Trophy Svart 12.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2020 Da drar eg igang denne tråden igjen da det har skjedd ting som ikke ble oppdaget på en stund og det ikke har blitt fikset. Så eg er langt fra fornøyd da eg oppdaget alvorlige feil/mangler i mai når eg skulle ta av kalesjen bak targabøylen blant annet for å polere og sette på sommerkalesjen som er åpen der vinduene er på vinterkalesjen. Da oppdaget eg at kalesjemakeren hadde bommet på festene på den nye vinterkalesjen og isteden for å reise hjem å fikse det har de boret en masse nye hull 30-40 ca. Eg klagde selvfølgelig på dette med en gang til både til forsikringsselskapet, kalesjemakeren og takstmann. Takstmann mente at eg hadde sagt at eg var fornøyd og at man måtte regne med såpass når man har fått nye kalesjer til nesten 100000, - Ellers kunne eg bare ta noe tec 7 i hullene, utrolig men sant. Har sendt flere eposter til forsikringselskapet der de svarer at da skal komme tilbake uten at de gjør det. Har også ringt de og det virket som de mente det samme som meg. (virker som saksbehandleren har sluttet) Tolmodigheten min er i hvertfall slutt Legger ut noen bilde Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Det koker vel ned til vilke betingelser du har hos selskapet. Noe annet er at dette bør kunne være reklamasjon mot foretaket som utførte hærverket. De har til og med greid å balansere en knapp over en hulkil, slik at den ikke ligger an. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 (redigert) Hvilket kalesjeverksted er det som til de grader klarer å lage permanente skader på en båt, i stedet for å innrømme at de har målt feil og sydd feil? Var det http://www.maloy-industrisom.no/ som nevnt i første innlegg? Redigert 12.September.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 12.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2020 (redigert) Grand Banks jr skrev 52 minutter siden: Hvilket kalesjeverksted er det som til de grader klarer å lage permanente skader på en båt, i stedet for å innrømme at de har målt feil og sydd feil? Var det http://www.maloy-industrisom.no/ som nevnt i første innlegg? Nei, det er ikkje dei. Seriøst firma det, brukt dei før. Fleire her som har reist ned der for reparasjon og ombygging. Redigert 12.September.2020 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 12.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2020 Hulda skrev 52 minutter siden: Det koker vel ned til vilke betingelser du har hos selskapet. Noe annet er at dette bør kunne være reklamasjon mot foretaket som utførte hærverket. De har til og med greid å balansere en knapp over en hulkil, slik at den ikke ligger an. Tja, men eg mener forsikringsselskapet er min representant og de må ordne opp med kalesjemaker og noen andre må fikse gelcoatskadene. Ga forsikringsselskapet et tips om hvem som kan fikse det når eg snakket med de på tlf. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Det er noe med tidslinjen her jeg ikke helt skjønner: Første innlegg fra TS etter at skade har inntruffet er fra 3.november 2016, oppdatering i saken er fra 22. oktober 2017 og nå er det oppdaget et problem og vi skriver 12. september 2020, nesten fire år (!) etter første innlegg? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 (redigert) Bortsett fra tidslinjen, så er ikke forsikringen det samme som f.eks. Forbrukerrådet. Forsikringen, om vilkår samsvarer, vil ta saken mot at båten har kasko og innbetaling av egenandel skjer. Om de velger regress, er opp til selskapet. I et slikt tilfelle ville Hulda måtte ut med 20000 kroner. Og så snakker jeg verken med den ene eller den andre, jeg skriver og huker av for 'mottatt' og 'lest'. Redigert 12.September.2020 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Kan ikke forstå at det der er forsikringen sitt ansvar... Det er slurv og grise arbeid fra kalesjemaker ... det er de som må fikse opp i det... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Slurv fra kalesjemaker helt klart ja. Om du hadde ekstra kalesje til båten så vil jo ikke den lengre passe nå. Når det er sagt, det skal ikke være mulig at det går tre år fra monteringen til du har oppdaget dette, da tenker jeg du blir sittende med ansvaret selv. Det er eiers plikt å kontrollere arbeidet for å ha noen reklamasjon og i dette tilfellet var det såpass enkelt at den kontrollen burde funnet sted umiddelbart. Det er en liten gelcoatjobb å legge i alle de åpne hullene men ikke større enn at det er gjort på noen timer inkludert slipingen. Men da må nok alle de andre festene demonteres samtidig da de ligger veldig nær. Fugemasse må ikke forekomme, det er ingen reparasjonsalternativ forutenom som nødøsning for å unngå at vann trenger inn før man får gjort gelcoatjobben. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 12.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2020 Kalesjemaker gjorde jobben i oktober og feilene ble oppdaget i mai når vinterkalesjen skulle av og det var tid for polering. Les første posten min fra idag... Ja lang tidslinje, men eg protesterte med en gang det ble oppdaget. Har purret med ujevne mellomrom og har hatt andre problemer å stri med. Intensiverer nå. Håper noen har gode råd eventuelt båtadvokaten... