Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Zundapp var/er vel Østtysk og Kreidleren Nederlandsk.

 

Mht problemet, foreslår at du skaffer deg er par seriekoblede brannvarslere en i motorrommet og et på brua som et forebyggende tiltak. Kun som forebyggende tiltak hvis det mot all formodning skulle bli noe problem senere/underveis. Føre var er alltid greit.

 

 

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nå har vi doblet antall sykler ombord, og kjøpte også en flott sykkelveske med uttrekkbart håndtak og hjul. Vi snakker høy pensjonistfaktor om dagen :-)

Zundapp ?

Jeg benyttet også anledningen til å kjøpe noe som folk flest forbinder med Tyskland :-)

 

 

IMG_7073.JPG

IMG_7074.JPG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den trimmingen tar vi når vi kommer hjem. Jeg vet ikke hva Derrick sier til sånt her nede :-)

Jeg fikk spist lokal mat i dag.Griseskank :-)

På det første bildet ser dere samme containerskip som jeg la ut bilde av forrige dagen. De går rimelig nært land forbi havna her. Den hadde vært i Hamburg, og var på vei til Antwerpen. Stooore greier.

Vi har ikke så mye å ta oss til nå, så det blir en del rusling. Det har vært ganske varmt i dag, så ruslinga ble tatt i kveldinga.

Vi gikk en vei vi ikke hadde gått før etter en tur på brygga.

Vi gikk for å se på et tårn, som viste seg å ikke være superspennende, men vi har  ikke sånt på Kjelsås, så det var helt Ok. 

Det var også en koselig kolonihage like ved, og der var det vindrueranker, og det har vi heller ikke på Kjelsås.

Vi så at "Havbjørn" gikk ut av havna da vi kom hjem. Ønsker dem riktig god tur til Jamaica.

 

 

 

IMG_7070.JPG

IMG_7071.JPG

IMG_7072.JPG

IMG_7073.JPG

IMG_7074.JPG

IMG_7075.JPG

IMG_7076.JPG

IMG_7077.JPG

IMG_7078.JPG

IMG_7079.JPG

IMG_7080.JPG

IMG_7081.JPG

IMG_7082.JPG

IMG_7083.JPG

IMG_7084.JPG

IMG_7086.JPG

IMG_7089.JPG

IMG_7091.JPG

IMG_7093.PNG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Intet nytt mht feilen?

 

Her er forøvrig en annen Zundapp du kan shoppe fra deres storhetstid, Doffen versjon, kjekk å ha til å rydde plass i trange gjestehavner å sånn og rigger du den på dekket kan du sikkert bruke den til å jage unna en vannskuter eller to og...

 

Zundapp-KS750-Front-Left1.jpg

 

 

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Flott at ting ser ut til å flaske seg for dere :yesnod:

 både med teknikker/ verksted og forsikringsselskap :thumbsup:

 

7 hours ago, Tom Rør said:

Jeg benyttet også anledningen til å kjøpe noe som folk flest forbinder med Tyskland :-)

 

IMG_7074.JPG

 

 

Det måtte jo enten være lederhosen eller noe med schwein :giggle:

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da ser ikke ting like lyst ut lenger. Fikk beskjed om at delen må produseres, og at den kommer en eller annen gang i neste uke.

Jeg har ringt rundt, og Vollen Motor skulle sjekke med volvo world wide i tilfelle det ikke har blitt gjort her nede. Vi har en kang uke foran oss nå, hvis dette ikke ordner seg.

Det kommer en mekaniker om en times tid for å bytte clutchen til kompressoren, men det hjelper ikke så mye annet enn at det er mindre jobb igjen når kabelen kommer.

Oppdatering følger :-)

Varenr: 3887714 er ikke lett å skaffe ?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Å gå på en motor uten å ha mulighet til å fyre den andre kan bety at forsikring ikke ser på båten som sjøklar.  Det kan bli kjedelig om noe uforutsett skjer. 

 

Har du sjekket med nye Norsk båtsenter i Bergen.  De hadde mye rart...ang kabel. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Direkte rart at det ikke ligger kabel på lager noe sted. Bestillte nytt ledningsnett på motoren samt skjøtekabel mellom motor og instrumentpanel/tenningslås til den 28 år gamle Yanmar 75hk'en min. De kom etter tre dager...

 

Kanskje på tide å bytte grønndyran med ett par små, gamle japanere? :giggle:

 

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Ledningsnettet var nok noe enklere på eldre, mekaniske motorer...

 

kjedelig dette Tom.  Ingen mulighet for å tilpasse noen av de nettene som er tilbudt tidligere i tråden? 

 

Ellers tenker jeg at det er en sjans for at noen forhandlere eller andre ett eller annet sted sitter med en motor som kan ribbes for sentralnervesystemet.  

 

Har de fått konstatert at hjernen på motor er Ok? Hadde vært noe drit om den også viser seg defekt pga kortslutningen.  

 

Dere får prøve å smøre dere med mer bayer og schweinshaxe noen dager til. -om det ikke hjelper,  tilstrekkelig, så ta turen bort i tidligere avbildet butikk for å kjøpe lederhosen og frauleinuniform, Hehe :giggle:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Uff... det var kjedelige nyheter å lese oppdateringen her Tom, men håper dere får kabelsettet før dere aner...:pray:

Godt dere er ved godt mot enda...:thumbsup:

 

PS. Får liksom lyst til å sjekke etter varmgang selv etter det du beskriver. Litt skumle greier enten det har vært gnissing eller andre ytre påvirkninger?

 

 

Link to post
Share on other sites

Sjekket disse tidligere, larshans1,men jeg skulle gjerne hatt det bekreftet. Litt rart at de har fem, og volvo har null. Tenkte kanskje de hadde et telefonnummer, men det fant ikke jeg.

Nå er det en kar i Norge som mener han har den rette på en motor, og jeg har sendt ham bilder. Spenning på høyt nivå dette?

Sendte de en mail nå, så får vi se om de svarer?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ledningsbrann i ei mobil knuse for en del år siden. Da ble det bare lagt opp nye enkeltledninger. Det var ganske mange. For å si det mildt.  Men vi fant aldri årsaken til at det smeltet.   Fungerte feilfritt i mange år etterpå.  

Håper det ordner seg for deg med ny ledning nå da.  

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...