsynligvis) omspunne ytterisolasjonen) og separerer alle ledninger og evt isolerer de fra hverandre. Hvis ledningsmaterialet (lederne) er i bra nok stand - evt skjøtbare kan en kanskje også finne årsaken til problemet.

Før denne jobben må selvsagt all DC/batteripower/landstrøm frakobles så en hodelykt ++ er viktig.

 

Om du kommer så langt at alle ledere er separert fra hverandre kan du koble til DC/batterier og sjekke om det forekommer varmgang i en eller flere av ledningene du har separert. Er alt ok så langt kan neste steg må være prøvestart av maskineriet om feilkoden er borte. Da blir du i maskinrommet med en brannslukker (kun for sikkerhets skyld) mens du dirigerer mannskapet på brua i forhold til start / stopp. 

 

Gjør evt egne risikovurderinger og tilpassninger.

 

Ikke noe så forbanna som å havne i en slik situasjon i en feriesløv periode.

 

Just my 5¢.

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post

Nå blir det sjekket opp med Volvo vedr.levering av deler i morgen, så det er en viss spenning akkurat nå. Vi føler ar vi kjenner Cuxhaven litt nå. Var på en kinesisk buffètrestaurant i går, og når man spiser og drikker på sånne steder blir det ikke alt for dyrt ihvertfall:-)

Jeg kan like godt slenge med noen bilder jeg har tatt de siste dagene, så dere ser at det finnes kjipere steder å være.

Etter dagens rusletur så vi en flott seilskute som ventet på broåpning inn til marinaen,og jeg sa til mor at den har pokker meg norsk flagg.

Det hadde den, og det er den første norske båten vi har sett siden Helgoland på vei nedover. Hyggelig kar som sa at de var på vei til Jamaica. Litt av en tur ?

PS: Legg merke til butikken på et av de siste bildene. Hvis dette er samme butikk, må jeg si at de har et spenstig vareutvalg.

En impeller og en sjømannsbrud takk ??

IMG_6995.JPG

IMG_6997.JPG

IMG_7012.JPG

IMG_7006.JPG

IMG_7008.JPG

IMG_7009.JPG

IMG_7010.JPG

IMG_7011.JPG

IMG_7013.JPG

IMG_7014.JPG

IMG_7015.JPG

IMG_7016.JPG

IMG_7017.JPG

IMG_7018.JPG

IMG_7019.JPG

IMG_7020.JPG

IMG_7021.JPG

IMG_7022.JPG

IMG_7023.JPG

IMG_7024.JPG

IMG_7025.JPG

IMG_7027.JPG

IMG_7028.JPG

IMG_7029.JPG

IMG_7030.JPG

IMG_7038.JPG

IMG_7032.PNG

IMG_7033.JPG

IMG_7039.JPG

IMG_7040.JPG

IMG_7046.JPG

IMG_7051.JPG

IMG_7052.JPG

IMG_7053.JPG

IMG_7054.JPG

IMG_7055.JPG

IMG_7056.JPG

IMG_7057.JPG

IMG_7060.JPG

IMG_7061.JPG

IMG_7062.JPG

F447AA16-6DD6-4639-818F-BDAA7A5E36AD.JPG

152B3F4A-B190-4D51-979C-235B8553866D.JPG

1227D5C4-21DD-4720-A9E0-3215863A353C.JPG

IMG_6868.JPG

070124FE-82D3-4F78-92AA-2FC7F1B4420D.JPG

34C1A805-4C10-4FC7-AAAE-A3DD07F6A9A9.JPG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post

Oppdatering fra Cuxhaven:

Fikk telefon fra A&B Marine + Indusrietechnik nå.

Delene skaffes, men han hadde ikke fått bekreftet leveringstid på den ene.

Jeg tipper det er den som VP ikke hadde på lager i Belgia.

Han mente at denne delen bør komme i morgen eller Onsdag.

Tatt i betraktning at det første firmaet kunne starte jobben først på Onsdag, så er jo dette helt framifrå.Kanskje vi er i gang igjen på Fredag ?

Snakket også med Gjensidige i dag, og jeg står ved det jeg alltid har sagt: Du vet ikke hva slags selskap du har før du får en skade.Man finner kanskje billigere, men jeg har vondt for å tro at du blir bedre ivaretatt.

Tommel opp.

Nå skal vi avgårde å kjøpe en Zundapp tråsykkel, sånn at vi har to sykler ombord.

 

Link to post

Dette høres bra ut. Ikke sikkert det koster det hvite ut av øyet på rørleggeren da.  

Å her hjemme blåser det i alle retninger.. så ikke noe å løpe nordover etter.. 

Sånn zundapp.. eller hva den het var jo en tøff liten knallert her hjemme i sin tid. Gatas monstermoped ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...