sunnmøre Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 @XardasKSP er du verkeleg utdanna jurist, og har på papir på at du kan vere advokat i Noreg? Link to post
XardasKSP Svart 9.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 @ohio Det kommer jo alltid flere båter til salgs da. @Gullfisk Vel det tar seg ikke ut å pisse i havet selv med "stor gammel driter" @Komodo Trebåt ville jeg ikke hatt gratis om noen gav meg det i de fleste tilfeller av trebåt siden det blir bare kostnader for å kondemnere dem med mindre noen har lagt 10 000 timer i vedlikehold. Ellers skal ringe og spørre om båten er helt tom innvendig utenom styreposisjon. @sunnmøre Jeg har norsk master i rettsvitenskap, jeg har ikke vært advokatfullmektig i 2 år så kan ikke være advokat. Jobbet kun som "kontorrotte" ved NAV og senere Fylkesmannen. Heldigvis er jeg selvstendig næringsdrivende i Polen nå og slipper noensinne å være "kontorrotte" igjen. Link to post
Hekri Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 @XardasKSP, ikke glem at du nærmer deg en master i "båt-blogging". Kanskje Båtadvokaten trenger en "slave"? Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Boatmad Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Hekri skrev 8 minutter siden: @XardasKSP, ikke glem at du nærmer deg en master i "båt-blogging". Kanskje Båtadvokaten trenger en "slave"? Nei nei nei. Båtadvokaten må ikke blandes inn :) Forumet trenger han som fagperson må ikke skremme han bort ;) Kanskje følger båtadvokanten med på tråden denne tråden :) Link to post
navid Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Det ble plutselig så stille i denne tråden? Jeg prøver nå å få den på sporet igjen... Som jeg har skrevet tidligere, båtene som de "gamle fairline-gutta" i Beaux Bateaux (fransk og betyr "Vakre Båter") produserte i sin tid, hadde en høy standard, bra teknisk utførelse og kvalitet. Aktuelle båter man er interessert i, må inspiseres og undersøkes både med øyne, ører og ikke minst med luktesansen. Dette har blitt fremhevet gang på gang av erfarne båtfolk her inne i de to så engasjerende trådene. Standarden på gamle båter er prisgitt tidligere eiere. Min erfaring tilsier at de fleste båter har blitt "litt selvbygd" etter hvert som årene har gått. Uansett merke. Så XardasKSP; du må ikke se bort i fra at en SunQuest også kan være et godt alternativ. Og navnet på skuta sier seg selv: "Beaux Merde" Link to post
XardasKSP Svart 9.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 @Hekri Har ingen ønske om å bli advokat, og ikke noe ønske å flytte tilbake til Norge med mindre staten tilbyr betalt doktorgrad i bruk av fritidsbåt hvor vedlikeholdet tas av staten Tjener mer i Polen som selvstendig næringsdrivende netto + hadde fått en voksende sum formueskatt for alle investeringer og fly om jeg flytta tilbake. Hadde vel også måttet skatte i Norge av firma i Polen. @navid Altså jeg mener ikke det er noe feil med kupp på SunQuest det er bare ikke annonsert noe kupp på finn Link to post
ohio Svart 9.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2024 Sunquest , Suncruiser er alle Colvic skrog og 99% av dem er såkalte halvfabrikat/hjemmebygget og har derfor normalt ikke samme verdi i markedet som feks Princess , Fairline etc Link to post
Moderator Svart 10.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2024 Tråden er ryddet for avsporing. Flysimulatorer kan gjerne diskuteres i Bil, bolig, fritid og hobby Link to post
XardasKSP Svart 11.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2024 @ohio Det vil si at det er mulig å få ett godt kjøp, det er bare ingen som er annonsert til noe kupp pris. Den største verdien er jo fungerende motor med tilbehør siden dette er jo det dyreste elementet. Link to post
Komodo Svart 11.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2024 En Sunquest bygget som halvfabrikat kan være et godt kjøp for deg, men det innebærer også flere usikkerhetsmomenter som må sjekkes. Blant annet er det mange halvfabrikat som er bygget med eldre, brukte motorer. Årsaken var jo i stor grad at motorer var en stor kostnad, særlig før hk-avgiften ble fjernet. Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
enslagsgjest Svart 13.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2024 Nå er formene til Nelson 60 tilsalgs. Nelson er noen av det mest sjødyktige man får, med litt polsk magi får du fort drømmeyachten : Dette: https://no.yachtworld.com/yacht/2008-nelson-mould-tools-415516/ Kan bli til dette: https://www.berthoninternational.com/berthon-blog/legend-blue-legend/ Jeg er en slags gjest Link to post
ohio Svart 13.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2024 best og la det bli med drømmen❌ Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2024 Jeg skrev tidligere at det var noe kjent med linjene og ar «Taiwan Trawler» antagelig var et generelt begrep og ikke båttypen. Stavanger Marinesenter opplyser nå at det er en Hershine. Jeg burde kjent den igjen, men det blå skroget lurte meg. Og det merket er relativt godt ansett blandet trawlere fra østen. Mange av disse er importert til USA. Hershine har holdt på i mange år og lager også langt større båter/ yachter. i Norge og Europa er det relativt få av disse og de var relativt dyre. Kan bare huske å sett 2 stk i Norge. Den ene , en Hershine 42 kjøpte en bekjent av faren min som ny i ca 1988. Har sett den rundt i oslofjorden i alle år siden. Var dyr båt den gangen i forhold til andre i samme størrelse, og den var vel større en andre båter det stod 45-46 på. Mye innvendig tropisk tre og bærer preg av kvalitet og godt håndverk. så båtmerket er det ingenting å si på, noe av de beste motorene fra frør common rail tiden, og av nyere årgang samt en meget lav pris som nesten er for god til å være sann når man vet at 25% av prisen er mva. så sving seg rundt @XardasKSP og ta turen til Sverige å kikke på denne båten før den også forsvinner foran nesa di. https://www.facebook.com/share/jRNrgic8s8TCBsbr/?mibextid=WC7FNe Mvh. SAP Link to post
