Jump to content

"Mon Bijou" legger planer for ny "langtur"


Tom Rør

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev 13 minutes ago:

Du tok den Gunga.   ? var derfor jeg skrev portvin. (I tillegg til at jeg vet Herr og fru Rør bare elsker den drikken):giggle:

Det går ikke en dag uten ei flaske portvin?

https://www.google.no/maps/uv?pb=!1s0x47b404114adf9655%3A0x94893664b0fdf083&hl=no-NO&viewerState=ga

Der ute har jeg vært, og jeg så ingen semafor?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delen kommer forhåpentligvis i morgen, og i mellomtiden gikk vi på "Mittelalderspektakel"  på Fort Kugelbake.

Da vi kom hit forrige onsdag sa jeg at det er dumt at det ikke er mens vi er her, men nå begynner jeg å lure på hva tyskerne spiser på julaften. Håper det drar seg til nå, da delen ikke behøver å bruke alt for lang tid fra UK og hit.

Maten på Mittelalderspektakel var ikke noe for meg, så vi endte opp på den nærmeste restauranten ved gjestehavna.

Det ble en schnitzel og to Beck's, så rett i sjarken igjen.

Tok et par bilder fra Fort Kugelbake

IMG_7142.JPG

IMG_7144.JPG

IMG_7145.JPG

IMG_7147.JPG

IMG_7151.JPG

IMG_7152.JPG

IMG_7153.JPG

IMG_7155.JPG

IMG_7156.JPG

IMG_7158.JPG

IMG_7159.JPG

36D86C1F-E56D-4C0F-AE9F-BE7532C598B7.JPG

IMG_7149.JPG

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for interessante reportasjer under landligget :-) Dere har håndtert utfordringene på en imponerende måte og det er flott å lese om.  Håper nå ting faller godt på plass med kabelstokk og fagfolks analyse av hvorfor kabelstokken tok fyr. En veldig guffen problemstilling hvor du skal stille gode spørsmål til teknikeren. Krysser fingre som så mange andre her for dere. 

Take care!

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelige ord  Stella :-)

Når situasjonen har blitt som den har, er det ikke noe konstrutivt å gå ned i kjelleren( ikke motrrommet altså ?)

Da er det bedre å stikke fingeren i jorda å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. 

Det finnes garantert bedre steder å ligge "kabelfast" som noen kalte det her inne, og det finnes mange flere steder som er mye værre.

Vi har en haug av restauranter å velge mellom,og butikker er det også nok av.

Det er også gøy å se hvordan tyskerne selv ferierer i sitt eget land, og ikke bare se bobiltyskere på landeveien i Norge. Tyskerne er også som de fleste andre folk hyggelige og imøtekommende.

Vi lider rett og slett ingen nød. Vi hadde ønsket at vi lå i Danmark et sted og koste oss der, men det gjør vi altså ikke :-)

Sitter i skrivende stund med telefonen i hånda, og venter på beskjed om at England har klart å sende delen hit, og at gutta kan komme å jobbe litt her.

Pr.nå har vi tid til å rekke hjem, da 20 august er dagen før vi skal begynne å jobbe igjen.

Håper derfor at det ikke blir ytterligere forsinkelser, men skulle det bli det, så ordner vi det også :-)

Link to post
Share on other sites

Støtter deg på det Tom Rør..

Av alle landene vi besøkte på vår kanaltur, var Tyskland det absolutt greieste 

lande å farte rundt, enten det være seg priser, havner eller hyggelig hjelpsomhet...

Frankrike er rake motsetningen, tørr ikke tenke din situasjon der...

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev 1 minute ago:

Støtter deg på det Tom Rør..

Av alle landene vi besøkte på vår kanaltur, var Tyskland det absolutt greieste 

lande å farte rundt, enten det være seg priser, havner eller hyggelig hjelpsomhet...

Frankrike er rake motsetningen, tørr ikke tenke din situasjon der...

Godt vi ikke ligger i Frankrike da?

Link to post
Share on other sites

Kjenner jeg blir litt stressa når jeg venter på telefon fra Bremerhaven fredag klokka 12.34.

Engelskmannen har kanskje sendt kabel med hest og kjerre?

Håper den kommer i løpet av dagen, og at Gerry er like hjelpsom på en lørdag i morgen som han var for en uke siden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...