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 Trophy skrev 14 minutter siden: Kalesjemaker gjorde jobben i oktober og feilene ble oppdaget i mai når vinterkalesjen skulle av... Var det ikke i oktober 2017 jobben ble gjort? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ida Marie III Svart 12.September.2020 Del på Facebook Svart 12.September.2020 (redigert) Trophy skrev for 1 time siden: Kalesjemaker gjorde jobben i oktober og feilene ble oppdaget i mai når vinterkalesjen skulle av og det var tid for polering. Les første posten min fra idag... Ja lang tidslinje, men eg protesterte med en gang det ble oppdaget. Har purret med ujevne mellomrom og har hatt andre problemer å stri med. Intensiverer nå. Håper noen har gode råd eventuelt båtadvokaten... Uansett...det er kalesjemaker som bør "henges"... ikke forsikringselskapet... En skikkelig grisejobb... Redigert 12.September.2020 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 13.September.2020 Del på Facebook Svart 13.September.2020 Trophy skrev for 12 timer siden: Kalesjemaker gjorde jobben i oktober og feilene ble oppdaget i mai når vinterkalesjen skulle av og det var tid for polering. Les første posten min fra idag... Ja lang tidslinje, men eg protesterte med en gang det ble oppdaget. Har purret med ujevne mellomrom og har hatt andre problemer å stri med. Intensiverer nå. Håper noen har gode råd eventuelt båtadvokaten... Har prøvd å lese meg frem til hvilke kalesjedeler og trekk som ble laget når og etter hva jeg kan se så er situasjonen som følger: Innlegg 22.oktober 2017 sier; Da er flybridge trekket kommet på + det bak targabøylen. Trekk over sofaer og wetbar fikk eg til ferien og ett trekk over dashbord som eg bestille ekstra for at alt skulle være likt. Innlegget i går sier; Da drar eg igang denne tråden igjen da det har skjedd ting som ikke ble oppdaget på en stund og det ikke har blitt fikset. Så eg er langt fra fornøyd da eg oppdaget alvorlige feil/mangler i mai når eg skulle ta av kalesjen bak targabøylen blant annet for å polere og sette på sommerkalesjen som er åpen der vinduene er på vinterkalesjen. Da oppdaget eg at kalesjemakeren hadde bommet på festene på den nye vinterkalesjen og isteden for å reise hjem å fikse det har de boret en masse nye hull 30-40 ca. Her sies det ikke noe om når den kalesjen du nå vil klage på er laget/levert, men jeg tror misforståelsen skyldes at det er et "trekk" bak targabølgen OG en "kalesje" bak targabøylen? Hvis den "kalesjedelen" du nå vil klage på er levert i oktober 2019, ikke montert før i mai av naturlige grunner siden du la på vinterkalesje uten å sjekke den mottatte kalesjedelen, og denne er klaget på ved første anledning (mai 2020) så er det bare å stå på med klage overfor produsent av kalesjen og sende kopi av all kommunikasjon til forsikringsselskapet vil jeg tro, eller mene. Beklager om jeg (og andre?) fortsatt er litt forvirret mht tidslinje og hvilke deler levert når osv Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 13.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2020 Mouche skrev 49 minutter siden: Her sies det ikke noe om når den kalesjen du nå vil klage på er laget/levert, men jeg tror misforståelsen skyldes at det er et "trekk" bak targabølgen OG en "kalesje" bak targabøylen? Hvis den "kalesjedelen" du nå vil klage på er levert i oktober 2019, ikke montert før i mai av naturlige grunner siden du la på vinterkalesje uten å sjekke den mottatte kalesjedelen, og denne er klaget på ved første anledning (mai 2020) så er det bare å stå på med klage overfor produsent av kalesjen og sende kopi av all kommunikasjon til forsikringsselskapet vil jeg tro, eller mene. Beklager om jeg (og andre?) fortsatt er litt forvirret mht tidslinje og hvilke deler levert når osv Skaden på båten skjedde i januar 2016. Reparert litt av gangen og fikk noe ferdig til ferien juli 2017 og resten i slutten av oktober 2017 som var den nevnte vinterkalesjen bak / under targabøylen. Eg oppdaget at de hadde vært der når eg var inn og så til båten. Hadde ikkje hørt fra de siden sommeren. Synes at det så bra ut og tok et bilde som eg la ut i denne tråden. Siden det vart sent på høsten vart kalesjen stående på. Eg foretok ingen nøye inspeksjon siden eg var fornøyd med de andre kalesjene fra de. Slutten av mai 2018 vart feilene oppdaget da eg skulle bytte til sommerkalesjen og polere. Som tidligere skrevet reklamerte eg til forsikringsselskapet, takstmann og kalesjemaker med en gang og flere ganger med ujevne mellomrom til forsikringsselskapet som eg trodde skulle ordne ut med kalesjemaker. Det værste synes eg var kommentaren til takstmann som mente at < dette var noe en måtte akseptere når eg hadde fått nye kalesjer for nesten hundre tusen. Bare å ta litt tec7 i hullene> Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Dixie 2100 Svart 13.September.2020 Del på Facebook Svart 13.September.2020 Så det er altså 2 år og 4 mnd siden det ble oppdaget og reklamert på? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 13.September.2020 Del på Facebook Svart 13.September.2020 Trophy skrev 1 time siden: Skaden på båten skjedde i januar 2016. Reparert litt av gangen og fikk noe ferdig til ferien juli 2017 og resten i slutten av oktober 2017 som var den nevnte vinterkalesjen bak / under targabøylen. Med andre ord tok det fra oktober 2017 til mai 2020 før du oppdaget dette? Eller har jeg fortsatt misforstått? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 13.September.2020 Del på Facebook Svart 13.September.2020 (redigert) Mouche skrev 43 minutter siden: Med andre ord tok det fra oktober 2017 til mai 2020 før du oppdaget dette? Eller har jeg fortsatt misforstått? Oppdaget og reklamert på i mai 2018 sto det to innlegg over ditt. Forsikringselskapet og kalesjemakerenn har jo mer eller mindre avslått reklamasjonen din så neste skritt er jo å få utbedret skaden for egen regning. Så kan du kreve dette beløpet tilbake i fra kalesjemakeren ved hjelp av forbrukertvistutvalget eller hva det nå heter om dagen. Ville for orden sin skyld kontaktet kalesjemakeren skriftelig en gang til å informere de om at du leier inn ett firma til å reparere skadene på båten for deres regning hvis ikke de utbedrer de selv. Kan ikke helt se at forsikringsselskapet er part i saken lenger. Redigert 13.September.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 14.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2020 Dixie 2100 skrev for 21 timer siden: Så det er altså 2 år og 4 mnd siden det ble oppdaget og reklamert på? nei Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Dixie 2100 Svart 14.September.2020 Del på Facebook Svart 14.September.2020 Trophy skrev for 21 timer siden: Slutten av mai 2018 vart feilene oppdaget da eg skulle bytte til sommerkalesjen og polere. Som tidligere skrevet reklamerte eg til forsikringsselskapet, takstmann og kalesjemaker med en gang og flere ganger med ujevne mellomrom til forsikringsselskapet som eg trodde skulle ordne ut med kalesjemaker. Trophy skrev 5 minutter siden: nei Da skjønner jeg ikke helt tidslinjen..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 15.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2020 Trophy skrev On 14.9.2020 at 7.02: nei svaret skulle vært ja Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 15.September.2020 Del på Facebook Svart 15.September.2020 Skjønner lite av den tidslinjen der jeg også. Men dette er vel ingen stor sak, fikses med litt gelcoatsparkel i rett farge. Jeg forstår ikke helt hva forsikringsselskapet skulle ha med dette å gjøre. Om kalesjen er spesialsydd skulle den ha passet, og kalesjeprodusenten må ordne opp. Men om det er kjøpt en standardkalesje til båten så må man kunne regne med tilpasninger. Og da blir det hull til overs. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 20.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2020 index skrev On 15.9.2020 at 7.39: Skjønner lite av den tidslinjen der jeg også. Men dette er vel ingen stor sak, fikses med litt gelcoatsparkel i rett farge. Jeg forstår ikke helt hva forsikringsselskapet skulle ha med dette å gjøre. Om kalesjen er spesialsydd skulle den ha passet, og kalesjeprodusenten må ordne opp. Men om det er kjøpt en standardkalesje til båten så må man kunne regne med tilpasninger. Og da blir det hull til overs. Kalesjen er spesialsydd Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 20.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2020 Har nå postet hos båtadvokaten, så får vi se Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
TrikkerN Lønning Svart 20.September.2020 Del på Facebook Svart 20.September.2020 index skrev On 15.9.2020 at 7.39: Skjønner lite av den tidslinjen der jeg også. Men dette er vel ingen stor sak, fikses med litt gelcoatsparkel i rett farge. Jeg forstår ikke helt hva forsikringsselskapet skulle ha med dette å gjøre. Om kalesjen er spesialsydd skulle den ha passet, og kalesjeprodusenten må ordne opp. Men om det er kjøpt en standardkalesje til båten så må man kunne regne med tilpasninger. Og da blir det hull til overs. For kalesjemaker er jo forsikringen kunden og den som betaler - Så riktige tjenestevei blir vel å kontakte forsikringen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 10.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2020 TrikkerN Lønning skrev On 20.9.2020 at 10.28: For kalesjemaker er jo forsikringen kunden og den som betaler - Så riktige tjenestevei blir vel å kontakte forsikringen? Ifølge båtadvokaten er det kalesjemaker som er ansvarlig for å rette opp feil/mangel etter jobben som de har utført. Dette blir dyrt !!! Båten skal på land under tak. Skadested skal bygges inn med plast/presenning for oppvarming. Man må ha stilas. Det er over 60 hull !!! Der er jo dobbelt opp med hull. Rart at de ikke kunne bruke de gamle. Eg brukte jo sommerkalesjen på de 2 sesonger Har sendt brev til kalesjemaker. Han vil ikke betale for feilen. Sendt forliksklage 3/10-20 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.