XardasKSP Svart 14.Februar.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 @enslagsgjest Vel nå har jeg ikke 20 mill til å bygge en ny båt. Ellers liker det dårlig å bli gjort narr av som med spøk om å få kjøpe båt til 1,5 mill som egentlig koster 2,5 mill osv. osv. Jeg har forstått det at folk ikke tar min tråd seriøst så bestemte meg egentlig for å bare spørre mekaniker og poste båten når jeg har kjøpt den. @sap_2000 Da fikk du vel mer info av Stavanger megler enn det jeg fikk, den siste mailen fra han var at dieselvarmnegenerator dævver etter 1 minutt bruk. Deretter spurte jeg han om hva slags merke båten egentlig var og om han hadde telefonnummer til eier av båten siden han skrev at han ikke har noe med det å gjøre og at båt kjøpes direkte av eier og alt ellers fikses av kjøper. Men har hittil ikke fått svar på mailen om kontakt til eier for å få informasjon direkte fra eier om eventuelt noe mer er dævva slik at man ikke bare får en bomtur og finner ut av at båten ikke fungerer. Megler har jo skrevet at han ikke har noe med salget å gjøre. Så må jo få vite først tilstanden av eier, ellers er egentlig kun Storebro 500 som er så fin av utseende at man kan leve med ekstra problemer med å få stangfisket fra båten pga. aktercabin. Men denne har så lav pris at dersom den fungerer så reiser jeg dit men må nesten få kontakt til eier fra megler. Link to post
Espen Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 https://www.yachtworld.co.uk/yacht/2004-hershine-pilothouse-trawler-57-7285112/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5rGuBhCnARIsAN11vgR6pTAmpGzG6ghfOe7iVz1ZHdCu2WWlOKjE8cvxjSVXlmq4XRmbGzAaAvcZEALw_wcB Først skal ha en Hershine, hva med denne? 100 000 Euro Link to post
hanto1 Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 https://www.yachtworld.co.uk/yacht/2004-hershine-pilothouse-trawler-57-7285112/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5rGuBhCnARIsAN11vgR6pTAmpGzG6ghfOe7iVz1ZHdCu2WWlOKjE8cvxjSVXlmq4XRmbGzAaAvcZEALw_wcB Der ble ble lysten på stor båt skrudd opp noen hakk.. Skulle bare vært yngre, rikere og mindre "fornuftig" Link to post
Komodo Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Espen skrev 1 time siden: https://www.yachtworld.co.uk/yacht/2004-hershine-pilothouse-trawler-57-7285112/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5rGuBhCnARIsAN11vgR6pTAmpGzG6ghfOe7iVz1ZHdCu2WWlOKjE8cvxjSVXlmq4XRmbGzAaAvcZEALw_wcB Først skal ha en Hershine, hva med denne? 100 000 Euro 100.000 euro for den båten der, det hørtes nesten for godt ut til å være sant! Det må vel være et kupp? 2004 mod. og ser helt strøken ut! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Espen Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Komodo skrev 13 minutter siden: 100.000 euro for den båten der, det hørtes nesten for godt ut til å være sant! Det må vel være et kupp? 2004 mod. og ser helt strøken ut! Ja, skurrer en god del, men verste er at man finner den på flere meglersider til samme pris.. Skal vi handle? Link to post
HomerSimpson Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Dette er startprisen i en auksjon. Er redd denne kommer til å gå for en betydelig høyere sum. Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Okkaby Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 @XardasKSP dieselvarmnegenerator, er vel en vanlig dieselvarmer ala Webasto/Eber å ny kan fås fra 1500 for en kina varmer å 7-8000 fra feks Servitek eller Webasto til ca 20K Så om det er eneste, så er vel det en bagatell i denne sammenheng. http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
ohio Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Det er auksjon det må vel alle forstå Link to post
Martine29f Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Rutene vender utover ala Viknes og dette mener jeg bestemt at TS ikke liker. Mener dette ble skrevet en eller annen gang her inne... Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Okkaby skrev 49 minutter siden: @XardasKSP dieselvarmnegenerator, er vel en vanlig dieselvarmer ala Webasto/Eber å ny kan fås fra 1500 for en kina varmer å 7-8000 fra feks Servitek eller Webasto til ca 20K Så om det er eneste, så er vel det en bagatell i denne sammenheng. Hvis du kjøper Webasto til 20’ vil jeg gjerne få selge den! Jeg har Webasto til helt andre priser!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Okkaby Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Chilli Solbris skrev 32 minutter siden: Hvis du kjøper Webasto til 20’ vil jeg gjerne få selge den! Jeg har Webasto til helt andre priser!?? Yok bare en ca pris, da det vel er rundt det Maritim skal ha. Kjøpte fra Servitek i fjor jeg. http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
ohio Svart 14.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2024 Den trenger vel gjerne en service og ikke nødvendigvis og skifte den Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn